Proje tabanlı ders işlerken
Bir tema veya üniteyi planladınız ve derslerinizde öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıracak unsurlarla desteklediniz. Ne kadar başarılı bir planlama yaptınız?
Planınızda;
- Öğrenciler öğrenme sürecinin merkezinde mi?
- Proje, standartlara (kazanımlara) uygun önemli öğrenme hedeflerine odaklı mı?
- Öğrencilerinizden hangi sorulara (açık uçlu ve kapalı uçlu) yanıt bulmalarını istiyorsanız; projeniz o sorulardan mı doğuyor?
- Sürekli ve çok çeşitli değerlendirme modelleri içeriyor mu? Yoksa klasik sınavlarla mı yetiniyorsunuz?
- Projeniz, belli aralıklarla gerçekleştirilen birbiri ile bağlantılı görevleri ve etkinlikleri içeriyor mu? Yoksa anlatmak yeterli mi?
- Projenizin gerçek dünya ile bağlantıları var mı? Otantik mi?
- Öğrencileriniz bilgi ve becerilerini yayınlanan, sunulan ya da sergilenen çalışmalarıyla mı gösteriyorlar? Yoksa klasik sınavlarla mı yetiniyorsunuz?
- Öğrenmeyi desteklemek ve arttırmak için teknolojiyi işe koşuyor musunuz?
- Düşünme becerileri çalışmalar için önemli mi? Yoksa sonradan unutulacak olan ezberlenen bilgiler yeterli mi?
- Çeşitli öğretim stratejileri ile farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerinize hitap edebiliyor musunuz? Yoksa dersi baştan sona siz mi anlatıyorsunuz?
- Derslerin işlenişinde espri, eğlence var mı? Yoksa çok mu ciddisiniz?
Çocuklarımızın her biri oldukça çalışkan, başarılı ve zekiler. İyi eğitmenler bunu farkederler...
3 Öneri:
http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/45/Sosyal-Etkinlikle-Matematik-Ogretimi/
http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/162/Ogrencilere-Birlikte-Calismayi-Ogretmek