Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Öğrenme Stilleri

Öğrenme Stilleri

Öğrenmedeki Farklılıklar

Günümüz öğretmeni, öğrencilerin öğrendikleri yolların çok çeşitlilik gösterdiğini bilir. Bireysel öğrencilerin, etkin öğretim yoluyla oluşturulabilecek ve geliştirilebilecek belli zayıf ve güçlü yönleri vardır.Teknolojiyle proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin daha iyi düşünürler ve daha bağımsız öğrenenler olmalarına yardımcı olmak için güçlü yönlerini kullanmanın etkili bir yoludur.

 Ancak, öğrencilerin kişisel öğrenme biçimlerini kullanmalarına olanak sağlayan proje çalışmaları, üst düzey düşünmeye doğrudan giden bir yol değildir. Sığ ve yüzeysel düşünceyi yansıtan ürünler oluşturmak mümkündür (Ennis, 2000). Ancak, projelerde bireysel öğrenme biçimlerine hitap  edildiğinde, seçimle ilgili motive edici faktörler, düşünme becerilerini bireysel öğrenme biçimleri bağlamında öğretmenin, öğrencilerin bunları öğrenme olasılığını arttırdığını ileri sürer.

 Teknolojinin projelerde kullanımı, öğrencilerin nasıl öğrendiklerine yönelik seçimler yapmalarına     yönelik fırsatlar da verir, ki bu da kendi öğrenme biçimlerinin güçlü yönlerinden yararlanmalarına izin   verir.  Videolar, slayt gösterileri, yayımlar ve müzik besteleri oluşturmak için yazılım ve     donanımları kullanmak, öğrencilerin düşünme becerilerini ve konu içeriğini, yetenek ve ilgilerini  tanıyan biçimlerde öğrenmelerine yardımcı olabilir.

 Görsel, Duyuşsal, Kinestetik Öğrenme biçimleri

Farklı öğrenme biçimlerini belirlemenin en basit ve yaygın yolu, duyulara dayanır. Yaygın bir biçimde VAK modeli olarak adlandırılan bu system, öğrenenleri görsel, duyuşsal ya da kinestetik olarak tanımlar. Görsel öğrenenler, en etkin biçimde görsel bilgileri işlerler, duyuşsal öğrenenler en iyi duyma yoluyla öğrenirler ve kinestetik/dokunsal öğrenenler dokunma ve hareket yoluyla öğrenirler. Özel Teşhise Yönelik Çalışmalar tarafından yapılan bir çalışma, ilkokul ve ortaokullardaki tüm öğrencilerin %29’unun görsel öğrenenler olduğunu, %34’ünün görsel araçlarla öğrendiğini ve %37’sinin kinestetik/dokunsal biçimlerde en iyi öğrendiğini bulmuştur (Miller, 2001).

 

  

G-D-K Öğrenme biçimleri

Görsel

resimler, videolar, grafikler, şekiller, şemalar, modeller

Duyuşsal

ders, kayıt, hikaye anlatımı, müzik, sözle ifade, soru sorma

Kinestetik

rol yapma, tiyatro, model olma

 

 

Öğrencilerin tercih ettikleri öğrenme biçimlerini belirlemelerine yardımcı