Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
DEĞERLENDİRME KİTAPLIĞI

DEĞERLENDİRME KİTAPLIĞI

Farklı Biçimde Değerlendirme—KİMİNLE, NEREYE, NEYLE GİTMEK İSTİYORSUNUZ? ORAYA ULAŞIP ULAŞMADIĞINIZI NASIL ÖĞRENECEKSİNİZ?—

Değerlendirme Kütüphanesine giriş yapmak için tıklayınız, kaydınız yoksa kaydolmak için burayı tıklayınız.

 Yan taraftaki tanıtım videosunu çift tıklayarak tam ekran izleyebilirsiniz! Bu videoyu izledikten sonra oldukça zengin olan bu kitaplığı kolaylıkla kullanabilirsiniz.

İlgili siteye üyelik yapdığınızda değerlendirme kitaplığından DÜŞÜNME BECERİLERİ, SÜREÇ, ÜRÜN VE PERFORMANS ile ilgili hazırlanmış yüzlerce forma ulaşabilir ve üzerinde değişiklikler yaparak sınıfınızda kullanabilirsiniz.

Değerlendirme çocukları sıraya koymak değil, öğrenen insanlar haline getirmektir!

Değerlendirme, günümüz sınıflarında yaygın bir uygulamadır. Geleneksel değerlendirme genellikle tahmin edilebilir biçimde gerçekleşir. Ancak öğretmenlerin öğretme, öğrencilerin de öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için çok çeşitli değerlendirme sistemi seçenekleri mevcuttur.

Ara (Geliştirme Amaçlı) Değerlendirme

Test ve sınavlar okullarda ortadan kalmayacak olmasına rağmen, öğretimi bilgilendirmek, geribildirim vermek ve ürün ve performansları ölçmek için değerlendirmenin farklı türlerinden elde edilen bilgiler kullanıldığında, öğrencinin öğrenmesi önemli derecede arttırılabilir. Bir ünite işlenirken ve öncesinde gerçekleşen değerlendirme ‘Ara (Geliştirme Amaçlı) Değerlendirme’ olarak adlandırılır.

Birçok ara (geliştirme amaçlı) değerlendirme stratejisi, öğretmen ve öğrencilere öğrenmeyi geliştirmek için ihtiyaç duydukları bilgileri sunar:

Öğrenci çalışmalarını inceleme, grafik düzenleyicileri analiz etme ve beyin fırtınası gibi öğrenci ihtiyaçlarını değerlendirme stratejileri

Kendini değerlendirme, akran geribildirimi ve işbirlikli gruplaşma gibi öz-yönlendirmeyi teşvik etme stratejileri

Yapılandırılmamış gözlemler, görüşmeler ve öğrenme günlükleri gibi ilerlemeyi izleme stratejileri

Günlük, ropörtaj ve yapılandırılmamış soru sorma gibi kav

Cümlelerinize dikkat edin

Cümlelerinize dikkat edin

söyledikleriniz

Söyledikleriniz kaderinizi oluşturur!!

Söyledikleriniz kaderinizdir. Olumlu olun, olumlu cümleler kullanın. Cümlelerin yaydığı enerjiye inanın. Japon araştırmacı Masaru Emato’nun SUYUN GİZLİ MESAJI” adlı kitabını okuyanınız var mı? O kitapta sevgi, teşekkür, şükran vb. kelimelerinin oluşturduğu kristallerin fotoğraflarını bulacaksınız.

"Olumlu düşünmek, olumlu cümleler söylemek ve şimdiye + geleceğe güvenle bakabilmek" size ne anlatıyor tüm bunlar?

ezberci eğitim ve etik

ezberci eğitim ve etik

Çapraz etkileşimli yöntemle elde edilen yolsuzluk grafiği

Ezbere dayalı eğitim sisteminin payına dikkat!

yolsuzluk nedenleri 

 Yapılandırmacı, öğrenci merkezli, proje tabanlı ve çoklu zekâya dayalı eğitim…

Bilginin merkezi öğretmen değildir. Öğretmenin ileri sürdükleri tek doğru olarak algılanırsa sorgulama, düşünme ve araştırma yeteneği ne olur?

