Lumiar Okulları: Bu da mı başka?
Yeni okul adıyla birçok okul gördüm geçen yıllar boyunca, araştırma yaparken bir tanesine daha rastladım Lumiar school.
Yöneticisiz yönetim sloganı çalışan bir şirketi kuran Ricardo Sempler şirketindeki uygulamaları okullara yansıtma çabasıyla kurulan bir okul tarzı. Kendisi başarılı (ve paralı) bir iş adamı olduğu için kendi okullarını kendisi sponsor oluyor.
Aile şirketinin başına 21 yaşında geçip şirketin cirosunu 20 yılda 4M$ dan 200M$'a çıkartırken kullandığı strateji aslında basit. Çalışanlarına tam anlamıyla güvenim kararları onların almasını sağlamak.
Esnek çalışma saatleriyle işe başladıktan sonra herkesin kendi maaşını belirlemesine kadar ilerleyen bir süreç yürütmüş.
Kendi maaşını belirlemek için kişie açık çek vermiyor tabiki, çalışanlara ihtiyacı olan bilgileri verince onlarda bizim yaptığımızı yapabilir diyor. Yaptığı işin şirket için değeri (muhtemelen para üzerinden), işin dışarıda eden bedeli ve şirketin genel kaynağı. Çalışanlar için çalışma gün vesaatleri ile ilgili yaptıkları tamamen onları bağlar diyor. Onlar ofisimiz var istediğine gitsin çalışsın derken biz onları işe alırken sanki dışardan bir şirketten iş alır gibi davranıyoruz diyor.
Farklı düşünme tarzını daha rahat yaygınlaşırmak için bir okul kurduklarını ve burada da bu fikirlerden yola çıktıklarını söylüyorlar.
Okullarından bazı fikirler
- Etkinlikerl üzerinden çalışırken, etkinliğin tipine göre ya 3 farklı yaş gubundan birine ya da karma gruba katılıyorsunuz.
- İki faklı tip öğretmen var biri tutor (bir tür başında duran kişi) diğeri konu uzmanı.
- Tutor: etkinlikler sırasında öğrencilere rehberlik eden pedogoji ve iletişim becelerinde uzmanlaşmış öğretmenler
- Masters: etkinlikleri planlayan çocukların yetkinliklerine göre projeleri tekrar değerlendiren uzmanlar.
- Kuraları çocuklarla birlikte belirliyorlar. (bu okullar demokratik okullar listesinde de var)
- Projelerin 3 temel kuralı var
- Her bir katılımıcı için anlamlı ve gerçekçi görünmesi
- Yeni bir öğrenmeyi tetiklemesi
- Öğrenci bulunduğu ortamda anlamlı olan problem-çözme aktiviteleri içermesi
- Bizimki gibi önceden yapılandırılmış bir müfredat yok. Öğrenciler istediği şekilde kendi müfredatını yapılandırıyor. Buna mozaik müfrdat diyorlar. Öğrenci istediği konuları (bunlar ülke tarafından belirlenmiş standartları içiren konular) seçiyor.
- Yüksek oranda teknoloji kullanımı var. Google dan daha bilgili bir öğretmen bulamayacağımız biliyoruz diyor okul kurucusu. Öğretmenleri pedogoji ve duygusal yaklaşımları yönetme gücünü aktif kullanıyor bu okul. Özellikle değerlendirmelerin çoğu dijital tutuluyormuşki öğrencinin o standartta nerede olduğu görülebilsin.
- Öğrenciler çember dedikleri bir etkinlikle her hafta olan olayları değerlendiriyor. (Bilmem köy enstitülerinden bir uygulamayı size çağrıştırdı mı?)
Fikirleri hayata geçirmiş olmaları en güzel nokta bence ne dersiniz?
Portekizce'niz varsa :) http://lumiar.org.br/
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...