Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
PAZARA GİDELİM (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

PAZARA GİDELİM (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

DERS:MATEMATİK

SINIF:2

KAZANIM:KİLOGRAMIN KULLANILDIĞI YERLERİ BELİRTİR

SÜRE:2 DERS SAATİ

 

İLİŞKİLİ OLDUĞU KONULAR:PARALARIMIZ,TOPLAMA,ÇARPMA

ARAÇ GEREÇ:TERAZİ,BOZUK PARALAR,ÇEŞİTLİ MEYVELER,RENKLİ KARTONLAR

MERAK UYANDIRMA:Öğrenciler sınıfa girdiklerinde tahtanın önünde duran bir terazi ile karşılaştılar.Meraklı bakışlarla ne olduğunu anlamaya çalışıyorlardı.Aralarında ne olduğu yönünde konuşmalar başlamıştı(pazarda görmüştüm,birşeyler tartıyorlar,tartı,terazi vb.)

Öğrencilerden bir gün önceden getirmelerini kararlaştırdığımız meyveleri sıraların üzerine koymalarını istedim.Dört tane sırayı tahtanın önüne dizdim,en baştakinin üzerine teraziyikoydum ve yanındakilerin üzerine meyveleri pazar tezgahlarındaki gibi dizmeye başaladım.Hemen yanıma gelip yardım etmeye başladılar.Tezgah hazırdı.

İLGİYİ ODAKLAMA:Çocuklar bu aracın adı ne?(Terazi cevabını aldım) Bu araçla ne yapacağız?(Meyveleri tartacağız)...Kilogram gösterilip adı soruldu.Kilogram cevabı gelince kilogramın tartmada kullandığımız birim olduğu vurgulandı.

Bu meyvelerin fiyatları ne kadar olabilir?diye sorup gelen cevaplar ışığında etiketler hazırlandı.

kucuk_DSCF0404.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Öğrencilerden kurayla seçilenler pazarcı oldu.Sırayla her öğrenci müşteri oldu,önceden hazırlanan paraları cebine koyup alışveriş yaptı.Hangi meyveden kaç kilogram istiyorsa pazarcı olan öğrenciler tartıp verdiler. Herkes pazarcı herkes müşteri olana kadar oyun devam etti.

kucuk_DSCF0405.JPGkucuk_DSCF0406.JPGkucuk_DSCF0407.JPGkucuk_DSCF0411.JPGkucuk_DSCF0416.JPGkucuk_DSCF0412.JPG

Kaç kilo meyve aldıklarını topladılar,çarptılar,hesapladılar.Para verdiler, para üstü aldılar.

26 Ocak 2011 Çarşamba 20:13 11 Yorum

RENGARENK(HAYAT BİLGİSİ AKIŞ ÖRNEĞİ)

RENGARENK(HAYAT BİLGİSİ AKIŞ ÖRNEĞİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:FARKLIYIZ,GÜÇLÜYÜZ,ÖZELİZ

KAZANIM:Arkadaşları ile farklılıklarının doğal olduğunu kabul eder.

GEREKLİ MATERYALLER:Yapma çiçekler,doğal çiçekler,yapışkanlı kağıtlar,elişi kağıtları.

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerle birlikte okul bahçesine çıkıldı.Verilen yönergelere göre grup olmaları istendi.

Saç renginize göre grup olun

Göz renginize göre grup olun

Ten renginize göre grup olun...

kucuk_DSCF0200.JPGkucuk_DSCF0201.JPG

Oyun üzerine konuşuldu.Çeşitli özellikleriyle değişik gruplarda yer aldıkları cevabı önemliydi.

İLGİYİ ODAKLAMA:Elime bir demet, aynı renk,yapma çiçek aldım.Ne düşündüklerini sordum.Çiçeklerin yapma olduğu cevabını alınca peki bütün çiçekler bu renk ve bu cins olsaydı dünya nasıl olurdu?diye sordum.Güzel olmaz benzeri cevaplar geldi.kucuk_DSCF0213.JPG

Peki şu an elinizde nasıl çiçekler olmasını hayal ederdiniz?diye sordum.Rengarenk,çeşit çeşit cevapları geldi.Ve sınıfın kapısı çaldı.Nöbetçi öğrenci bir demet rengarenk çiçekle sınıfa girdi ve her öğrenciye bir çiçek verdi.Sınıfta büyük bir şaşkınlık ve sevinç havası vardı.Her yer RENGARENK olmuştu.

kucuk_DSCF0207.JPGkucuk_DSCF0211.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Öğrencilere yapışkanlı kağıtlar dağıtıldı.Tahtaya hobiler yazıldı.Herkes adını istediği hobinin altına yapıştırdı.Hobilerin altına yapıştırılan isimlerden hobilerdeki farklılıklar konuşuldu.

