Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
İstanbul -Öğrenenler Buluşması..

İstanbul -Öğrenenler Buluşması..

Merhabalar..

Başta müdürümüz Kayhan Karlı'ya ve tüm merkez ekibine ben de çok teşekkür ediyorum...

İnanılmaz yararlandığımı kesinlikle itiraf ediyorum...

Şu da bir gerçek ki; 2,5 yılda ORAV hem mesleki hem de kişisel gelişimime birçok yenilik kattı..

Tekrar teşekkürler!

 

5.Sınıf Fen - MIKNATIS

5.Sınıf Fen - MIKNATIS

Hani şu meşhur "mıknatıs" örneği var ya....İşte, nihayet geçen hafta işledim bu konuyu..

1-MERAK UYANDIRMA:

Sınıfa mıknatıs ile geldim..Ne olduğunu sorarak sınıftaki cisimlere değdirmeye başladım..

2-İLGİYE ODAKLANMA:

Tahtaya tablo çizerek, mıknatısın neleri çekip çekmediği sorularak gözlemlerini  tabloya yazdım..Çıkarımda bulunmalarını isteyerek hangi madenleri çektiği üzerinde durdum..

3-ÖĞRENME DENEYİMİ:

(1.GÜN)...Mıknatısın çekme ve itme gücü olduğu belirtilerek kutuplardan bahsettim.Bu arada kutup denilince kendilerinde ne çağrıştırdığını sordum.Dünya daki kutupları söylediler.:)Çekme ve itme hareketinin kutuplardan oluştuğunu belirterek detaylı bilgi verdim.Dört öğrenciyi tahtaya çıkardım.Kağıtlara yazdığım    "N VE S" harflerini önlüklerine iğneledim..Zıt kutupların çekme ve aynı kutupların itme hareketini yapmalarını istedim..

(2.GÜN)..Sınıfta bir kaç öğrenciye uygulattığım bu etkinliği dışarda tüm öğrencilere uygulattım...Hepsinin önlüklerine rastgele N VE S harflerini iğneledim.Bahçede dolaşmalarını ve "şimdi" dediğimde en yakınındaki arkadaşıyla eşleşmelerini istedim.Harflere göre kimisi itme, kimisi de çekme hareketini yaptı.

kucuk_DSCN9624.JPG

kucuk_DSCN9627.JPG

kucuk_DSCN9625.JPG

kucuk_DSCN9622.JPG

4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI: Neden bu hareketleri yaptıkları sorularak bağırarak cevap vermelerini istedim..

5.sınıf sosyal-Ülkemizde tarihi mekan ve doğal güzellikler

5.sınıf sosyal-Ülkemizde tarihi mekan ve doğal güzellikler

Ezberlemek ve ezberletmek.....Her zaman derim ya, benim işime yaramadığı gibi "ezber" kelimesini öğrencilerimden mümkün olduğu kadar uzak tuttum.

Ne var ki, sosyal bilgisi derslerin birçoğu ezber nitelikte...Daha önce de yazdığım yazılarda, sınıfta uyguladığım farklı tekniklerle, oyunlarla sanıyorum hedefe ezbersiz ulaşabiliyorum..

Bir ay önce işlediğim "Türkiye'de tarihi yerler ve doğal güzellikler" konusunu oyun olarak nasıl verebileceğimi düşünmüştüm ki,  oğluma küçükken aldığım hafıza kartları oyunu aklıma geldi.Hani her bir resimden çift vardır.Bütün kartları ters çevirirsiniz de , seçtiğiniz resmin diğer çiftini de bulmak zorunda kalırsınız ya..

ve aynen şu şekilde ders akışı gerçekleşti:

1-MERAK UYANDIRMA:

Geçen yıl Manisa'da gezdiğimiz tüm tarihi yerleri hatırlamalarını, gittiğimiz mekanların adlarını söylemelerini istemiştim.Gidilen yerlerin isimlerini tahtaya yazdım.

2-İLGİ UYANDIRMA:

Şu soruları sordum:

a-Sadece Manisa'da mı tarihi mekanlar ve doğal güzellikler bulunur?

b-Ailenizle farklı illerde tarihi mekanları ya da doğal güzellikleri gezdiniz mi? Nerelere gittiniz?

c-Ya da dergilerde, gazetelerde,tv'de...vb karşılaştınız mı? Nereleri biliyorsunuz?

Beyin fırtınası ile gelen cevaplar tahtaya yazıldı.

3-ÖĞRENME DENEYİMİ  (1.gün)

İnternetten indirdiğim Türkiye haritası üzerinde görsel olarak belirtilmiş tarihi eser ve doğal güzellikler kağıtlarını sınıfa dağıtarak, nerelerde nelerin olduğu beraberce incelendi.Harita üzerinde hangi illerde hangi eserlerin ya da doğal güzelliklerin olduğunu söylemeleri istenerek, tarafımdan tahtaya yazıldı.

