Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

beni atma belki işine yararım

BENİ ATMA BELKİ İŞİNE YARARIM

DERS                                     :HAYAT BİLGİSİ

SINIF                                     :3

 

SÜRE                                     :1+1 Ders Saati

TEMA                                    :Okul Heyecanım

KAZANIMLAR                    :A. Geleneksel drama hedefleri.

A. 3.11-Okul ve sınıf eşyalarını özenli kullanmadığında ortaya çıkabilecek sorunları çözmek için alternatifler üretir.

 SÜREÇ

  • Öğretmen öğrencileri beşerli gruplara ayırır. Yönergeler vererek on saniye içinde öğrencilerden sınıf eşyalarını oluşturmalarını ister. (Sandalye, masa, kalemtıraş, cetvel vb.)
  • Öğrencilerden sınıf içinde serbest yürümelerini ister. Verdiği yönergelere göre her öğrencinin bir eşya oluşturmasını ve bir fotoğraf karesi vermelerini ister. (Yırtık bir kitap, üstü çizilmiş bir masa, ucu kırık bir kalem, buruşturulmuş boş bir kağıt) Fotoğraf karelerindeki öğrencileri konuşturur. Öğrencilere “Ne hissediyorsun?” sorusunu sorar.
  • Öğretmen, dersin başındaki grupları bir araya getirir. Gruplardan kendilerinin belirleyecekleri bir eşyayı oluşturmalarını ister. Sınıftaki eşyaların çok olduğunu, bazılarının gitmesi gerektiğini belirtir. Kendi oluşturdukları eşyaların gitmemesi için öğretmeni ve diğer öğrencileri ikna etmeleri gerektiğini gruplara belirtir.
  • Gruplar oluşturdukları eşyaların hasarlı olduklarını varsayarak bu hasarın nasıl meydana geldiğini oyunla anlatırlar.

 

DEĞERLENDİRME: Eşyaların ağzından, onu kullanan kişiye mektup yazma.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...