İleride hangi mesleği yapmak istediklerini yapışkanlı kağıtlara yazıp,meslekler kağıdına yapıştırmaları istendi.Çeşitli mesleklerin ortaya çıktığı görüldü.Herkes aynı mesleği seçseydi neler olurdu,farklı mesleklerden nasıl yararlanırız konuları konuşuldu.

kucuk_DSCF0215.JPG

Arkadaşlarımızın sevdiklerimizin,çevremizdeki insanların yapma çiçekler gibi yapmacık mı?Yoksa doğal çiçekler gibi mi olmasını isteriz?konusundaki düşüncelerini paylaşmaları sağlandı.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Elimdeki çiçeği en yakınımdaki öğrencime ''Seninle birçok konuda farklılıklarımız var.Seni farklılıklarınla,doğal halinle seviyorum.Benim için çok değerlisin,iyi ki varsın'' diyerek verdim.Öğrencilerimden de en yakınlarındaki arkadaşlarıyla duygularını paylaşarak birbirlerine çiçek vermelerini istedim.

kucuk_DSCF0220.JPGkucuk_DSCF0227.JPG

 

Çiçek almak çok hoşlarına gitmişti.''Hep büyükler mi alacaktı?''

 

 

KESİR ŞENLİĞİ(MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

KESİR ŞENLİĞİ(MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

DERS:MATEMATİK

SINIF:2

KONU:KESİRLER

KAZANIM:Bütün,yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.

MERAK UYANDIRMA:Derse bir oyunla başlandı.Öğrenciler dörderli gruplandı.Bütün ol,yarım ol ve çeyrek ol komutları ile ayrılıp birleşmeleri istendi.kucuk_DSCF0146.JPGkucuk_DSCF0147.JPGkucuk_DSCF0149.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Ne düşündükleri soruldu.Oyundaki anahtar kelimeleri bulmaları istendi(Bütün,yarım ve çeyrek isimlerine ulaşıldı.)

ÖĞRENME DENEYİMİ(1.GÜN):Öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtıldı.Bu kağıdı ikiye katlamaları istendi.Kaç parça olduğu ve parçalardan her birine ne isim verildiği konuşuldu.Diledikleri renklerde boyayabilecekleri söylendi.

Aynı kağıdı bir daha katladıklarında kaç parça olacağını tahmin etmeleri istendi(4 cevabına ulaşıldı.)Kağıt katlatıldı ve 4 parçanın her birine keçeli kalemlerle birer mevsim ismi yazmaları istendi(4 mevsim 4 çeyrek).Bu parçalardan her birine ne isim verilebileceği konuşuldu(Çeyrek cevapları alındı.)

kucuk_DSCF0135.JPGkucuk_DSCF0137.JPG

Konuyla ilgili ders kitabındaki etkinlikleri yapmaları istendi.kucuk_CIMG0810.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ(2.GÜN):Her öğrenciye bir kek verildi.Bu keki ikiye bölmeleri istendi.Daha sonra çeyreklere ayırmaları istendi(Kekleri bölerken parçaların eşit olması gerektiği vurgulandı.)

Çeyrek kek yiyen mi daha çok kek yer,yarım kek yiyen mi?Kimin daha çok keki kalır?

2 yarım kaç bütün eder?

2 çeyrek kaç yarım eder?

4 çeyrek kaç bütün eder? vb.soruların cevapları kekler üzerinde arandı.kucuk_DSCF0141.JPGkucuk_DSCF0157.JPGkucuk_DSCF0159.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ(3.GÜN):KESİR PASTASI şenliği yaşandı.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Öğrenciler pastalarını yerken,3 ders(3 gün) süren kesir ziyafetinden öğrendiklerini birbirleriyle paylaştılar.Birbirlerine sorular yönelttiler.

İşin en keyifli yanı bu mutlu anları fotoğraflamak olsa gerek.Ne dersiniz?

ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU.

ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU.