Ertesi gün için öğrencilerden makas, yapıştırıcı ve renkli dosya kağıdı getirmelerini istedim

(2.gün)

Evde hazırladığım 16 adet tarihi eser ve doğal güzellikler fotolara ait çalışma kağıtlarını öğrencilere dağıttım.Hepsini tek tek keserek, resimlerin altlarına hangi ilde bulunduklarını ve isimlerini yazmalarını istedim.Kestikleri resimleri tek tek kartonlara yapıştırmalarını ve tekrar kartonları fotoların boyutları kadar kesmelerini istedim.

Böylece ellerinde 16 adet farklı illerde bulunan farklı tarihi eser ve doğal güzelliklerden oluşan kartlar mevcut oldu.Şehirlerin ve tarihi eser ile doğal güzelliklerin isimlerinin doğruluğunu kontrol etmek için arkadaşlarıyla birlikte kontrol etmeleri istendi.Emin olmadıklarında devreye ben girdim.

4-DENEYİMİN PAYLAŞIM (3.gün)

Hafıza oyun kartları hazır olduğu için, her öğrencinin sıra arkadaşı ile kartları karıştırarak (ikisinin toplamı 32 kart) ters çevirmeleri istendi.Oyun yönergeleri verildikten sonra kendi hazırladıkları kartlarla hafıza oyunu oynunu oynadılar..

Valla benden söylemesi...Çok da zevkli geçti..

Resimler kesiliyor ve yapıştırılıyor.kucuk_DSCN9073.JPG

kucuk_DSCN9071.JPG

kucuk_DSCN9083.JPG Kartlar hazır....

Ve artık hafıza oyununu oynamaya hazırız....

 kucuk_DSCN9361.JPG

11 Ocak 2011 Salı 20:34 3 Yorum

Trafik performans görevi...

Trafik performans görevi...

Malum, performans görevleri mümkün olduğu kadar sınıfta yaptırılması gerekmektedir..

Trafik performans görevi olarak öğrencilerime, trafik levhalarını ve ne anlama geldiklerini önceden araştırmalarını ve sınıfta oyun hamurlarıyla oluşturmalarını istemiştim.

Sizlerle paylaşmak istedim.(Bu arada videoya da çekmiştim ama yükleyemedim...:(((  )

Oyun hamurlarıyla sınıfta birçok konuyu "Öğrenme Deneyimi" basamağında çok rahat kullanılabilir...Oyun hamurlarını ben de çok sık kullandırtmaya çalışırım...Yine geçen yıl "Dünyanın Katmanları" konusunu işlerken, çekirdek,ateşküre ve taşküreyi oluşturmalarını istemiştim.

 kucuk_DSCN6880.JPGkucuk_DSCN6882.JPG

kucuk_DSCN6873.JPG

kucuk_DSCN6881.JPG

kucuk_DSCN6878.JPG

kucuk_DSCN6876.JPG

kucuk_DSCN6871.JPG  

5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler

5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler

Nasıl öğretebilirim ki iklimleri? Ezberlemeden nasıl akıllarında kalabilir ki?

İmdadıma öğrenme basamakları yetişti bile..Kahkaha

1-MERAK UYANDIRMA

Hiç konuşmadan, çok üşüyormuş gibi yaparak öğrencilerin montlarını aldım ve üzerime koydum...(Şaşkın bakışları görmeliydiniz) Sonra da terlemiş gibi yaparak montları üzerimden aldım.Şemsiye açarak sınıfta 1dak. kadar durdum.

2-İLGİYE ODAKLANMA

Yapmış olduğum bu dramatizasyon ile ilgili öğrencilerin fikir yürütmelerini istedim.Cevaplar çoğunlukla doğruydu."Hava çok soğuk üşüdünüz.Çok sıcak terlediniz.Yağmur yağıyor.) Verdikleri cevaplardan sonra hava durumlarını "iklimler" başlığı altında işleyeceğimizi  söyleyerek;üst zihinsel becerileri çalıştıracak sorular sordum..

a-Sizce Karadeniz Bölgesi'nin ormanlarla kaplı olmasının sebebi ne olabilir?

b-Erciyes ,Palandöken ve Sarıkamış'ta kış truzminin yaygın olmasının sebebi nedir?

c-Turistler kıyılara neden gelirler?

d-Siz olsaydınız, iklimlerden dolayı  hangi bölgede yaşamak isterdiniz? Neden?

3-ÖĞRENME DENEYİMİ

İklimlerin özelliklerini anlatarak,her öğrenciye bölgelere ayrılmış dilsiz Türkiye haritası fotokopisini dağıttım.Daha önce sorduğum soruları ve gelen cevapları hatırlatarak, her bölgeyi adım adım iklimlere göre boyamalarını istedim. (KARASAL İ.= siyah ; AKDENİZ İ.= sarı ; KARADENİZ İ.=yeşil)

4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI

Öğrenciler, boyadıkları dilsiz haritayı sıra arkadaşıyla değiştirerek karşılaştırmaları istendi.