Yuvarlanan sayılar bir oyun oluşturdu.
Yeni bir konuya başlamak için hep salı gününü beklerim.Salı günü ,öğrencilerin tatil günleri dönüşü zihinlerinin derse daha hazır oldukları ve organize olarak derse katıldıkları bir gün oluyor.Pazartesi sendromunun hafif şeklinin öğrencilerde de yaşandığını gözlemlediğim için pazartesi gününü ders tekrarı olarak kullanıyorum.
Elimizde bulunan küçük bir bisküvi kutusunu eğitim materyali haline dönüştürerek pazartesi günü işe başlamıştık.Kutumuzun yan yüzeylerinin kesilerek meydana getirilen düşme bölümü üst bölümde açılan küçük bir ağızla birleştiğinde birler basamağı 1,2,3,4 ile 5,6,8,9 sayılarının ayrı ayrı düşeceği iki havuz oluşturuyordu.Pinpon toplarına 1'dan 9'a kadar sayıları yazdık.Oyun basitti.Üzerinde yapıştırılan bölümlere göre pinpon toplarını bıraktığımızda 5,6,7,8,9 yazılı toplar sol havuzda, 1,2,3 ve 4 sayılı toplar sağ havuzda toplanıyordu.Yuvarlayacağımız sayıları sınıf sayısı kadar çıkartıp tombala olarak hazırlayınca iş sadece oynamaya kalmıştı.
Bir sayıyı en yakın istenilen basamaktaki değere ulaştırma işlemine yuvarlama denir, dedim derse başlayınca.Eğer sayı 10 un yarısı olan 5 den daha küçükse aynı onluğa eğer büyükse bir üst onluğa yuvarlanır , diyerek işin teori kısmını anlattım.Kutuyu ortaya çıkarıp tombala torbasını açınca konumuz soyuttan somuta geçmiş oldu.Tombala torbasından çektiğim 425 sayısının birler basamağındaki 5 rakamının yazılı topu aldım.Kutunun 5,6,7,8,9 yazan bölümüne bırakınca sağ bölümdeki bir sonraki onluk bölümüne düştü.Biraz önce yaptığı işin teori kısmını tekrarladığım anda işin boyutu öğrenmeye dönüyordu.
Örnek olarak tahtaya yazdığım 351,352,353,354,355,356,356,357,358,359 sayılarını tek tek anlatarak yaptığımda, oyunu oynamak için sınıfta oluşan isteği daha fazla engelleyemeyeceğimi anlamıştım.Öğrenme için gerekli olan merak uyandırma,ilgiyi odaklama aşamaları tam olarak gerçekleşmişti.Sıra artık öğrenme deneyiminin yaşanması ve deneyimin paylaşılması aşamasındaydı.Öğrencilerin tombala torbasından seçtiği sayıların birler basamağındaki rakamının yazılı olduğu pinpon topunun havuza düşerken gösterdikleri dikkat ve öğrenme heyecanları son öğrenciye kadar sürdü.Merak ettikleri sayıların deneyimlenmesi ile iki ders saatinin nasıl geçtiğini bile anlamadan '''Üç basamaklı sayılarda en yakın onluğa yuvarlama ''' konusunu işlemiş ve yaparak yaşayarak öğrenmiş olduk.3/B sınıfı bir oyunla daha tanışmıştı.
Paylaşımımın sizlere de yardımcı olması dileğimle.Esen kalın...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Çok keyifli. Birden bir sınıfa dalıp oynamak geldi çocuklarla... Acaba oynayan oldu mu? Materyalleri fotoğrafla ürünlerde paylaşabilirsen belki oynamamıza yardımcı olursun, ne dersin?
Burcu Esin İLİŞ
27.11.2013
Bu günce çok ilginç bir şekilde oluştu.Aslında yazmak istediğim bir günce değildi.Herşey oldu bitti.Öğrencilerin keyifli öğrenme ortamı beni yazmak zorunda bıraktı.Planlama olmadığı için fotoğraf alamadım.Bir sonraki güncede bu eksikliği gördüğüm için o günceyi yazarken bir yazı planlaması yaptım.Kullanılan materyalleri en kısa zamanda ekleyeyim.Keyifli geri bildirimin için çok teşekkür ederim..
Uğur Özeren
27.11.2013
Oyun da çok keyifli görünüyor. Yuvarlama ile ilgili bilgi olarak, fizik laboratuvarlarında bu olay biraz daha karışıktır. Özellikle işin içinde .5 varsa mesela 0.65 => 0.6 şeklinde yuvarlanırken 0.75=>0.8 şeklinde yuvarlanır. Bunun nedeni ise her seferinde sürekli yukarı yuvarlanma hatasını gidermek diye biliyorum.
Volkan Bal
30.11.2013
Volkan hocam çok teşekkür ederim.En yakın onluğa yuvarlama için hazırladığımız oyunda yakalanan eğlenceli havanın devamında çarpma işlemleri için hazırladığımız jest ve mimiklerle desteklenen eğlenceli bir etkinliğimiz olacak.Gelecek hafta güncelere koymaya çalışacağım.
Uğur Özeren
30.11.2013
Merakla bekliyorum yeni oyunu :)
Volkan Bal
2.12.2013
paylaşımın için teşekkür ederim kardeşim....
İSMET KAYMAK
23.12.2013
Merhaba, 4.sınıf sayıları yuvarlama kazanımı için bu materyali kullanabilir miyim.? Yardımcı olursanız sevinirim.
Hafize Deniz
11.4.2015
Tabi ki kullanılabilir.Yapmanız gereken tek şey birler ve onlar basamağına göre çalışmayı güncellemek olacaktır.Kolay gelsin..
Uğur Özeren
15.11.2016