Küçükken öğrendiğimiz bir şarkı vardı.Hatırlarsınız ''ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU.''diye...Çocuklar kardeş oldu mu,büyükler de olur.Daha çok büyüğün kardeş gibi olabilmesi için de daha çok çocuğu kardeş gibi yetiştirmeliyiz.Sıcacık bir sınıfta,okulda...Sevgiyle dolu,güven içinde...İşbirliği yaparak,yaşayarak,bilgiyi birlikte inşa ederek,eğlenerek,oynayarak,birbirlerine destek olarak...KARDEŞmiş! kucuk_DSCF0224.JPGgibi değil.KARDEŞ gibi...kucuk_DSCF0225.JPGkucuk_DSCF1177.JPG

DAHA BİR BALLANIR UYKU

ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU.

BARIŞIR ARTIK KURT KUZU

ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU.

kucuk_DSCF1393.JPG

NE AÇLIK KALIR NE KORKU

KORUDAKİ FİDANLAR GİBİ

SEVİP SEVİP BİRBİRİNİ

ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU.

kucuk_DSCF0490.JPGkucuk_DSCF0488.JPG

Öğrenme liderleri olarak bizlerin bu konudaki sorumluluğu çok fazla.Çocuklarımızı omuz omuza sarılacak,içlerinden gelerek,birisi istemeden,mutluluktan halaya girmiş gibi omuz omuza sarılacak...Tek yürekmiş gibi değil TEK YÜREK...Takımmış  gibi değil TAKIM...Yapmak...Ve bu takımları yönlendirmek.kucuk_DSCF0469.JPGkucuk_DSCF0485.JPG

Söylenecek çok söz,yapılacak çok iş,gidilecek çok yolumuz var...Bunun için de Doğan Cüceloğlu'na kulak vermek lazım.

kucuk_DSCF0412.JPG

HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ

HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ

kucuk_DSCF0483.JPGkucuk_DSCF0488.JPG

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

SÜRE:40+40 DAKİKA

KONU:MESLEKLER VE ÖZELLİKLERİ

KAZANIM:Çevresindeki insanların mesleklerinin farklı özellikler gerektirdiğini açıklar.

ARAÇ GEREÇ:Renkli elişi kağıtları,renkli kartonlar,meslekleri temsil eden insan ve araç gereç fotoğrafları,A3 kağıtları

MERAK UYANDIRMA:Önceden hazırlanan, çeşitli mesleklerden insan fotoğrafları ve o mesleklere ait alet ve araç gereçlerin yer aldığı fotoğraflar gruplara dağıtıldı.Bu fotoğraflarda gördükleri insanları kullandıkları alet ve  ve araç gereçlerle bire bir eşlemeleri istendi.Yapılan eşleme çalışmaları tahtada sergilendi.

İLGİYİ ODAKLAMA:Bildiğiniz meslek isimlerini söyler misiniz?

                          İsimlerini söylediğiniz mesleklerin özellikleri aynı mı?

ÖĞRENME DENEYİMİ:1.Bir  Kimya Mühendisi ile internet üzerinden kamera vasıtasıyla canlı bağlantı kurulup görüntü projeksiyona yansıtıldı.Konuk, sınıftan gelen mesleğine,mesleğinin özelliklerine yönelik soruları canlı olarak cevaplandırdı.kucuk_DSCF0493.JPG

2. Önceden hazırlanan (pembe,kırmızı,mavi,turuncu ve mor) kartların arkasına bir meslek ismi yazıldı.Her masaya bir renk kart bırakıldı.Böylece her masa bir isim aldı(pembe masa,kırmızı masa,mavi masa,turuncu masa ve mor masa).Her öğrenciden de bir renk kart seçmesi ve o rengin kartının bulunduğu masada bir grup oluşturmaları istendi(pembe kart alanlar pembe masada,mavi kart alanlar mavi masada...)kucuk_DSCF0497.JPG

3.Gruplar masalarında toplandıktan sonra masaların üzerine bırakılan kartları kaldırıp altında yazan mesleği okumaları istendi.

4.Gruplara dağıtılan A3 kağıtlarına bu meslekle ilgili resim yapmaları istendi.

5.Resmini yaptıkları mesleklerin özelliklerini de resmin arkasına grupça tartışarak yazmaları istendi.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Resimler tahtaya asıldı.Grup grup sunum yaptırıldı.

kucuk_DSCF0512.JPG

Grup sunumları sırasında her mesleğin farklı özellikleri olduğunun farkına varmaları için sorularla yönlendirmeler yapıldı.Vurgulamaları sağlandı.

 kucuk_DSCF0504.JPGKeyifli,eğlenceli,ilginç ve ritmik bir çalışma oldu.Canlı bağlantıyla alınan konuk derse ayrı bir hava kattı.