Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
SONBAHAR ÖĞRETMENLER SEMPOZYUMU 2014 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

SONBAHAR ÖĞRETMENLER SEMPOZYUMU 2014

Dün 18. Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu'nda(#istatc) beş keyifli sunuma katıldım. Notlarımı sizlerle paylaşmak isterim.

Ufak başka bir not: Sempozyumda Öğretmen Akademisi Vakfı'nın eğitimlerinden yola çıkarak atölyesini oluşturan, Öğrenen Lider Öğretmen Semineri'nde anlattığımız ders işleme modelini uygulayan sunumu görmek beni çok ama heyecanlandırdı. Vakfın adını ya da izlerini gördüğüm her an gururla içimden konuştum " iyi ki bu vakfın parçasıyım, vakıf aracılığıyla mesleki dönüşümüme/gelişimime aracı olan bütün öğretmenlerime binlerce teşekkür ederim."

uzun oldu biraz ama her şey eğitim için #direneğitim

 

AA. SEN BENİ OKU BEN DE SENİ (İŞLEVSEL OKUMA MODELİ)-TAKEV

Amaç: "Yaratıcı okuma uygulamalarıyla çocuklara okuma alışkanlığı aşılarken, hayal kurma, merak etme, problem çözme, farklı perspektifleredinme,grup içinde kendini ve fikirlerini rahatça ifade edebilme gibi pek çok beceriyi kazandırmayı hedefledik"

Yöntem: Kitapların seçimi, Öğretmenler tarafından incelenmesi, Isınma ve bağ kurma çalışmaları, Öğrenciye kitapların dağıtılması, İşlevsel okuma süreci, sürecin değerlendirilmesi

Uygulama grubu: 2. ve 3. sınıf öğrencileri

1. Kitapların seçimi: Kapı komşum Korsan, Bir şeftaliBin şeftali, Güneşten Sarı Baldan tatlı vd.

2. Zümrece kitapları inceleme ve merak sorularının hazırlanması

3. ısınma ve bağ kurma; kitap hakkındaama kitap adına birşey söylemeden ipucu çalışmaları( korsan malzemeleri dolu bir kutu, çocukların malzemeleri keşfi ve kendi doğaçlamalarını yaratmaları; harita le hazine avı oynama; kısa uzun farklılıklarımız kavramları için ipin altından geçme oyunu, video gösterimi) ve sonrasında tahmin çalışması, nasıl bir kitap okuyacağız?

4. işlevsel okuma;kitapla ilişkili her öğrenme alanını kapsayacak açık uçlu sorular (parçada geçen bir durum sen olsaydın olarak yorumlama, kitap kapağının kitapla ilgisi, kitaptaki kahramanın başka bir kahramanla venn diagramı tekniğiyle benzer-farklılıklarının bulunması, siz bir ağaç olsaydınız sorusunu sanatla yanslama vd)

5. değerlendirme; yazara mektup yazma, üçboyutlu hikaye haritası oluşturma, her bölümü anahtar kelimelerden yola çıkarak resimleme, kitapta geçen bir bölümü verilen malzemelerle yeniden oluşturma, öyküdeki bir hayvanın resmini koyup tamamlama, nasıl brikorsan gemisi çizme ve sunma, istasyon çalışması(şiir, afiş, slogan, bilgi)

* yıl içinde okunan kitaplardan bir tanesi seçip -portfolyo sunumu için- kitap hakkında bir fragman hazırlama - bu kitabı okumak isteyenlere kitabı nasıl anlatırdın?

*gözlem, özdeğerendirme, akran değerlendirmE

 

BB. YARATICILIK VE DÜŞÜNME BECERİLERİ AKTİVİTELERİ - ÇAKABEY OKULU

Amaç: farklı düşünme becerilerinive yaratıcılığı geliştiren etkinlik paylaşımı

uygulanan grup 2. sınıf/ her nesne için dort hafta

uygulama

1. nesnelerin seçimi - ayakkabı, şemşiye, çaydanlık

2.sorular (yaratıcılığın sınırı var mı, nasıl yaratıc olunur) Zihni sinir atölye gezisi, zihin haritaları(neyi biliyorum)

3. özgün tasarımların incelenmesi ( hangi meslek bunu giyer, sen alsan hangisini alırdın vb)

4.yaratıcı düşünme teknikleri

5. Bu konuyla ilgili en büyük problem ne olabilir, çözer misin? tasarım, uygulama, sergileme, öz değerlendirme

6. gelecek yıl için nesne önerilerini alma

Düşünme aktivitelerine örnek

A .Scamper tekniği

scamper tekniği ile sorularınyazılı/görsel yanıtlanması (S-substiute, C-combine, A-adapt, M-modify, P-put the other use, E-eliminate, R-everse/rearrange)

bütün şemşiyeler aynı renk olsaydı ne olurdu

dışarda olduğunuzu ve yağmur yağdığını hayal edin. yanınızda şemşiye yok hangi eşyaları kullanarak yağmurdan korunursunuz

şemşiyenin rüzgardan uçmaması için ona ne eklerdiniz;?

siz çok büyüdüğünüzde nasıl şemsiyeler kullanılacak?

şemşiye camdan olsaydı neler olurdu?

