Yola çıkmanın vakti..
Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, vardığınız yerin önemi yoktur!
- Hangi mesleği yapıyor olmak isterdiniz?
- Nasıl bir yaşam tarzı size uygundur?
- Nerede ve ne yapıyor olmak sizi mutlu eder?
Sahip olduğunuz koşulları değiştirmek için, önce farklı düşünmeye başlamaya ne dersiniz.Vizyon, misyon ve strateji üzerine çalışın.
- Vizyonumuzu belirlerken nelerden kaçınmalıyız?
- Kehanet
- Teslimiyet
- Gerçekleşmesi imkansız fantaziler
- “Göle maya çalmak…”
- Misyon belirlenirken dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta, misyon alanının genişliğidir:
- Çok dar bir çalışma alanı seçerseniz sorunlar ve değişimler karşısında etkisiz kalabilirsiniz.
- Çok geniş bir çalışma alanı ise vizyon ile uyumsuzluk göstereceği gibi misyonunuzu ne zaman tamamladığınızı da fark etmeyebilirsiniz.
Stratejik planlamanın temelinde ise belli bir zaman aralığı değil, “öncelikler” vardır:
“Önümüzdeki üç yıl içinde öncelikle neleri yapmalıyız?”
Hedefleriniz SMART olsun!
- Specific [Belirgin; özgün]
- Hedefleriniz belirgin ve sarih mi? Nereye ulaşmak istediğiniz her zaman apaçık belli olmalıdır!
- Measurable [Ölçülebilir]
- Hedefleriniz somut ve ölçülebilir mi? Başardığınızı (ya da başaramadığınızı) nereden anlayacaksınız?
- Achievable [Başarılabilir]
- Belirlediğiniz hedeflere ulaşmak (gerçekte) mümkün mü? Başarısızlıktan çok başarıya ihtiyacımız var!
- Realistic [Gerçekçi]
- Hedefleriniz kaynaklarınızla orantılı olarak gerçekçi ve makul mü?
- Time and money costed [Zaman ve maddi olanaklarla uyumlu]
- Hedeflerinizi gerçekleştirmek için yeterli zamanınız ve gücünüz var mı?
Öyleyse yola çıkmanın vakti...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...