Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Fatih Projesi Çözüm Önerileri - 2 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Fatih Projesi Çözüm Önerileri - 2

FATİH Projesi için e-kampuste daha önce Kayhan Hoca'dan bir öneri paylaşmıştım...

http://websites.ekampus.orav.org.tr/sinanc9/2012/2/22/23802/content.aspx

ya da direkt buradan ulaşabilrisiniz... 

http://www.ogrenmeyoldasi.com/1/post/2012/02/erdem-ve-serap-renme-yolculuunda.html

Yukarıdaki yazıyı FATİH Projesine çözüm önerisi olarak düşünmüştüm. 

Kayhan Hoca ikincisini de yazdı... Bence ilk yazının hikayesinin bilimsel temellere oturtulmuş hali diye özetleyebiliriz. Önce yazıya bir gözatalım isterseniz...

http://www.hurriyetegitim.com/haberler/05.03.2012/kayhan-karli-ogretmen-akademisi-vakfi-genel-muduru.aspx

Kayhan Hoca'nın yazısından yola çıkarak ve biraz da bu olayın "formatör tarafı" olarak, saha uygulamalarını da göz önüne aldığımızda bir kaç başlığa yoğunlaşıyorum.

1-) Fatih Projesini başından yani F'sinden yakalamak ve kullanmak şarttır.

(Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi)

FATİH = Fırsat'tır

2-) MIT'den Mitchel Resnick şöyle diyor: "Bugün okullarda öğrencilerin öğrendikleri müfredatın büyük bir bölümü kağıt-kalem çağı için tasarlanmıştır. Bu durum iki nedenle değişmeli: Öğrencileri, başarılı olmaları için hazırladığımız dijital toplumsal yaşam dönüşümü ve dijital teknolojilerin öğrencilerimizin öğrenme biçimlerini değiştirmesi... Endüstriyel çağdan bilgi toplumu çağına ve şimdi de yaratıcı toplum çağına geçiş yaşıyoruz." 

Okullarımız değişiyor değişimi de hızlandırmalı FATİH'çe olsun  

FATİH Artırılmalı'dır.

YOK biz değişmeyeceğiz diyen var mı? Duralım mı?

 Böyle düşünenler de olabilir...

http://www.zaman.com.tr/yazar.do;jsessionid=0634096A092D8E8B35977D746E55E8BB?yazino=1249507

Her görüşe saygımız var. Biz de farklı görüşleri okuyarak gelişmeye ve değişmeye devam ediyoruz.

3-) Dünyanın eğitimde teknoloji entegrasyonu konusunda en saygın kuruluşlarından birisi olan ISTE (International Society for Technology Education)bu konuda gerekli asgari standartları şöyle sıralıyor:

okumuşsunuzdur... özeti...

"Teknoloji oksijen gibi olmalıdır: Her an her yerde gerekli ve görünmez." Chris Lehman      ve Fatihçesi:

  FATİH TeknO2lO2ji'dir

 4-)  Kayhan Hoca'nın buradaki önerisi belki de FATİH projesinin donanım olarak kurulmasından daha önemli...

FATİİyileştirme'dir.

İyileştimeyi teknoloji ile sınırlandırmıyoruz. MEB, Okullar, Öğretmenler ve öğrenciler bir Fırsat olarak görüyoruz...

Peki nasıl gerçekleşecek? 

  • Akran koçluğu ve... :

" Robbins ise akran koçluğunu (öğrenme yoldaşlığı) şöyle tanımlıyor,

 "İki veya daha fazla meslektaşın mevcut uygulamaları hakkında yansıtmalar yapmaları, birlikte çalışarak uygulamaları genişletmek, iyileştirmek, yeni fikirler paylaşmak ve yeni beceriler geliştirmek için birbirlerine öğretmeleri, öğrenmeleri veya mevcut bir sorunu birlikte çözmeleridir." (Aktaran Slater & Simmons, 2001, s. 68).

Benim kaygılarım bu cümleden sonra başlıyor aslında... Yorumlarım da :)

Öğretmenlerin,  meslektaşlarıyla, okulda  zümrelerde (mevcut uygulamalar hakkında yansıtmalar yaptıklarını, birlikte çalışarak uygulamaları geliştirdiklerini, genişlettiklerini, iyileştirdiklerini, yeni fikirler paylaştıklarını ve yeni beceriler geliştirerek  birbirlerine öğrettiklerini, öğrendiklerini veya mevcut bir sorunu birlikte çözdüklerini)   varsayalım.

Akran Koçluğu-Öğrenme Yoldaşlığı  'Öğretimsel Koçluk' ve 'Bilişsel Koçluk' ve 'Meslektaş Öğrenme Topluluğu' na dönüşmenin ilk adımları nelerdir?

Tüm okul bir araya gelerek bir sorunu tartışma, çözme yada farklı branşlarda  meslektaşları ile de çalışarak, ekip olabilme deneyimini nasıl yaşayabilirler?

Bu kavramlara ulaşmak için önce nelere bakmalıyız?  

  •  Meslektaşlık kültürü

 

"Bunun için belki de en çok ihtiyacımız olan, okullarımızda meslektaşlık kültürüne geçebilmek için tüm okul kültürünü dönüştürecek bütüncül yaklaşımlar bulmalıyız. Bir okulun kültürü meslektaş çemberleri şeklinde oluştuysa aralarında birlikte öğrenme kültürü oluşmuştur. "

Meslektaşlık ve okul kültürünün temel bileşenleri nelerdir?

Meslektaş çemberlerini nasıl oluşturabiliriz ?

  • Öneri :
    • Etkili iletişim becerileri. 
    • Okul yönetimi ve sınıf yönetiminde karar sürecine okul liderleri, öğretmen ve öğrencilerle katılma deneyimi.. 
    • Birlikte hazırlanmış Ölçme değerlendirme  planları

Bunlar gerçekleştirilebiliyorsa Fatih Projesin için önerilen kırımızı renkde yazılı tanımlamalar çok daha kolay olabilir diye düşünüyorum.

 

5-) Bütün bu yazdıklarımız okunurken, yeni düşünceler kafamızda oluşmaya, yeni yorumlar düşünmeye devam ederken Akıllı Etkileşimli LED Tahtalarımızda seri üretimden gidecekleri okullara doğru harekete geçmek üzereler...

 FATİH Hareket'tir.

Donanımlar hareket'e geçmiş ise yukarıdaki önerimizi de hareket'e geçirmek için bir öneri daha. Öncelikle Fatih projesinde tabletlerinde kullanıldığı  17 ildeki pilot 52 okul ve sonraki adımda 3657 okula Öğretmen Akademisi Vakfının Öğretmenin Sınırı Yok Projesi kapsamında Öğrenen Lider Öğretmen Eğitimlerini öneriyorum. ÖLÖ eğitimleri İlköğretim için planlasa FATİH  için zaman az ve  hareket'e geçerek iyileştime için teknolojileri artırmadan fırsatı yakalayalım,

 ÖLÖ sonrasında Kayhan Hocanın önerdiği "öğrenme yoldaşlığı" yaklaşımına  ilk adımı daha rahat atabilriz diyorum.

 Sizlerin görüşlerini de merak ediyorum.

Evrensel iylikler.


 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...