Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Uygulama Raporu

Merhabalar,

        Deprem konulu ders planımı kazanımlar doğrultusunda uygulayabilmek için ders öncesi gerekli malzemeleri temin etmenin ve öğrencilerin sınıftan seçeceği resimle görsellenen yazı ve davranışları da önceden hazırlamış olmanın işimizi kolaylaştırdığını  belirtmek isterim.

   Görsel davranış kartları: http://ekampus.orav.org.tr/file/13444/Deprem%20Görsel%20davranışlar.doc 

            Büyük bir koli ile sınıfa girilmesi öğrencilerde merak uyandırarak içinde ne olabileceği sorulmaya ve tahmin edilmeye başlanması. İçinden 3 küçük kutu çıkması ne olabileceği yorumlarını arttırması merağı daha da arttırdığı gözlendi. Öğretmen masasının üzerine bırakılan 1 büyük ve 3 küçük kutu sonrasında sınıf oturma kolaylığına göre 3 eşit gruba ayrılır. Her gruptan birer yardımcı çağırarak resimli yazı ve davranışların yazılı olduğu kağıtı kesmekte ve  sınıfın değişik yerlerine görülebilecek şekilde takmakta yardım istenir. Her gruptan bir gönüllü çağırarak 1 kutu verilir ve deprem öncesi-sırası ve sonrasında yapılması gerekenlerin yazılacağı listelerden bir tanesi çektirilir ve grupların konuları da belirlenmiş olur.

                10 dakika içerisinde grupların sınıfta gezinerek listelerine almayı uygun buldukları ürün ve davranışların resimlerini duvardan alıp kutularına koymaları rica edilir. Kutularına alınan malzeme ve davranışlar grup içerisinde tartışılarak listelerine yazmaları ve eledikleri varsa geriye takılması rica edilerek diğer grupların alması için beklenildi. 5 dakikalık süre içerisinde listelerine yazdıkları malzeme ve davranışları neden seçtikleri üzerinde tartışmaları gözlemlendi. İkişer dakikalık süre içerisinde tüm sınıfa bu malzeme ve davranışlarının neden gerekli olduğu üzerinde nedenleriyle paylaşım sunumaları izlenildi.

            Gruplar tahtayı üçe bölerek Deprem Öncesi -  Deprem Sırası ve Deprem Sonrası olarak bölmemizin iyi olacağını belirtmeleri onay gördü. Seçtikleri malzeme ve davranışların yazılı olduğu kağıtları sunumları sırasında tahtaya takarak görsel olarak sunmaları paylaşımları zenginleşti. Deprem sırasındaki grubunun sunumları esnasında sallanarak sarsıntıyı canlandırmaları :) Yaratıcılıklarını özgür bırakmak adına neler yapılabileceğini gösterir nitelikteydi.

        Yansıtma yazılarını dolduran gönüllü öğrencilerimizin paylaşımları üzerinden de değerlendirmeleri, hissettikleri ve farkettikleri dinlenildi.

         2 şerli olan öğrencilerin kendi arasında belirleyeceği bir kişinin yada beraber olarak :

         Deprem yaşamış olan arkadaşlarına geçmiş olsun dileklerini, depremle ilgili görüşlerini belirten ve bu dersin önceki aşamalarında yaptıkları çalışmaları içeren yazılarını elektronik posta yoluyla AKUT'a ,Belediye başkanına, TBMM'ye,okul yönetimine, bir arkadaşına sevdiği birine göndermesi rica edildi.

       Bir gün sonrasında bazı öğrencilerin akut, belediye ve bazı arkadaşlarına gönderdikleri ifade edildi, diğerleri öğrenciler tarafından nereden ,nasıl gönderdiniz sorularıyla birbirleri arasında etkileşimleri gözlemlendi. Göndermek isteyen öğrencilerimize destek verildi.

      PDF dosyası çıktıları uygulamak isteyen öğretmenler için çoğaltılarak gerekli bilgi ve işleniş onlara da aktarıldı. İşlenmesi düşündüğü  zaman öğretmenler odasında koli içinde gerekli malzemenin bulunduğu ifade edilerek uygulanması için öneriler yapılmıştır.

 Teşekkürler...

Van depremi sonrası uygulanmış, okulumuza geçiçi  Vanlı öğrenciler gelmiştir.  


    Özgür ÖĞÜT

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...