Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Hedef Hayal Kurma - Destination Imagination 7 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Hedef Hayal Kurma - Destination Imagination

Her zaman çocukların kritik düşünme ve yaratıcılıklarını belirleyecek etkinliklerin önemi hakkında konuşur dururuz. Bu tip etkinliklerde maalesef kolay kolay yapılamıyor. Peki, bununla ilgili bir yarışma var desem ne dersiniz? Amerika’da kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak kurulan “Destination Imagination, DI” (ben Türkçeye “Hedef Hayal Kurma” olarak çevirdim) yaklaşık 12 yıldır bu yarışmaları düzenliyor.

Yarışmanın iki farklı branşı var biri “Team Challenge” (ben takım görevi olarak çevirdim) diğeri ise “Instant Challenge” (ben hızlı görevler olarak çevirdim). [ek: ilk bakışta biri bireysel diğer takım çalışması gibi görünüyor aslında ikisi de takım çalışması]

Takım görevlerinde 7 kişiye kadar oluşturduğunuz takımla size verilen bir görevi belli bir zaman içinde tasarlayarak hayata geçiriyorsunuz. Teknik, bilimsel, güzel sanatlar gibi toplamda 7 alanı var. Takım görevinin de altı kırınımları var ama ben bunlar üzerinde durmayacağı.

Benim en çok hoşuma giden kısmı hızlı görevler. Hızlı görevler yaklaşık 7-10 dakika arası süren görevler. Hızlı görevlerin iki alt kırınımı var hızlı-performans görevleri (“performance based”- performans=gösteri) ve hızlı-çözüm görevleri (“task based”).

Hızlı görev kartlarının şablonu şöyle

  • Görev adı: …
  • Görev: …
  • Zaman: …
  • Uygulama tanımı: …
  • Malzemeler: …
  • Puanlama: …

Sanırım bir örnek iyi gelecek.

Görev adı:

Uzun kule

Görev:

Kendi başına ayakta durabilen en uzun yapıyı oluştur

Zaman:

5 dakika.

Uygulama tanımı:

 

Sadece verilen materyalleri kullanarak takımınız bir mümkün olduğu kadar uzun bir kule inşa edecek. Yaptığınız kule masa üzerinde kendi başına hiçbir yere bağlanamadan ayakta durabilmeli. Kuleniz hiç kimseden yardım almadan en az 25 saniye ayakta kalabilmeli. Zaman dolduğunda ölçüm yapılacaktır.

Malzemeler:

 

  • 1 adet a5 büyüklüğünde hafifçe kalın kağıt (200 gr/m)
  • 2 tane yara bandı
  • 2 pipet
  • 2 ataş

Puanlama:

 

A. Her cm için 0,5 puan (en fazla 25 puan)

B. Ayakta durduğu ekstra her saniye için 1 puan (en fazla 25 puan)

C. Malzemelerin etkin kullanımı (en fazla 25 puan)

D. Takımın beraber çalışması (en fazla 25 puan)

İngilizce versiyonu: http://www.cre8iowa.org/wp-content/uploads/2010/07/Tall-Tower1.pdf

İngilizce versiyonundaki malzemelerle benim yazdıklarım biraz farklı çünkü onlar malzemeleri Amerika’da kolay bulunan ofis malzemeleri arasından seçmişler. Malzemeleri az ve farklı oluşu aslında bilinçli seçiliyor.

Neden hızlı-çözüm görevlerini şu becerileri geliştirme olarak nitelendirmişler;

  • Elde olan malzemeleri kullanabilme,
  • Doğaçlamaya fırsat tanıma,
  • Fikir alışverişini sağlama,
  • Mühendislik yetkinliğini geliştirme,
  • Zaman yönetimi becerileri geliştirme,
  • Takım çalışması

Özel okullarda kulüp saatlerinde uygulanan bu çalışma birkaç düzenleme ile bence devlet okullarında da rahatlıkla uygulanabilir.

İki sorun var

  • Hızlı görev kartları maalesef İngilizce.
  • Yarışmalara katılmak ve orijinal sitesinde görev kartlarını edinmek paralı.

