Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

bana okulumu anlat

BANA OKULUMU ANLAT

 

DERS                                     :HAYAT BİLGİSİ

SINIF                                     :3

SÜRE                                     :1+1 Ders Saati

TEMA                                    :Okul Heyecanım

KAZANIMLAR                    :A. Geleneksel drama hedefleri.

A.3.10- Okulun tarihi hakkında araştırma yapar.

A.3.14- Okul yaşamıyla ilgili iyimser bir bakış açısı geliştirir.

SÜREÇ

  • Öğretmen öğrencileri beşerli gruplara ayırır. Bu derste okulun tarihi hakkında araştırma yapacaklarını belirtir. Bu derste bütün öğrencilerin birer gazeteci olacaklarını, Ayşeabla Kolejinin dününü ve bugününü araştıracaklarını, çalışmanın sonunda Ayşeabla Kolejinin tarihini anlatan yazı yazacaklarını anlatır.
  • Öğrencilere okulda daha önce yapılan gösterilere ait kısa filmler izletir. İzlenen filmlerde mekandaki, öğrencilerdeki değişikliklere dikkat çeker.  
  • Öğrencilere okulun içinde gezi yaptırır. Gezi sırasında okulun geçmişine ait belgelere, fotoğraflara, ödüllere dikkat çeker. Bu belgelere ait notlar almalarını sağlar.
  • Okulun arşivinde bulunan yıllıkları, albümleri sınıfa getirir. Öğrencilerin yıllık ve albümleri incelemelerini sağlar. Geçmişten günümüze dek olan değişikliklere dikkat çeker.
  • Okulun en kıdemli öğretmenini sınıfa davet eder. Öğrencilerin okulun geçmişi ile ilgili canlı bir kaynaktan bilgilenmelerini ve hazırladıkları soruları sormalarını sağlar. 
  • İncelenen albümlerden veya yıllıklardan öğrencilerin ilgisini çeken bir anı oynamalarını ister.(Gruplarla)
  • “Okulumuzun kurucusu Neriman Hızıroğlu ile Başkent Üniversitesi rektörü Mehmet Haberal karşılaşsalardı ne konuşurlardı?”  sorusu sorularak öğrencilerin rol oynamalarını sağlar.
  • Öğretmen, grupların okulumuzun farklı birimleriyle röportaj yapacaklarını belirtir. Bu röportajı grupların kendilerinin belirleyecekleri zamanda, kendilerinin hazırlayacakları sorularla ve kendi ekipmanlarıyla yapacaklarını anlatır.

DEĞERLENDİRME

  • Grupların yaptıkları röportajların yazıya geçmesini, çekilen resimlerle desteklenmesini sağlar. Grupların çalışmalarını bir araya getirir ve oluşturulan haber sergilenir.
  • Yapılan çalışmaya ait günlüklerin yazılmasını sağlar.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...