Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Kaçıncı Olduğum Değil, Ne Öğrendiğim 4 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Kaçıncı Olduğum Değil, Ne Öğrendiğim

6 kişilik gruplardan oluşan masalarımızdan ortadakinin etrafında yavaş tempo ile koşmaya başlayıp, meraklı gözlerden bir kaç tanesini sırayla kaldırıp peşime taktım. Öncesinde kimleri seçeceğimi planlamıştım. 4 meraklı ile birlikte koşmaya devam ederken aralarından çıkıp koşmayı sürdürmelerini istedim. Onlar yavaş tempo koşularını sürdürürken sınıfa yarışta kim önde diye sordum. Gelen cevaplarla birlikte öndekinin hemen arkasında olanı nasıl belirteceğize cevap aradık. İkinci, üçüncü dördüncü ve birinci cevaplarına ulaşmak zaman almadı. Bir koşuda yerimizi belirten sayıları gördükten sonra kitaplarımızdan konuya ait sayfayı açarken özellikle sıra sayısını vurgulayarak açtık. Söylediğimiz sayı sıra bildiriyorsa duvarda 20 ye kadar asılı sayı kartlarımızı daha öncedeleri okuduğumuz gibi okumadığımızı vurguladım. Bir kez daha önce öğrendiğimiz gibi okuduk. Tahtaya 1, 3, 8 gibi rakamlar yazıp bir kaç kişiden okumasını istedim ( katılımı düşük öğrencileri seçtim ) Bir koşuda 3. sırada isek bunu nasıl yazacağımıza cevap aradık ve tahtada yazan 3 rakamına dikkat çektim. 3 rakamını okuttuğum öğrencime tekrar okumasını söylediğimde doğal olarak ''üç'' şeklinde okudu. Üçüncü demek istiyorsam nasıl ayırabileceğime iyice yoğunlaştırıp fikirlerini aldıktan sonra rakamın yanına nokta koyduğumuzda sıra bildiren hale geldiğini söyleyip bir kaç örnek yaptık. Sonra tahtadaki kartlarımıza renkli tebeşirle nokta ekleyerek sıra sayıları şeklinde okuduk. Bir kaç tekrar yaptık ve az önce düşük tempo koşan öğrencileri tahtanın önünde arka arkaya dizdikten sonra sıralarını söyledik. 

En uzun kim diye sorup Birinci sıradakini; En kısa kim diyerek 2. sıradakinin seçtik. ( İsim şeklinde belirtemiyorum, iznimiz foto paylaşımı için şimdilik, isimleri uyduruyorum)  Ahmet; Mehmet'ten uzun, Mehmet; Ahmet'ten kısa sonuçlarına ulaştık. Sınıftaki diğer öğrencileri de dahil ettik. Eğer birisi Ayşe, Fatma'dan uzun diyorsa, bir başkası Fatma, Ayşe'den kısa diyerek her iki taraftan kıyaslama yaptık. 3. ve 4. öğrencinin aynı boy uzunluğunuda olduğuna boylarının eşit olduğuna dikkat çektik. İki derslik kısa bir süreçte 3 kazanımı kalıcı şekilde öğrenmiş olduk. 

Sıra bildiren ilk yirmi sayıyı kullanır,

Nesneleri uzunlukları yönünden karşılaştırarak ilişkilerini belirtir,

Bir nesnenin uzunluklarına göre sıralanmış nesne topluluğu içindeki yerini belirtir.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...