Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Ezberci Eğitim ve Etik İlişkisi

Çapraz etkileşimli yöntemle elde edilen yolsuzluk grafiği

Ezbere dayalı eğitim sisteminin payına dikkat!

yolsuzluk nedenleri 

 Yapılandırmacı, öğrenci merkezli, proje tabanlı ve çoklu zekâya dayalı eğitim…

Bilginin merkezi öğretmen değildir. Öğretmenin ileri sürdükleri tek doğru olarak algılanırsa sorgulama, düşünme ve araştırma yeteneği ne olur?

Ezbere dayalı ve hatırlamayı ölçen eğitim sisteminde diğer zekâ tabında olanların durumu ne olur? Bilgi ve beceri hani zamanla (süreç içerisinde) oluşmaktaydı?

Beceri, Bilgi, tutum ve alışkanlıkları ölçüyor muyuz? ÖSS (YGS) sınavında görevliydim. Önde oturan bir genci gözlemledim. Muhtemelen Endüstri Meslek Lisesi öğrencisi. Ellerinden anladığım kadarıyla O’na ağaç verseniz; ağaçtan adam yapar… Ancak bizim eğitim sistemimiz; ezbere ve hatırlamaya dayalı bilgileri ölçen ve de hayatını, geleceğini etkileyen bir sınava tabi tutarak değerlendiriyor bu genci.

 

Üç hafta bizzat kendimizin anlattığı dersin sınavını yaparak öğrencilimize ezberleyebildiklerinizi gelin sınavda bunları kusun! demek çocukların belirli bölümüne hitap eder. Bilgi ve becerinin yerini sınavlar alırsa ne olur? Birlikte ve işbirliği yaparak gerçek hayattan örneklerle proje tabanlı eğitime geçmemizdeki sıkıntıların başında kurum kültürü ve ölçme sistemimiz gelmiyor mu?

 

Sınavlarınızda defter kitap serbest bırakmayı düşündünüz mü hiç? Çocuklarımıza potansiyel hırsız muamelesi yapmak nereye kadar. Onlara bilgiye nasıl ulaşıp bu bilgileri kullanmayı öğretmiyorsanız daha doğrusu öğrenmeyi öğretmiyorsanız boşa kürek çekmeye devam ediyorsunuz demektir. Sınavda üç bilinmeyenli denklemi çözen çocukların gerçek hayatta tek bilinmeyenli denklemi çözebilmelerinin ne kadar zaman aldığını biliyor muyuz?

Bilginin kaynağı öğretmen değildir. Bilgi her yerde mevcuttur. Bunu bulmayı ve kullanmayı ölçen ise SBS sınavları olamaz. (Eğitimin amacı beceri kazanmak yerine sınavlara hazırlanmak olunca…

DRAMATİK SONUÇ: İyi notla iyi davranış, kötü notla kötü davranış arasında büyük bir ilişki kurulmuştur.  Böylece, not sembolik olarak bilginin yerine geçer, öğrenme bedeli olur. Karne, SBS, ÖSS eğitimden daha önemli hale gelir.)

 

Ölçüm yapıp 8 öğrenciden ezbere ve hatırlamaya yatkınlık gösteren zeka tabında olan 1 veya en fazla 2’sini başarılı sayıp, diğer zekalı çocuklarımızı unutmak Türkiye çocuklarına yaptığımız haksızlıkların başında gelmektedir. Bütün bunların etik değerlerimize olan çapraz etkilerini düşünün… (Çoklu Zeka Kuramı: Bir sınıfta 8 farklı zeka türüne sahip öğrenci mevcuttur. Sözel dilsel - Mantıksal Matematiksel - Müziksel Ritmik - Görsel Uzaysal - Bedensel Kinestetik - Kişilerarası – İçsel – Doğa zeka)

ÖSS sınavlarında 10 gençten 9’una aptalsın muamelesi yapılırsa sonuç bireysel güvensizlikle sonuçlanmaz mı? Güvensiz insan nelere sığınır?

 egitim

 

 DİĞERLERİ: ETİK Mİ?

  • Uzman öğretmenlik tuttu mu sizce?
  • Sizi tanıyan bir pazarcıdan sebze almak istediğinizde size –”Hocam bu size yaramaz” dediğinde ne düşünürsünüz?
  • Polis memurlarının çoğu neden Elazığlıdır?
  • Aracınızda seyir halindeyken önünüze yaya çıktığında frene mi basıyorsunuz kornaya mı?

Saffet KAYA

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmen

saffetkaya@gmail.com

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...