Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Küreselleşmenin Yarattığı Etkiler

 

KÜRESELLEŞME (GLOBALLEŞME)

       İnsan ve toplumların yeryüzünde olup bitenlerden giderek daha çok haberdar olmaları, birbirlerinin eylem ve deneyimlerinden etkilenmeleri bunları paylaşmaları ve yaymaları ile ortaya çıkan bu süreç, okullarımızda öğrenme ortamlarını, öğretmen yaklaşımlarını değiştiren çocuklara daha fazla düşünme, tartışma ve araştırma ortamı yaratarak kendini ve arkadaşlarını değerlendiren bir toplum yapısı oluşturmaktadır.

      Öğretmenlerin öğrenci merkezli yaklaşımlarıyla onların beklentilerine cevap vermek adına teknolojiyi sınıf ortamına sokmaları ve birden fazla duyu organına hitap edici öğretim metodu seçmeleri kazanılan becerilerin hayata uyarlanması adına kalıcı olmaktadır.

        Eğitim sürecine uyarlanan küresel yenilik ve beklentiler, zihinsel gelişimi destekleyen öğrenme modelleri, görsel ve kinestetik yaklaşımlarıyla çok yönlü zihinsel gelişimi hedeflemektedir.

       Küreselleşmenin öğretim programlarını genişletmesi, değiştirmesi ve bünyesindeki çalışanlarının geliştirmesini sağlamalı ki onların yeteneklerini tam olarak kullanabilmelerine olanak sağlaması gerekmektedir.

       Küreselleşmenin eğitim süreci içerisinde olumsuz sonuçlar doğurduğu düşüncesinde olan bazı meslektaşlarımız, var olan mozaiğimizin bozularak tek tip insan modelini ortaya çıkardığını ve ne isteniliyor ise bireyin o şekilde şekillenmesinin zorluklarını ve başkaları böyle yapıyor diye ben de öyle yapayım düşüncesiyle yeniliklerin tepeden inme uyarlanmasının da zorluklarına değiniyorlar.

       Dünya üzerinde hızla yayılan yeniliklerin ve gelişmelerin etkisi farlı yerlerde farklı olduğuna değinen bazı meslektaşlarım, aynı şartlar ve çevrede aynı etkiyi beklemenin doğru olmacağına vurgu yaparak aileden kaynaklı davranış bozukluklarının öğretim sürecinde öğretmenleri engelleyerek yenilikleri uyarlama isteğine ket vurduğuna değindiler.

      Pek çok eğitimcimiz, küreselleşmenin eğitim sürecimize olumlu yansıdığına ve önce bizlerin içselleştirerek yenilikleri nasıl uyarlayabileceğimizin tecrübesini deneyimlememiz gerektiğine değinmişlerdir. Öğrencilerimizin beklentilerine ve ihtiyaçlarına anında cevap vermemize vurgu yaparak yeni yöntem teknik ve metodlarla öğrenci merkezli düşünen yapılandırmacı yaklaşımın önemini ifade etmişlerdir. Çağa ayak uydurmamız ve gelişmemiz adına Dünya’ya açılmamızın ne kadar etkili olduğunu da Avrupa destekli projelerle yaşadıkları farkındalıkları belirttiler.

   Küreselleşmenin yarattığı olumlu yönlerin ve olumsuz yanların olmasının doğal bir süreç olduğunu, önemli olan bunları nasıl fırsata çeviririzi ele almamızın önemli olduğunu düşünüyorum; dolayısıyla öğrencilerimize bu olumsuz durumlarla nasıl başa çıkacaklarını buldurtan becerileri kazandırmamızın önceliğimiz olduğunu da düşünmemiz gerekir.

Teşekkürler...

Kaynak: http://akademik.ekampus.orav.org.tr/akademik/ASPX/Common/file_download.aspx?fileID=tE06FskLerg%3d
Öğretmen Meslektaşlarımın düşünceleri…

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...