Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
DEĞERLENDİRME KİTAPLIĞI

DEĞERLENDİRME KİTAPLIĞI

Farklı Biçimde Değerlendirme—KİMİNLE, NEREYE, NEYLE GİTMEK İSTİYORSUNUZ? ORAYA ULAŞIP ULAŞMADIĞINIZI NASIL ÖĞRENECEKSİNİZ?—

Değerlendirme Kütüphanesine giriş yapmak için tıklayınız, kaydınız yoksa kaydolmak için burayı tıklayınız.

 Yan taraftaki tanıtım videosunu çift tıklayarak tam ekran izleyebilirsiniz! Bu videoyu izledikten sonra oldukça zengin olan bu kitaplığı kolaylıkla kullanabilirsiniz.

İlgili siteye üyelik yapdığınızda değerlendirme kitaplığından DÜŞÜNME BECERİLERİ, SÜREÇ, ÜRÜN VE PERFORMANS ile ilgili hazırlanmış yüzlerce forma ulaşabilir ve üzerinde değişiklikler yaparak sınıfınızda kullanabilirsiniz.

Değerlendirme çocukları sıraya koymak değil, öğrenen insanlar haline getirmektir!

Değerlendirme, günümüz sınıflarında yaygın bir uygulamadır. Geleneksel değerlendirme genellikle tahmin edilebilir biçimde gerçekleşir. Ancak öğretmenlerin öğretme, öğrencilerin de öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için çok çeşitli değerlendirme sistemi seçenekleri mevcuttur.

Ara (Geliştirme Amaçlı) Değerlendirme

Test ve sınavlar okullarda ortadan kalmayacak olmasına rağmen, öğretimi bilgilendirmek, geribildirim vermek ve ürün ve performansları ölçmek için değerlendirmenin farklı türlerinden elde edilen bilgiler kullanıldığında, öğrencinin öğrenmesi önemli derecede arttırılabilir. Bir ünite işlenirken ve öncesinde gerçekleşen değerlendirme ‘Ara (Geliştirme Amaçlı) Değerlendirme’ olarak adlandırılır.

Birçok ara (geliştirme amaçlı) değerlendirme stratejisi, öğretmen ve öğrencilere öğrenmeyi geliştirmek için ihtiyaç duydukları bilgileri sunar:

Öğrenci çalışmalarını inceleme, grafik düzenleyicileri analiz etme ve beyin fırtınası gibi öğrenci ihtiyaçlarını değerlendirme stratejileri

Kendini değerlendirme, akran geribildirimi ve işbirlikli gruplaşma gibi öz-yönlendirmeyi teşvik etme stratejileri

Yapılandırılmamış gözlemler, görüşmeler ve öğrenme günlükleri gibi ilerlemeyi izleme stratejileri

Günlük, ropörtaj ve yapılandırılmamış soru sorma gibi kav