Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

kuş bakışı baktım neredesin-

KUŞBAKIŞI BAKTIM NEREDESİN?

DERS                                     :HAYAT BİLGİSİ

SINIF                                     :3

SÜRE                                     :1+1 Ders Saati

TEMA                                    :Okul Heyecanım

KAZANIMLAR                    :A. Geleneksel drama hedefleri.

A.3.8-Öğretmeni ve okul çalışanları ve arkadaşları ile ilişkilerinde gerektiğinde sorun çözme becerisini kullanır.

A.3.9- Okulunun ve sınıfının krokisini çizer.

SÜREÇ

  • Öğretmen tahtaya sınıfın krokisini çizer.
  •  
    1. Çizilen şekil nedir?
    2. Bu şekle neden kroki denmektedir?
    3. Başka nerelerin krokileri çizilebilir?
  1. Kroki ne işimize yarar? gibi sorularla kroki ile ilgili bilgileri pekiştirir. Tahtaya çizdiği krokide bulunan her sıraya bir numara verir. Önceden hazırladığı numara kartlarını öğrencilere çektirir. Öğrencilerden tahtadaki krokiye göre yerleşmelerini ister. 
  • Tahtaya okulun krokisini asar. Öğrencilerden okulun bölümlerini göstermelerini, bölümlerin adlarını krokinin üzerine yazmalarını ister.
  • Öğrencileri okul müdürü, kat görevlisi, kütüphane memuru, öğretmen gibi yürütür. Öğrencileri ikişer ikişer yanına çağırarak önceden hazırladığı ve okulda görevli kişilerin adlarının bulunduğu kartları çektirir. Kartları çeken öğrenciler, kartlarda yazılı olan görevlilerin ne iş yaptıklarını anlatırlar. O görevlinin nerede çalıştığını okul krokisi üzerinde gösterirler. O kişilerin karşılaşabilecekleri sorunları anlatırlar. Bir fotoğraf karesi olarak sorun anını gösterirler. “Sen olsaydın ne yapardın?” sorusuyla doğaçlama yaptırır.

DEĞERLENDİRME

  •  
    1. Sınıfın krokisini çizme.
    2. Çatışma gözlem formu doldurma
  •  

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...