Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Yola çıkmanın vakti..

Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, vardığınız yerin önemi yoktur!

 

  • Hangi mesleği yapıyor olmak isterdiniz?
  • Nasıl bir yaşam tarzı size uygundur?
  • Nerede ve ne yapıyor olmak sizi mutlu eder?

 

Sahip olduğunuz koşulları değiştirmek için, önce farklı düşünmeye başlamaya ne dersiniz.Vizyon, misyon ve strateji üzerine çalışın.

 

  • Vizyonumuzu belirlerken nelerden kaçınmalıyız?
    • Kehanet
    • Teslimiyet
    • Gerçekleşmesi imkansız fantaziler
    • “Göle maya çalmak…”
  • Misyon belirlenirken dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta, misyon alanının genişliğidir:
    • Çok dar bir çalışma alanı seçerseniz sorunlar ve değişimler karşısında etkisiz kalabilirsiniz.
    • Çok geniş bir çalışma alanı ise vizyon ile uyumsuzluk göstereceği gibi misyonunuzu ne zaman tamamladığınızı da fark etmeyebilirsiniz.

Stratejik planlamanın temelinde ise belli bir zaman aralığı değil, “öncelikler” vardır:

“Önümüzdeki üç yıl içinde öncelikle neleri yapmalıyız?”

Hedefleriniz SMART olsun!

  • Specific [Belirgin; özgün]
    • Hedefleriniz belirgin ve sarih mi? Nereye ulaşmak istediğiniz her zaman apaçık belli olmalıdır!
  • Measurable [Ölçülebilir]
    • Hedefleriniz somut ve ölçülebilir mi? Başardığınızı (ya da başaramadığınızı) nereden anlayacaksınız?
  • Achievable [Başarılabilir]
    • Belirlediğiniz hedeflere ulaşmak (gerçekte) mümkün mü? Başarısızlıktan çok başarıya ihtiyacımız var!
  • Realistic [Gerçekçi]
    • Hedefleriniz kaynaklarınızla orantılı olarak gerçekçi ve makul mü?
  • Time and money costed [Zaman ve maddi olanaklarla uyumlu]
    • Hedeflerinizi gerçekleştirmek için yeterli zamanınız ve gücünüz var mı?

 

Öyleyse yola çıkmanın vakti...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...