yön bulma
YÖN BULMA
DERS :HAYAT BİLGİSİ
SINIF :3
SÜRE :1+1 Ders Saati
TEMA :Benim Eşsiz Yuvam
KAZANIMLAR : Geleneksel drama hedefleri.
B.3.5. Evini yön ile ilgili temel kavramları kullanarak bildiği yere göre tarif eder.
B.3.6. Yön bulmada kullanılan çeşitli yöntemleri ve araçları merak eder ve araştırır.
SÜREÇ
- Öğretmen, öğrencilerin sağ bileklerine kurdele bağlar. Ritimle çalışma yaptırır. “Sağım sarımsak,
Solum soğan”
- Pusula ile öğrencilerle birlikte sınıfın yönlerini bulur. Sınıfta yönlere göre hangi eşyaların bulunduğunu anlattırır.
- Yine ritimle çalışma yaptırır.
“Sağım doğu, solum batı,
Önüm kuzey, arkam güney.”
Öğrencilerle birlikte dışarı çıkar. Bahçede pusula ile yön bulma çalışması yaptırır. Aynı ritim çalışmasını bahçede de yaptırır.
“Sağım doğu, solum batı,
Önüm kuzey, arkam güney.”
- Öğrencileri dört gruba ayırır. Bahçede, dört ana yöne sakladığı nesneleri, verdiği yönergelere göre öğrencilerin buldurur.
- Ara yönleri vurgular. Öğrencilerin ara yönleri göstermelerini ister.
- Dışarıya Türkiye haritası çıkarır. Harita bahçenin yönlerine göre yere serilir. Haritada yön bulma çalışması yaptırır.
DEĞERLENDİRME
- Hazırlanan çalışma yaprağı dağıtılır. Yönler kullanılarak öğrencilerden şekil oluşturmalarını ister. Çalışma yaprağı; kareli kağıt, 2 birim kuzey, 1 birim güneydoğu, 2 birim doğu1 birim kuzeydoğu, 2 birin güney, 4 birim batı, ilk noktadan son noktaya kadar elini kaldırmadan çizilecek, sonunda çıkan şekil karşılaştırılabilir.
- “kuzey, güney, doğu, batı,sağ, sol pusula” sözcüklerini verir. Bu sözcükleri kullanarak öykü yazmalarını ister.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...