Zamanın İyi Kullanılması
Genel olarak bütün ustalarda görülen ve aşağıda belirtilen 6 ortak niteliği onların bazı anahtar ilkeleri benimseyerek uyguladıklarını göstermektedir.
Her zaman ustası
-
Her an ne yapacağını zamanını en yararlı biçimde nasıl kullanacağını bilir.
-
Hatasını, eksiklerini, karakterinin hangi kötü yola sapmaya elverişli olduğunu, onlarla şakalaşacak kadar öğrenmiştir.
-
Hayatında yaşadığı her evreden ve her olaydan gereken dersi alarak deneyimlerini ve iç güdülerini geliştirmiştir.
-
Mesleki veya kişisel, sosyal veya özel olsun yalnız kendi hayatını yaşar.
-
Hiçbir şeyi unutmayacak biçimde ek bir bellek sistemine sahip olduğundan bellekteki bütün anlamsız nedenlerinyerine anlamlı sorular niçin ve nasıllar almıştır.
-
Ulaşmak istediği amaçlara göre her gün zamanını nasıl kullanması gerektiği hakkında yoğunlaştırmayı bilir.
Kullanabileceğimiz Zaman Çeşitleri
-
Vücudumuza ayırdığımız zamanlar.
-
Boş zamanlarımız.
-
Zevklerimiz için harcadığımız zamanlar.
-
Tüketim için harcadığımız zamanlar.
-
Seyahatlerde geçen zamanlarımız.
-
Dinlenmeye ayırdığımız zamanlar.
-
Sevgiye ayırdığımız zamanlar.
-
Başkalarına ayırdığımız zamanlar.
-
Ailemize ayırdığımız zamanlar.
-
Okumaya ayırdığımız zamanlar.
-
Gelişmemize ayırdığımız zamanlar.
-
Geliştirmemize ayırdığımız zamanlar.
-
Meditasyon anlarımız.
-
Çocukluğumuzu aradığımız zamanlar.
-
Yalnız kaldığımız zamanlar.
1 Günde | 1 Yılda |
5 dakika
15 dakika 1 saat |
30 saat
91 saat (4 Gün) 15 gün |
Günde 1 saat 40 yılın sonunda 2 yıl eder.Gecede 8 saat = 4 yılda 4 ay uyumak demektir. |
Sizden Kaynaklanan Ve Zaman Kaybına Neden Olan Ögeler
-
-
Kendini değerlendirme biçiminiz
-
Yetersiz puanlama
-
Olayları önceden kestirmede yetersizlik
-
İyi tanımlanmamış amaçlar
-
Zamanın işlere kötü(dengesiz-önemleri ile orantısız) bölüşümü
-
Yarına bırakma eğilimi
-
İşlerin hepsini birden yapma isteği
-
Doğrudan size ait yanlışlar
-
Ayrıntıya çok önem verme eğilimi
-
İşlerin çalışanlar arasında dağıtımında yetersiz kalmak
-
Her şeyi ve herkesi bizzat denetleme tutkusu
-
Başkalarının yapabileceği işleri-düzenlemeleri bizzat yapmak
-
Birilerine uygun olmayan zamanlarda telefon etmek
-
Birlikte çalıştığı görevlilerle sık sık tartışmak
-
Beklenmeyen ziyaretçilerden yakasını kurtaramamak
-
Önyargılar-saplantılar
-
Düzensiz heyecanlanmalar
-
Disiplinsizlik
-
Başkalarını incitmek-küstürmek korkusu
-
HAYIR diyememek (çok fazla yumuşak yüzlü olmak)
-
Dinlenmesini bilmemek
-
Yavaş okumak
-
Çevrede çalışmaya yoğunlaşmayı engelleyen objelerin varlığı
-
Herkese çay kahve ikram etmek
-
Sürekli makamda oturmak
-
Sohbet etmek
-
-
Bitirme tarihini belirleyin
-
İlk önce sıkıcı olan işi yapın
-
Ödüllendirme sistemi kurun
-
İşleri küçük bölümlere ayırın
-
Sizi uyaracak biriyle anlaşın
Yukarıdaki hazırlıklar tamamsa şimdi yapın.
-
Bir toplantıya gitmeden önce, toplantının sizin için gerekli olup olmadığını ve sizin için gerekli olan kısımlarını tespit edin.
-
Toplantıya zamanında gidin.
-
Toplantıda aktif olabilmek için kendinizi hazırlayın.Uzun tartışmalardan kaçının.
-
Takip edilecek maddeleri uygun öncelik düzeni içerisinde hazırlayıp listeleyin.
Birçok kimse krizlerin kaçınılmaz olduğunu düşünür. Bu kısmen doğrudur. Kriz, yapılması gereken bir işin zaman ve zamanlama plânlaması yapılmamışsa yaşanır.
Beklenmedik olaylar yaşamamak için her işin veya aktivitenin başlangıç noktasında iken daha önce yaşanmış tecrübelerinizi gözden geçirin. Tecrübeleriniz ışığında kendinize tarz ve metot belirleyin. Her aktiviteden önce ihtimalleri belirleyin. Bunun için şu sorular sorulabilir.
-
Neyin yanlış olma olasılığı vardır ?
-
Ne zaman yanlıştan haberdar olabilirim ?
-
Bu konuda neler yapabilirim ?
Gerçekçi olmayan bir zaman plânı yapılmış veya son anda önceliklerde değişiklik yapılmış olabilir. Personel hata yapabilir veya cihazlar arızalanabilir. Bu durumlarda kesinlikle panik yapmayın. Derin bir nefes alın. Birkaç dakika dinlenip kendinizi dinleyin. O anda öncelikle nelerin yapılması gerektiğini düşünerek alternatifler üretmeye çalışın. Ancak bir aksaklığı giderirken ikinci bir aksaklık yaratmayın.
Zorunlu ve gerekli olmayan formaliteleri ve kırtasiyeciliği kaldırın. Kırtasiyecilik iş yapmak ve çalışmak değildir. Çalışır görünmek ve zamanı öldürmektir. Gereksiz kırtasiyeciliğin kaldırılmasıyla zaman tasarrufu yapılmış olur.
Öğle yemeği ve çay saatlerinizi çalışanlarla birlikte geçirin.Size söylemek ve sormak istediklerini bu saatlerde değerlendirip ayrıca size gelip zamanınızı harcamadıkları gibi söylenmesi gerekenleri yemekte aktardıklarından rahatlamış olacaklardır.
Kurumdan Kaynaklanan Ve Zaman Kaybına Neden Olan Öğeler
-
-
Başkalarının kendilerini değerlendirme biçimleri
-
Diğer çalışanların kötü plânları
-
Kurumun genel politikasının olmayışı
-
Kurum norm ve değerlerinin gevşekliği
-
Öncelikli amaçların başkaların ki ile çatışması
-
Yönetimin amaçların önceliklerini çok sık değiştirmesi
-
Görev tanımlarının kötü yapılmış olması
-
Otorite yokluğu
-
Toplantılar
-
Göreve geç gelmeler
-
Üst makamların kararlarını bekleme
-
Kötü iş haberleşme
-
Cevap vereceklerin bulunamayışı
-
Problemlerin yanlış ya da kötü tanımlanması
-
Diğer çalışanların yaptıkları yanlışlar
-
Uzayan akran ve müşteri ziyaretleri
-
Personel fazlalığı
-
Büro personelinin azlığı
-
Uzman personelin azlığı
-
Yetişmemiş sekreterler – Makam şoförleri
-
Olumsuz tutumlar
-
Dikkatsizlikler – Başıboşluk – Oyalanma
-
Kaynak: MEB
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...