Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
e-Öğrenme için Eğitici Eğitimi / ETS102 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

e-Öğrenme için Eğitici Eğitimi / ETS102

Biliryorsunu 24 Eylül 2012 de eKampüs'ün yeni dönemi açılacak. Arkadaşlarla konuştuğumda noktalardan eKampüs'te eğitmen olanların daha fazla verimli olmak için bazı gereksinimleri olduğuydu. Ben işe yarayan teknoloji eğitimlerini destekliyorum. Sloganım şu;

Teknolojinin nasıl kullanıldığını öğretemey çalışmak yerine teknoloji ile ne yapabileceğimizi öğretmeye çalışmalıyız.

Bu amaçla e-Öğrenme için Eğitici Eğitimi adlı bir çalışma yapmayı planladım. Bu çalışma ana nokta platformlarla neler yapılabileceği üzerine. Yani ders içeriği oluşturmaktan çok (ki bu başka bir dersin konusu) var olan bir içeriğin sunulması sırasındaki yetkinliklerin arttırılması amaçlı. 4 ila 6 hafta arasında tamamlanması planlanan bir çalışma. Çalışma şu an Öğretmen Akademisi Vakfı Kısmi ve Tam Zamanlı Eğitmenleri ile sınırlı. İlgilenenlere öneri ve katkı yapmak isteyenlere duyurulur :)

Ders / Kodu:

e-Öğrenme için Eğitici Eğitimi / ETS102

Danışman:

Volkan BAL

Konu Başlıkları:

  • 1. Uzaktan eğitim nedir?
  • 2. Uzaktan öğrenmede etkileşim yöntemlerinin kullanım şekilleri
  • 2.1.    Online Asenkron içerik
  • 2.1.1.   eKampüs
  • 2.1.2.   Forum
  • 2.1.3.   e-Posta
  • 2.1.4.   Wiki
  • 2.2.    Senkron İçerik sınıf
  • 2.2.1.   Sanal sınıf uygulamalarının güçlü ve zayıf yanları
  • 2.2.2.   Sanal sınıf uygulamalarının güçlü yanlarını etkin kullanma
  • 2.2.3.   Sanal sınıf uygulamalarının zayıf yanlarının etrafından dolaşma yöntemleri
  • 3. Teoride Sanal Sınıf
  • 3.1.    Öğrenme modellerinin ve teorilerinin sanal sınıflardaki yansımaları
  • 3.1.1.   Çoklu zekâ teoreminin sanal sınıflarda uygulanması.
  • 3.1.2.   Davranışçı modellerin sanal sınıflarda uygulanması.
  • 3.1.3.   Bilişsel modellerin sanal sınıflarda uygulanması.
  • 3.1.4.   Kubaşık modellerin sanal sınıflarda uygulanması.
  • 4. Teknik Olarak Sanal Sınıf
  • 4.1.    Görsel tasarım ilkelerini bilir.
  • 4.2.    Tasarımı için bir senaryo (storyboard) oluşturabilir.
  • 4.3.    Eğitsel tasarımını değerlendirmek kullanacağı araçları belirler.
  • 5. Uzaktan eğitimde etkili geribildirim metotları ve kullanımı
  • 6. Sanal sınıf eğitmeni alt standartlarını belirleme

Genel giriş yazısı

Bu çalışmayı tamamlayan bir katılımcıdan sanal sınıf dahil olmak üzere farklı etkileşim metotlarını kullanarak e-öğrenme derslerini yürütebilecek yetkinliğe kavuşabilmesi planlanmaktadır.

Dersin gereksinimleri

Sanal sınıflarda/tartışmalarda kullanmak üzere web kamerası ve mikrofon gerekmektedir.

Hedef Kitle

Öğretmen Akademisi Vakfı Kısmi ve Tam Zamanlı Eğitmenleri

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...