Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Zaman Hırsızları ve Karşı Önlemler

Zaman Hırsızları ve Karşı Önlemler

Kağıt İşleri

  • Masa üstünün temiz olması ile başarı arasında bir ilişki yoktur.

  • Gelen kağıtla (evrakla) ilgili ne yapılacağına çabuk karar verin.

  • Bir kağıdı bir kez ele alın ve şu dört eylemden birini yapın

1.At

2.Havale et

3.Dosyala

4.Gereğini yap.

Telefonlar

  •  
    • Bir orta düzey yöneticisi ortalama beş dakikada bir telefona bakmak zorunda kalır.

    • Üst yönetici bunları sekreteri aracılığı ile programa bağlar.

Toplantılar

  •  
    •  
      • Toplantılarda harcanan zamanın yarıdan çoğu, boşunadır, ziyan edilmektedir.

      • Toplantıların ayrıntılı bir gündemi olmalı ve her gündem maddesi zamanlanmalıdır.

      • Toplantıya herkes katılmamalı bir sınırlama olmalıdır,katılması gerekenler katılmalıdır.

      • Gündemin bir iki maddesinin görüşülmesi ile ilgili olanlar, o maddeler görüşüldükten sonra ayrılmalıdır.

Mükemmellik Hastalığı

  •  
    • Bazıları mükemmele ulaşmak için gereğinden çok zaman harcarlar. Bu bazen hastalık halini alır.Her gün bilerek herhangi bir işi mükemmel olmayan bir şekilde yaparak bu hastalıktan kurtarabilirsiniz.

Televizyonun Bireylere Zararları

Televizyonun Bireylere Zararları

Televizyonun bireylere zararlarını, kabaca, tek tek sıralayalım:

1-Televizyon karşısında büyüyen çocukların sosyalleşme, bireyselleşme ve psikososyal yönlerinin hepsi eksik ya da yetersiz kalacaktır. Duygusal ilgi, sevgi ve birlikte geçirilecek vakit yerine, çocuğun televizyon karşısında kalması çok sakıncalı bir durumdur.

2-Magazin programı adı altında birçok yayın, seviyesiz eğlence kültürünü aşılar.

3-Dört – yedi yaş arası çocuklarda tv’ nin çok fazla izlenmesi, çocuğun dil ve sosyal gelişiminde birtakım sıkıntıların oluşmasına sebep olur. Çocuk bu dönemde, tv’ de gördüğü görüntüleri tamamen somut olarak yorumlar. Örneğin, bir çizgi filmde gördüğü bir sahneyi kendiside yapmaya çalışabilir. Ayrıca çocukların bu dönemde izleyeceği korku, gerilim ya da aşırı şiddet içeren görüntülerden aşırı derecede etkilenebilir ve bunun sonucunda çocukta uykusuzluk gibi problemler baş gösterebilir.

4-Birçok tv programı insanları gerçeklerden koparır,

5-Televizyonda dönen reklamlar, sadece kazanç uğruna birçok değeri çiğner.

6-Tüketim uğruna birçok yanlış, doğru gibi gösterilir.

7-Birçok tv kanalında şiddet görüntüleri artık sıradan hale geldi. Televizyon şiddete meyilli fertlerin yetişmesine vesile oluyor,

8-Televizyon kanalları çoğunlukla başka kültürleri özendirir,

9-İnsanların reyting uğruna kullanılması,

10-Tv’ de hoş gibi gözüken, fakat gerçekte seks, şiddet gibi öğeleri vurgulayan davranışları ön plana çıkaran çok fazla program vardır.

11-Televizyon insanları tembelleştirir. Günde 4 saatten fazla tv izleyen çocuklar, aşırı kilolu oluyor.

12-Okumak yerine televizyondaki programlar vesilesiyle bilgilenmeye – öğrenmeye çalışmak, okuma kültürünü öldürüyor.

13-Tv’ ye bağlı olarak yaşamak, çok ciddi bir sorundur. Örneğin; tv’ ye çok bağlı olan insanlar aksayabilir.

14-Çok fazla tv izlemek enerji kaybına neden olur,

15-Tv’ ler ile insanlara “çalışmadan köşeyi dönme” zihniyeti aşılanıyor.

Televizyonun bunlara benzer daha pek çok zararlı etkisini sayabiliriz. En güzeli kendimizi çok fazla kaptırmamak ve mümkün oldukça televizyondan olumlu bir şekilde yararlanmaktır.

Nazan Baykal

Zamanın İyi Kullanılması

Zamanın İyi Kullanılması

Genel olarak bütün ustalarda görülen ve aşağıda belirtilen 6 ortak niteliği onların bazı anahtar ilkeleri benimseyerek uyguladıklarını göstermektedir.

Her zaman ustası

  1. Her an ne yapacağını zamanını en yararlı biçimde nasıl kullanacağını bilir.

  2. Hatasını, eksiklerini, karakterinin hangi kötü yola sapmaya elverişli olduğunu, onlarla şakalaşacak kadar öğrenmiştir.

  3. Hayatında yaşadığı her evreden ve her olaydan gereken dersi alarak deneyimlerini ve iç güdülerini geliştirmiştir.

  4. Mesleki veya kişisel, sosyal veya özel olsun yalnız kendi hayatını yaşar.

  5. Hiçbir şeyi unutmayacak biçimde ek bir bellek sistemine sahip olduğundan bellekteki bütün anlamsız nedenlerinyerine anlamlı sorular niçin ve nasıllar almıştır.

  6. Ulaşmak istediği amaçlara göre her gün zamanını nasıl kullanması gerektiği hakkında yoğunlaştırmayı bilir.

Kullanabileceğimiz Zaman Çeşitleri

  1. Vücudumuza ayırdığımız zamanlar.

  2. Boş zamanlarımız.

  3. Zevklerimiz için harcadığımız zamanlar.

  4. Tüketim için harcadığımız zamanlar.

  5. Seyahatlerde geçen zamanlarımız.

  6. Dinlenmeye ayırdığımız zamanlar.

  7. Sevgiye ayırdığımız zamanlar.

  8. Başkalarına ayırdığımız zamanlar.

  9. Ailemize ayırdığımız zamanlar.

  10. Okumaya ayırdığımız zamanlar.

  11. Gelişmemize ayırdığımız zamanlar.

  12. Geliştirmemize ayırdığımız zamanlar.

  13. Meditasyon anlarımız.

  14. Çocukluğumuzu aradığımız zamanlar.

  15. Yalnız kaldığımız zamanlar.

Gerçek Süre Örnekleri

1 Günde 1 Yılda
5 dakika

15 dakika

1

Fark Yaratanlar

Fark Yaratanlar

Fark yaratmak ne demek? Tek düzelikten çıkış mı..? Yeni bir yol mu..? hayallerini hedefe dönüştürmek mi? İmkansızı mümkün kılmak mı..? Yoksa imkansızda mümkünü görebilmek mi..? Bence hepsi ve daha fazlası Değerli öğretmen arkadaşlar sizlere gerçekten eğitim için fark yaratanların derlendiği bir belgesel arşivi adresi vereceğim. Aslında orada sadece fark yaratan dahi öğretmenleri görmeyeceksiniz. Kendinizi de göreceksiniz. Çünkü siz zaten bu eğitimlerle ve ekampuste bunun için varsınız. Umarım faydalı olur... Esenlikle... adres: http://www.farkyaratanlar.org/Egitim-Ogrenim.aspx