e-Öğrenme için Eğitsel Oyun Tasarımı
Bu eKampüs döneminde daha önce açtığımız bir dersi tekrar açıyorum ve sizin fikirlerinize ihtiyaç duyuyorum.
İsterseniz biraz dersi paylaşayım. Temel bilgiler ışığında fikir vermek daha kolay olur.
Dersin adı:e-Öğrenme için Eğitsel Oyun Tasarımı
Amacı: Bu çalışmayı tamamlayan bir katılımcıdan, öğretim tasarım kavramlarını kullanarak e-eğitimlerde kullanılabilecek oyunların tasarlanması hakkında temel bilgilere sahip olması beklenmektedir. Çalışmanın, okumalar, tartışmalar, örnek olaylar, grup çalışmaları ve proje üzerinden yürütülmesi planlanmaktadır.
Katılımcıların aşağıdaki yetkinliklere ulaşması hedeflenmektedir.
- Öğretim tasarım kavramlarını kullanması.
- e-eğitimlerde kullanılabilecek oyunların tasarlaması.
- Görsel tasarım ilkelerine uygun içerik tasarlayabilmesi.
Temel Başlıklar: (Bunların bazılarının alt başlıkları da var ama şu an fazla bilgi kafa karıştırabilir)
- e-Öğrenmeyi tanımları.
- Öğretim tasarımı tanımları
- Öğrenme yaklaşımları
- İnsan-bilgisayar ilişkisi temel kavramları
- Oyun motivasyonu gereksinimleri
- Oyun teorileri
- Tasarımı için bir senaryo (storyboard)
- Eğitsel tasarım oluşturma/geliştirme.
Daha önceki dönemlerde özellikle kırmızı ile belirlediğim kazanımların üzerinde ayrıntılı durduk.
Çalışmanın bazı yan kazanımları da var aslında;
- Bir oyun hazırlamak sadece dijital dünyada olmuyor. Eğer siz bu oyun ilkelerine iyi hakim olursanız, çocukların neden bazı şeyleri daha şevkle yapmak istediğini alayabilirsiniz diye düşünüyorum.
- Bu çalışmayla asında farklı metodolojilerin bir e-öğrenme çalışmasında nasıl kullanılabileceği üzerinde de tartışıyor olacağız. Eğitimdeki birçok şey gibi bunlarda da farklı hayat parçalarına aktarılabilir.
Çalışmaya kimler katılmalı:
1. Tüm öğretmenler :-)
Buraya tıklayarak tüm dokümana ulaşabilirsiniz
e-Öğrenme için Eğitsel Oyun Tasarımı v3.pdf
Merak ettiğim birkaç soru var.
- Sizce bu çalışmadan en çok kimler yararlanabilir?
- Çalışmanın daha fazla verimli olması için neler yapılabilir?
*Not fotoğraf (http://www.dashe.com/blog/social-learning/can-bill-gates-lead-the-informal-learning-revolution) adresinden alınmadır.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Volkan, acaba program içinde "scratch" tan da söz edilse nasıl olur?
Yusuf Ziya Güldere
17.9.2012
Düşünülebilir, belki daha komplike birşey de kullanılabilir. Önemli olan bu işe ne kadar girip girmeyeceğimize karar vermek
Volkan Bal
17.9.2012
Peki Scratch da ayrı bir ders olarak açılabilir mi? Bugün son gün değil mi haber vermek için?
Burcu Esin İLİŞ
17.9.2012
Açılabilir, ders taslağını bize iletirsen
Volkan Bal
18.9.2012
Volkan Hocam, oyunu sınıf içerisinde materyal olarak kullanmak isteyen kişiler dersten faydalanabilir. Oyun tasarımının nasıl gerçekleştiğinin tam olarak özümsenebileceği materyallerin kullanımı ardından birebir uygulama yapıldığında etkili de olacaktır.
Ben de size bir soru sormak istiyorum. Dersin birincisini ders kaydını yapıp, özel nedenlerinden dolayı takip edemeyen ve dersi gerçekten almak isteyenler için öneriniz nedir?
Evşen AYMEN PEKER
18.9.2012
Volkan hocam sanal ortamda hazırlnan ders ve oyun tasarımları şu aşamada benim için çok önemli,birimimde artık akıllı tahta var(tahtamı desem bilgisayar mı desembilemedim ya) ve ben amacına uygun doğru kullanmak istiyorum.Orta düzeyde bir kullanıcı olarak sizin dersinizin beni aydınlatacağına inanıyorum.Öğrencilerin üstün Yetenekli olması etkenini de düşününce bu dersi kesinlikle almalıyım diye düşünüyorum,sabırsızlıkla bekliyorum....
Baysan Banu Uzun
19.9.2012
Volkan Hocam Plana şu da eklense denecek bir nokta farkedemedim. Şimdiden başarılar .
VEYSEL PARLAK
20.9.2012