DERS PLANI "MATEMATİKLE OYNAMA"
matematik sadece yazarak işlemler yaparak mı işlenir acaba.
oynayarak öğrenilemez mi?
buyurun sizlere bir ders planı.
DERS: Matematik
KONU: Çarpmada 1 ve 0´ın etkisi
SÜRE: 40´
GRUP: İlköğretim 2. Sınıfına devam etmekte olan 8 kız 8 erkek toplam 16 kişi. Daha önce drama deneyimleri yoktur.
YÖNTEM: Yaratıcı Drama
TEKNİKLER: Rol oynama doğaçlama
ARAÇ-GEREÇ: “Kendinden Korkan Canavar” isimli hikaye
KAZANIMLAR:
- Çarpma işleminde “1” ve “0” ın etkisi açıklar.
İşleniş:
A. Hazırlık-Isınma:
1. Etkinlik: Öğrenciler mekanda serbest bir şekilde yürür.Öğretmen el çırptığı an herkes durur ve gözlerini kapatır. Öğretmenin dokunduğu kişi katil (sıfır) olur.Herkes gözlerini açar ve alanda yürür. Katil göz kırptığı kişiyi öldürür. Katil yakalanmamaya, diğerleri de katil bulmaya çalışır.Katil öldürdüğü kişi ve katili yanlış tahmin eden kişi oyun dışı kalır. Eğer katili üç kişi doğru tahmin ederse, oyun biter ve yeni bir katil seçilir.
Ara Değerlendirme:
- Burada sıfır ( katil ) ne yapıyor?
2. Etkinlik: Öğrenciler mekanda serbest bir şekilde yürür. Öğretmen el çırptığı an herkes durur ve en yakındaki kişi ile eş olunur. Öğrenciler kendi aralarında “0” ve “1” belirlemeleri istenir.“1” ler ayna olur ve “0”lar ne yaparsa “1” ler aynısını yaparlar. Öğrenciler hiç konuşmadan sadece hareketleri yaparlar. Yeteri kadar yapıldıktan sonra eşler rol değiştirir. Yine aynı şekilde yeteri kadar yaptırılır.
Ara Değerlendirme:
- Burada “1” ler ne yapıyor?
B. Canlandırma:
3. Etkinlik: Öğrenciler dörderli dört guruba ayrılır. Aşağıdaki hikâye guruplara verilir.
Kendinden Korkan Canavar
Bir köy varmış. Bu köye bir canavar dadanmış. Karnı acıktığı zaman gelir, köyde ne var ne yok hepsini yermiş. Köylüler ne yapacaklarını şaşırmışlar. Ne yapsalar, canavarı ne öldürebiliyorlarmış ne de kokutabiliyorlarmış. Uzaklarda bir yerlerde bir bilge dedenin olduğunu öğrenmişler. O her şeyi bilirmiş ama hiçbir cevabı direk söylemezmiş. Hep bilmece şeklinde söylermiş. Birkaç gönüllü bilge dedeyi bulmaya gitmişler. Az gitmişler uz gitmişler sonunda bilge dedeyi bulmuşlar. Bilge dedeye durumu anlatmışlar.
O canavarı biliyorum o canavarın adı sıfırdır. Sıfır önüne ne gelirse her şeyi yutar. Sıfırı öldüremezsiniz, o canavar büyülüdür. O canavarı ancak korkutabilirsiniz.
Peki, nasıl kokutacağız.
İşte size cevap. Onun karşısına “1”´i çıkartın.
Ne biri? Hangi bir?
Çarpma işlemindeki “1” ´in karşısına çıkan sayılara ne yaptığını düşünün. Bu da size benden ipucu.
Köylüler nasıl yapacaklarını düşünerek köylerine varmışlar…
Guruplara bu hikayenin devamını canlandırmaları istenir. Yeteri kadar hazırlık süresi verildikten sonra, hazır olan guruptan başlayarak canlandırmalar yaptırılır.
C. Değerlendirme:
- Bir doğal sayının “0” ile çarpılınca sonuç ne olur?
- Bir doğal sayı ”1” ile çarpılınca sonuç ne olur?
Ölçüt:
- Bir doğal sayının “0” ile çarpımı “0” (sıfır)´dır.
- Bir doğal sayının”1” ile çarpımı, bu doğal sayının kendisine eşittir. “1” çarpma işleminde ayna gibidir. Karşısına hangi sayı çıkarsa o sayının aynısını gösterir.
Öğrencilerin çoğunluğunun bu cevapları vermeleri beklenir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Hoş geldin. Ellerine sağlık, Dikkatimi bir şey çekti.Canavar sıfırsa karşısına çıkan biri yutmaz mı?
- Peki, nasıl korkutacağız.
- İşte size cevap. Onun karşısına “1”´i çıkartın..
Uğur Özeren
24.1.2013
Sefalar getirdin. Emeğine sağlık, çalışmanı e-kampus'ün ürünler kısmına da yüklersen çok iyi olacağını düşünüyorum. aranıldığı zaman daha kolay bulunacağını düşünüyorum derslerele ilişkisinden dolayı. Paylaşımlarının devamı dileğiyle...
Yusuf Ziya Güldere
24.1.2013
Emeğinize sağlık Yunus Hocam...Hoşgeldiniz...
Havva Atalay
25.1.2013
Emeğinize sağlık
Ü. Erçin Kimmet
26.1.2013
Hoşbulduk. hepinize çok teşekkürler .sizlerinde yüreğinize sağlık.
yunus yıldırım
14.2.2013