şemşiye ile bir eşyayı birleştirerek daha kulanışlı hale getirmek isteseydik nasıl bir tasarım yapardın?

B. benzer-farklılık tanımlamaları

-halı-yorgan / ilkbahar-sonbahar/ takvim-saat/ toplu iğne-ataş

C. karikatürden yola çıkarak

gerçek mi değil mi?

D. Çağrışım balonları (iyi haber, kötü haber)

E. Raft tekniği (R-role, A-audience, F-format, T-topic)

R-Anne/Çaydanlık/Çay bardağı

A-Çaydanlık/Su/Çaydanlık/Satış elemanı

F-Mektup/Şarkı/Haber/Diyalog

T-Mutfakta Ne oluyor/Kayna kayna bitmiyor/Yeninesil çaydanlık

 

CC. MERAK EDEN ÇOCUK SAATİ

Amaç: öğretmenlerin önerileri ile öğrencilerin merak ettiklerisoruları aileleriyle araştırması ve sunması.

uygulama grubu: yuva-3 .sınıf

Bu çalışmada daha çok öğretmenin çocukta merak, araştırma, sunum duygu ve becerilerini nasıl harekete geçirdiği veli ve öğretmenin nasıl kolaylaştırıcı olabileceği,  çocuğun merkezde olduğu bir sunumda velinin nasıl yönlendirildiği paylaşıldı. (velinin MEÇ saati hakkında bilgilendirilmesi, kazanımlarla ilişkili saatlerde sunulması için planlama, sunum öncesi prova ve çocuğa geri bildirim, izleyen öğrencilerin soru sormada çeşitlendirme, sunumların bülten ve video olarak dağıtımı, öğretmenin öz değerlendirmesi vb)

 

DD. Start a  STory and  Go Beyond - MEF

Anasınıfı ingilizce dersi kitap okuma

seçilen kitap: Handa's Suprise

uygulama

ön oyun: meyve sepeti oyununu öyküde geçen hayvanlarla oynanması

1. Kapak hakkında konuşma ve kitabın okunması, ve neleri hatırladıklarının paylaşılması

2. videosunun izletilmesi

3.istasyonlar (dört kişilk küçük gruplar, sekiz dakika)

* bingo (öyküde geçen hayvan ve meyve resimlerinden oluşturulmuş)

* hangisi saklanmış (öyküdeki hayvanlar/oyuncak örtü - bak incele birini sakla, kim yok bul)

* eşleştir - öyküdeki hayvan-meyve eşlemesi

* oyun hamuru ve kitaptan bazı bölümler tamamla ( filin hortumu, maymunun kuyruğu, meyve sepeti)

4. öğretmene not: bu hikaye ile başka hangi etkinlikleri planlayabilirsin? düşünme balonu tamamlama, paylaşım

(maskelerini yapma, hayvan ayak izlerini inceleme, meyve salatası, kendi yaşadığı yer ile karşılaştırmala, bölgenin müziğini dansını öğrenme vb)

5. iki sineklik ikili gruplar, tahtada öyküdeki hayvan ve meyveler, öğretmen hangisi söylerse sineklik vurmaya çalışma

6. üç grup, müzik aletleri ( I /Like /mango) her grup bir kelime. sıraya bu kalıbı kullanarak meyveleri söyleme

7. birlikte meyve yeme

 

EE. ÖNYARGILAR ATÖLYESİ - ENKA-Genç Hayat Vakfı

bu atölyenin çıkış noktası ÖRAV yarıyıl çalıştayları imiş. Kaçırdığıma üzüldüm umarım yeniden ORAV'da böyle bir paylaşım olur. çünkü birbuçuk saate çok fazla bir şey sığamadı, aşağıdakilerde tadımlık;

uygulama (anti-bias yaklaşımı)

1. tanışma (şeker kutusu al ve kendini tanıt-niye buradayım)

2. konuşan sandalyeler ( sandalyelerde kimi sözcükler- neden onu seçtin, ya da sana çağrıştırdıkları üzerinden önyargı tanımlamaları)

3. Etiketlerle oyun ( grup oyunu herkes beş parça bantı kendine yapıştırdı amaç bantları başkalarına yapıştırarak bantlardan kurtulmalısın tabii bu srada diğerlerinde aynı amacı var) etiketlerden/ön yargılardan kurtulmak mümkün mü?

4.Kimlikmolekülü ((beş atomlu molekül ortada sen(adın ve kendini tanımladığın tek sözcük) , diğer beş için öğretmen olarak kendini nasıl tanımladığın- grubun öğretmenlik tanımına ulaşma))

sosyal kimlikolarak öğretmeni tanımlama

5. Öğretmenli bir nehir olsa (su/nehir denince akla gelenler, akan nehrin çıkış noktası vadır öğretmenliğin beslendiği kaynak,  tıkandığı yerler, önyargıların çıkış noktası, sorunun en derinleştiği nokta -grup çalışması)

6.özgürleşen öğretmenler ( tek bir kelime; öğretmenlik mesleği ile ilgili önyargıyı aşmak için öğretmen nasıl olmalı?)-çocucğun kendi potansiyeli saptamak, farklılıklarla yaşama becerisi, veliyiişin içine katmak, adil olmak

7. dixit kartları ( kart seç bu güne dair bir kelime söyle)

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...