Fatih Projesi Eğitimde İşbirliği Protokolü
http://meb.gov.tr/haberler/haberayrinti.asp?ID=9357
Milli Eğitim Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında ''Eğitimde Fatih Projesi İşbirliği Protokolü'' ve ''Eğitimde İşbirliği Protokolü'' imzalandı.
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak ile diğer ilgililer katıldı.
Törende konuşan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, her iki protokol kapsamında, bakanlığın eğitimde ihtiyaç duyduğu Ar-Ge faaliyetlerine ilişkin çalışmaların yapılacağını belirterek, ''Müfredata uygun dijital içerikler geliştirmek, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini arttıracak eğitim içerikleri oluşturmak, yurtdışı burs programlarını yeniden yapılandırmak gibi birçok alanda eğitimde kalitenin ve başarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak'' dedi.
Son dokuz yılda eğitime ayrılan kaynakların daha çok eğitimin fiziki altyapısını güçlendirmek yolunda kullanıldığını vurgulayan Bakan Dinçer, dersliğin, öğretmenin, bilgisayarın, eğitim araç-gereçlerinin olmadığı bir ortamda eğitimde kaliteyi konuşabilmenin mümkün olmadığını ifade etti. Altyapının iyileştirilmesinin eğitimde kalitenin artmasına katkısı olduğunu belirten Bakan Dinçer, çocukların okullaşma oranlarının önemli ölçüde yükseldiğini, kız çocuklarının ve engelli çocukların eğitime erişimleri konusunda büyük mesafe alındığını, toplumda eğitimin önemine ilişkin bir bilinç ve farkındalığın oluştuğunu da söyledi.
Türkiye'nin ilk ve orta dereceli okullarında bilgisayar ve internete dayalı eğitimin uygulanması açısından hiç de küçümsenemeyecek hedeflere ulaşıldığını ifade eden Bakan Dinçer, ''Ancak dünya büyük bir hızla değişip dönüşürken, bilgi ve teknolojik gelişmeler öğrenme-öğretme biçimlerini büyük bir hızla değiştirirken bizlerin de aynı hızla ve çabuklukla hareket etmemiz, tüm sorun alanlarında eş zamanlı bir iyileştirmeyi gerçekleştirmemiz gerekmektedir'' diye konuştu.
''Ölçüm araçları da anahtar öneme sahip''
Fatih Projesi Çözüm Önerileri - 2
FATİH Projesi için e-kampuste daha önce Kayhan Hoca'dan bir öneri paylaşmıştım...
http://websites.ekampus.orav.org.tr/sinanc9/2012/2/22/23802/content.aspx
ya da direkt buradan ulaşabilrisiniz...
http://www.ogrenmeyoldasi.com/1/post/2012/02/erdem-ve-serap-renme-yolculuunda.html
Yukarıdaki yazıyı FATİH Projesine çözüm önerisi olarak düşünmüştüm.
Kayhan Hoca ikincisini de yazdı... Bence ilk yazının hikayesinin bilimsel temellere oturtulmuş hali diye özetleyebiliriz. Önce yazıya bir gözatalım isterseniz...
Kayhan Hoca'nın yazısından yola çıkarak ve biraz da bu olayın "formatör tarafı" olarak, saha uygulamalarını da göz önüne aldığımızda bir kaç başlığa yoğunlaşıyorum.
1-) Fatih Projesini başından yani F'sinden yakalamak ve kullanmak şarttır.
(Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi)
FATİH = Fırsat'tır
2-) MIT'den Mitchel Resnick şöyle diyor: "Bugün okullarda öğrencilerin öğrendikleri müfredatın büyük bir bölümü kağıt-kalem çağı için tasarlanmıştır. Bu durum iki nedenle değişmeli: Öğrencileri, başarılı olmaları için hazırladığımız dijital toplumsal yaşam dönüşümü ve dijital teknolojilerin öğrencilerimizin öğrenme biçimlerini değiştirmesi... Endüstriyel çağdan bilgi toplumu çağına ve şimdi de yaratıcı toplum çağına geçiş yaşıyoruz."
Okullarımız değişiyor değişimi de hızlandırmalı FATİH'çe olsun
FATİH Artırılmalı'dır.
YOK biz değişmeyeceğiz diyen var mı? Duralım mı?
İstanbul iyi örnekler paylaşımı
Bursa ve İstanbul'dan iki etkinlik haberi için yayınımıza ara veriyoruz....
e-kampus tarihinin en harEketli günlerinde birini yaşadı bugün... pardon dün... 28.02.20011 Salı diyelim de (de yi de ayrı yazdık :) tam olsun. Yani iyiki bugün olmadı... 29.02.2011 de yaşasaydık bir espri olacaktı belki de o hareketlilik dört yılda bir olur diye..:) (ciddi e-ksampusun 28.02.2011 istatistiklerini merak ediyorum )
Yusuf Hoca bir yıl öncesinden sağlam bir gönderme yaptı... e kampus istatistiklerinde en fazla yorumu alan güncelerinden biriydi belki de DEĞİŞİM http://websites.ekampus.orav.org.tr/yziyaguldere/2011/3/11/14150/content.aspx
3 kere saymayı denedim sayamadım 80'in üzerinde yorumlanmış günce .....
Buna istaneden II. DEĞİŞİM http://websites.ekampus.orav.org.tr/yziyaguldere/2012/2/28/23939/content.aspx
Yusuf Hoca kendiyle yarışıyordu bun günce daha fazla yorum alıyordu. yayınlandığı saatten bun güncenin yayınlandığı şu saate kadar nerdeyse her saatte en az iki yorum vardı... Zincirleme reaksiyon başlamıştı. Burdadan iki günce daha çıktı.. Tuncer http://websites.ekampus.orav.org.tr/tunceraytac/2012/2/28/23957/content.aspx
ve Esin Hoca
http://websites.ekampus.orav.org.tr/esinburcu/2012/2/28/23958/content.aspx
duygularını dile getirdiler...
Etkilenenler yeni günceler paylaşmaya başladılar...
Sosyal medyada da paylaşıldı...
Neydi bu hareteketlilik... Yapılan işin güzelliği, görmek istediğimiz, içinde olmak isteidğimiz yere bir özlemdi belki de...
İleri de buradan esinlenerek daha çok günce çıkacağa benziyor.
Gün sonunda uzun zamandır e-kampuse yazmayan bir dostla sohbette gelişmeleri değerledirdik... Sağlık sorunları nedeni le yazmayan arakadaşımız e-kampuste ki ateşten etkildendiğini söyledi.... Biz de arada odun atıyoruz dedik ateş sönmesi diye... Yusuf Hoca kömür atınca uzun sürüyor ateş dedik... Bir süre bu ateşte ısınacağız... Yeni kömürler gelene kadar... Malum kış sert geçiyor... Bahara kadar idare edebilrisek belki baharda e-kampuste çiçekler gibi açar...
Fatih Projesi - Çözüm önerileri...
Sizin bir öğrenme yoldaşınız var mı? Öğrenmeye devam ediyormusunuz?
Kayhan Hoca sorunun yanıtını Serap ve Hasan'la arıyor... Yolları Fatih projesinde kesişiyor...
http://www.ogrenmeyoldasi.com/1/post/2012/02/erdem-ve-serap-renme-yolculuunda.html