Ne mutlu ki iki sorunun da çözümü var,

  • Görev kartları küçükleri için yazıldığı için İngilizceleri çok sade (ayrıca İngilizce bilen arkadaşlarımız da var)
  • Kendi hızlı görev kartlarını yazıp İnternete koyan çok kişi var

Umarım uygulayacağınız bazı fikirler size vermiştir. Fotoğrafı başka bir hızlı çözüm görevinin uygulamasından aldım (http://delightfullearning.blogspot.com/2009_11_01_archive.html)


DI kaynaklarından birkaçı

http://www.cre8iowa.org/team-support/instant-challenge-library/

http://mysite.verizon.net/vze2z83j/ic/id1.html

http://www.destinationimagination.org/

http://www.extremecreativity.org/instant-challenge

http://www.extremecreativity.org/

 

İngilizcesini uğraşıp da çeviren arkadaşlar bunları ürünlerin altına ders dışı etkinlikler olarak ekleyebilir. (ben ekledim mesela)

Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]

  • Şahane olmuş paylaşmak...Çalıştığım eski özel okullardan birinde 2 yıl Destianation Imagination Kulübü açmıştım ve öğrencilerin takım ve anlık görevler yarışmalarına katılımını sağlamıştım. yaratıcılık, sorun çözme ve takım çalışmasıdnaki becerilerinin gelişiminde muazzam gelişmeler olduğunu bizzat gözlemlemiştim. Tüm öğretmen arkadaşlara DI etkinliklerini yaptırmalarını öneririm. Eğlenerek öğreniyorlar çünkü

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Mürşide

    6.10.2012

  • Serbest etkinliklerde serbest kalarak tasarladıklarını, bununla daha etkili hale getirebilirim düşüncesi çaktı:)) güzel paylaşım Volkan teşekkürler hem de çok.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Arslan Gürbüz

    6.10.2012

  • Böyle şeyler yapacaksak derslerde, ben artık öğrenci olmak istiyorum :))) Çooook eğlenceli, sevdim .

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Berna Baysa ÖZ

    7.10.2012

  • geçen dört yılda biri anasınıf takımı olmak üzere 4 takımla DI çalışması yapma şansına eriştim ve takım lideri olarak  yaşamımın en çok öğrendiğim dönemlerinden biriydi..hatta iki yıl önce Amerika'daki Dünya Şampiyonasına bile 7 öğrenciyle katıldık...muhteşem bir deneyim..katılımcılar kadar takım liderini de yaratıcılık ve problem çözme konusnda geliştiren;temel bilimler, mühendislik, ve tiyatroyu bir diğer değişle bilim ve sanat-teoriyle pratiği- harmanlayan başka nasıl yapabilirim, böyle yaptım başka nasıl olur vb. soruları yaşama aktarmayı da kolaylaştıran, farklı olmanın grup olmanın tadını keşfettiren  "hayallere yolculuk"...Türkiye temsilcisi Robert Kolejinden..bknz:www.diturk.org ve www.facebook.com/diturk.org....saol Volkan hocam yine heyecanlandım, özlem de beraberinde tabii....son dört yıldır her sene başında öğrenciler bu yıl takıma ben de girebilir miyim diye sıra olurlardı..hüzünlendim mi ne...:)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Sema Alevcan

    7.10.2012

  • bak beni nerelere götürdün Volkan hocam...yazmadan olmaz...Alanya'da dünya okulu olma üzerine attığımız adımda Ali Koç sayesinde uluslararası işlerimizden biri olmuştu DI..hatta yarışmalarda jüri üyeliği de yapmıştım..ilkkez anasınıfındayken yarışmaya katılan öğrencilerimizin bir araya geldiklerinde özlemle keşke yeniden gitsek diye konuştuklarını biliyorum..bir yıl yarışmalara katılamayacağımız için DI topluluğunu kuramadığımızdan bir grup 7. sınıf öğrencisi "okula gelmenin anlamı kalmadı" demişti....tabii yarşma İstanbul, İzmir ve belki de Amerika'ya gitme anlamına geliyordu onlar için..bu kadar uzun yazmak dönünce elimdeki belgeleri paylaşma sorumluluğu olarak da bana dönecek demektir...:)

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Sema Alevcan

    7.10.2012

  • Bunu değiştirip - dönüştürüp hayata geçirme isteği oluştu bende. Tşk.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    VEYSEL PARLAK

    7.10.2012

  • Volkan öğretmenim,atamayla ilgili iyi dilekleriniz için teşekkür ederim..:)

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • 20 Mart 2014. Sınıfımda uyguladık.Öğrencilerim çok eğlendi,mutlu oldular.Böyle çalışmalar yapmak istediklerini bildirdiler.Bir heyecan,yardımlaşma,dayanışma bir görseydiniz  . Eyfel Kulesi bizim kulelerimizin yanında sönük kalır diye düşünüyorum.Öğrencilerimizi düşündürecek,geliştirecek paylaşımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler Volkan öğretmenim.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Esin Özbay

    21.3.2014

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle