Günce Yazımındaki Tiyolar
Sizler günce yazarak emek ve enerji sarf ediyorsunuz ve bir şekilde düşüncelerinizin sadece sizde kalmamasını sağlıyorsunuz. Yazdıklarınızı daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamanız için birkaç önerim olacak.
Sayfanın bütünlüğü:
Yapılan araştırmalar insanların beğenme güdülerinin etkiyi aldıkları ortam ve beklentileriyle ilişkili olduğunu gösteriyor. Bazı ön bilgileri bilmek kişinin vereceği kararları değiştiriyor (Lee at al, 2006). Bunun günce ile ne ilgisi var derseniz öncelikle şunlara dikkat etmelisiniz. Belki siz günce yazarken fark etmiyorsunuz ama sizin web sayfanızın kalanı da yazdıklarınızın beğenilmesini etkiliyor.
Örnek olarak üç blok üst yazısı var aşağıda, Farkındaysanız bir başlık ve size özel bir motto yazmak bloğunuzu farklı kılıyor.
Kendi güncenizin ayarlarını Website yönetimi altında bulunan Website Ayarlarım’a tıklayarak yapabilirsiniz
Yine kendinizi tanıtmak en güzel ön yargı oluşturma yöntemidir. Her önyargı olumsuz olacak diye bir kaide yok, önyargılar olumlu olduğunda çok işinize yarar. Fotoğraf ve hakkında yazıları eklemek güçlü olumlu önyargı oluşturulmasını sağlayabilir.
|
Sayfanın devamlılığı
Sayfayı bir kereden fazla kullandığınızı varsayalım, meslektaşlarınızın daha fazla yazınıza ulaşması için kolay yöntemler kullanılabilir.
Etiketler
Bu etiketleri sayfayı oluştururken eklerseniz sayfanın hemen altında küçük butonlar halinde çıkacaklar. Bunlar iki işe yarar, birincisi siz aynı etiketi başka bir yerde kullanırsanız sayfa bunun farkına varır ve “Diğer Günceler” kısmında aynı etiketli olanları ilk getirir. İkinci olarak etiketin üzerine tıklandığında ilgili tüm yazıları getirir.
Sosyal Ağlar
Sosyal ağlarda kendi güncenizi paylaşmak etkisi yüksektir. eKampüs’ün istatistiklerine göre sosyal medyadan gelen ziyaretçiler tüm ziyaretçilerin %25,31’ini oluşturmaktadır. Bunun anlamı özellikle Facebook ve Twitter da paylaştığınız iletilerle meslektaşlarınız sizin yazdıklarınızı okuyacaktır. Arkadaşlarınız karşısına çıkmadan üstte yazılanları yaparsanız diğer yazılarınızı okuma ihtimalleri yükselecektir.
Yazıları ilişkilendirme
Eğer yazılarınız birebir ile ilişki devam niteliğine varıyorsa etiketleri kesinlikle kullanmalısınız. Yazdığınız yazı daha önceki yazılara atıf yaparken o sayfaların linklerini kullanın.
İçerik
Günceler yazı sınırı yoktur, biliyorsunuz. Yine de bu konuda da haddim olmayarak bir iki öneri yapmak isterim. Özellikle içerik eklemelerinde eğer bir yazının kendisi ekleyebiliyorsanız yazı sayfa içine eklemek onu bir Word dosyası olarak eklemekten daha çekici olur. Muhtemelen sayfanızın istatistiklerini inceliyorsunuzdur. Bizim tuttuğumuz istatistiklerde bunlara ek olarak hemen çıkma oranı Google’ın bu konudaki açıklaması:
Hemen çıkma oranı, sitenizi ziyaret ettiklerinde yalnızca tek bir sayfa görüntüleyen ziyaretçilerin yüzdesidir. Yüksek bir hemen çıkma oranına sahip olmanızın birkaç nedeni olabilir. Örneğin ziyaretçiler, tasarım ve kullanışlılıkla ilgili sorunlardan dolayı sitenizin giriş sayfasından çıkıyor olabilir. Veya sitenizdeki sayfalardan yalnızca bazıları, çok geçerli nedenlerden yüksek bir hemen çıkma oranına sahip olabilir.
Maalesef yüksek oranlı hemen çıkma oranları okullarla ilgili yazılan yazılar. Bu yazıların daha sonra okunma oranları da düşük. Yani bu yazılara fazla bel bağlamamak lazım.
Güzel olan şey ise özgün yazılan yazılar çok popüler oluyorlar. Özellikle ilişkili yazıların hemen çıkma oranları çok düşük ki bu da iyi bir şey.
Benim atladığım sizin fark ettikleriniz varsa onları da ekleyelim
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...