Ezbere dayalı ve hatırlamayı ölçen eğitim sisteminde diğer zekâ tabında olanların durumu ne olur? Bilgi ve beceri hani zamanla (süreç içerisinde) oluşmaktaydı?

Beceri, Bilgi, tutum ve alışkanlıkları ölçüyor muyuz? ÖSS (YGS) sınavında görevliydim. Önde oturan bir genci gözlemledim. Muhtemelen Endüstri Meslek Lisesi öğrencisi. Ellerinden anladığım kadarıyla O’na ağaç verseniz; ağaçtan adam yapar… Ancak bizim eğitim sistemimiz; ezbere ve hatırlamaya dayalı bilgileri ölçen ve de hayatını, geleceğini etkileyen bir sınava tabi tutarak değerlendiriyor bu genci.

 

Üç hafta bizzat kendimizin anlattığı dersin sınavını yaparak öğrencilimize ezberleyebildiklerinizi gelin sınavda bunları kusun! demek çocukların belirli bölümüne hitap eder. Bilgi ve becerinin yerini sınavlar alırsa ne olur? Birlikte ve işbirliği yaparak gerçek hayattan örneklerle proje tabanlı eğitime geçmemizdeki sıkıntıların başında kurum kültürü ve ölçme sistemimiz gelmiyor mu?

 

Sınavlarınızda defter kitap serbest bırakmayı düşündünüz mü hiç? Çocuklarımıza potansiyel hırsız muamelesi yapmak nereye kadar. Onlara bilgiye nasıl ulaşıp bu bilgileri kullanmayı öğretmiyorsanız daha doğrusu öğrenmeyi öğretmiyorsanız boşa kürek çekmeye devam ediyorsunuz demektir. Sınavda üç bilinmeyenli denklemi çözen çocukların gerçek hayatta tek bilinmeyenli denklemi çözebilmelerinin ne kadar zaman aldığını biliyor muyuz?

Bilginin kaynağı öğretmen değildir. Bilgi her yerde mevcuttur. Bunu bulmayı ve kullanmayı ölçen ise SBS sınavları olamaz. (Eğitimin amacı beceri kazanmak yerine sınavlara hazırlanmak olunca…

DRAMATİK SONUÇ: İyi notla iyi davranış, kötü notla kötü davranış arasında büyük bir ilişki kurulmuştur.  Böylece, not sembolik olarak bilginin yerine geçer, öğrenme bedeli olur. Karne, SBS, ÖSS eğitimden daha önemli hale gelir.)

 

Ölçüm yapıp 8 öğrenciden ezbere ve hatırlamaya yatkınlık gösteren zeka tabında olan 1 veya en fazla 2’sini başarılı sayıp, diğer zekalı çocuklarımızı unutmak Türkiye çocuklarına yaptığımız haksızlıkların başında gelmektedir. Bütün bunların etik değerlerimize olan çapraz etkilerini düşünün… (Çoklu Zeka Kuramı: Bir sınıfta 8 farklı zeka türüne sahip öğrenci mevcuttur. Sözel dilsel - Mantıksal Matematiksel - Müziksel Ritmik - Görsel Uzaysal - Bedensel Kinestetik - Kişilerarası – İçsel – Doğa zeka)

ÖSS sınavlarında 10 gen&

Eğitim Portaları

Eğitim Portaları

Kendi çalışmam olan www.gemlikbts.tr.gg adresini ziyaret etmeniz, portallar sayfasını ve ilgili linklere göz gezdirmeniz dileğiyle...

Öğrenen Lider Öğretmen

Öğrenen Lider Öğretmen

Öğretmen Akademisi Vakfı, sizi seviyorum. Tükriyenin kaliteye, çağdaşlığa açılan yüzü. Kapsam ve metodolojisine hayranlık duyuyorum. Heyecanım sürüyor..