Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Gemlik-Bursa Atatürk İlköğretim Okulu'ndayız..

Gemlik-Bursa Atatürk İlköğretim Okulu'ndayız..

Erdal Hocam ile birlikte geçirdiğimiz hoş iki günden geriye kalanları ilçe sitesinde haber yaptım..

http://gemlik.meb.gov.tr/newsdetails.aspx?NewsID=23

Daha çok öğretmene, profesyonelliği odağına alanlara ulaşmaya devam ediyoruz.

İNEGÖL-BURSA İSTAŞ KENTAŞ İLKÖĞRETİMDEYİZ..

İNEGÖL-BURSA İSTAŞ KENTAŞ İLKÖĞRETİMDEYİZ..

Cuma günü heyecanla, arabama atlayıp 11:30 gibi Gemlik'ten hareket ettim. Sinan Hocamla Bursa merkezde buluşup İnegöl'ün yolunu tuttuk. Arabaya kar lastiklerini henüz taktırmamış olmamın endişesini paylaştım Sinan Hocamla. Neyseki üç gün boyunca gidip gelmelerimizde bir kez arabayı kaydırmamız dışında kış şartları yolculuğumuzu etkilemedi.

İlk gün İlçe Milli Eğitimi sonrasında İstaş Kentaş İlköğretim Okulunu ziyaret ettik. Okul Müdürü Orhan Bey, sıcak kanlı, yeni gelişmeleri takip eden sorumluluk sahibi bir insan. iki buçuk gün hep birlikteydik. Eğitim hazırlıklarını yapıp katılımcılarla tanışmak, yeni insanları tanımak heyecan vericiydi.

İkinci ve üçüncü gün sabah 07:00'de çıktım evden. Sinan Hocamla buluşup İstaş Kentaş'a 08:45 gibi varmış oluyorduk. Katılımcı öğretmen arkadaşların bir kaçının işi dolayısıyla eğitme (paylaşıma) gelememeleri haricinde karın soğuğuna rağmen sıcak iki gün daha geçirdik. 

Sinan Hocamın deyimiyle ben de Orav Gökkuşağına hoşgeldiniz demek istiyorum. Tüm katılımcıları selamlıyorum. İyi ki bizimlesiniz.

Yerel Basında biz:

http://www.inegolhaberyorum.com/iSTAs-KENTAs-ogRETMENLERiNE-EgiTiM-SEMiNERi_+6765.htm

http://www.yildirimgazetesi.com/haber_detay.asp?id=6857

http://www.gencgazete.net/haber/7685/%e2%80%98ogretmenin-Siniri-Yok%e2%80%99.gnc

 

d1

d2

 

 

 

Proje tabanlı ders işlerken

Proje tabanlı ders işlerken

Bir tema veya üniteyi planladınız ve derslerinizde öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıracak unsurlarla desteklediniz. Ne kadar başarılı bir planlama yaptınız?

Planınızda;

  • Öğrenciler öğrenme sürecinin merkezinde mi?
  • Proje, standartlara (kazanımlara) uygun önemli öğrenme hedeflerine odaklı mı?
  • Öğrencilerinizden hangi sorulara (açık uçlu ve kapalı uçlu) yanıt bulmalarını istiyorsanız; projeniz o sorulardan mı doğuyor?
  • Sürekli ve çok çeşitli değerlendirme modelleri içeriyor mu? Yoksa klasik sınavlarla mı yetiniyorsunuz?
  • Projeniz, belli aralıklarla gerçekleştirilen birbiri ile bağlantılı görevleri ve etkinlikleri içeriyor mu? Yoksa anlatmak yeterli mi?
  • Projenizin gerçek dünya ile bağlantıları var mı? Otantik mi?
  •  Öğrencileriniz bilgi ve becerilerini yayınlanan, sunulan ya da sergilenen çalışmalarıyla mı gösteriyorlar? Yoksa klasik sınavlarla mı yetiniyorsunuz?
  • Öğrenmeyi desteklemek ve arttırmak için teknolojiyi işe koşuyor musunuz?
  • Düşünme becerileri çalışmalar için önemli mi? Yoksa sonradan unutulacak olan ezberlenen bilgiler yeterli mi?
  • Çeşitli öğretim stratejileri ile farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerinize hitap edebiliyor musunuz? Yoksa dersi baştan sona siz mi anlatıyorsunuz?
  • Derslerin işlenişinde espri, eğlence var mı? Yoksa çok mu ciddisiniz?

Çocuklarımızın her biri oldukça çalışkan, başarılı ve zekiler. İyi eğitmenler bunu farkederler...

3 Öneri:

http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/45/Sosyal-Etkinlikle-Matematik-Ogretimi/

http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/162/Ogrencilere-Birlikte-Calismayi-Ogretmek

http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/164/

Öğrenme Stilleri

Öğrenme Stilleri

Öğrenmedeki Farklılıklar

Günümüz öğretmeni, öğrencilerin öğrendikleri yolların çok çeşitlilik gösterdiğini bilir. Bireysel öğrencilerin, etkin öğretim yoluyla oluşturulabilecek ve geliştirilebilecek belli zayıf ve güçlü yönleri vardır.Teknolojiyle proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin daha iyi düşünürler ve daha bağımsız öğrenenler olmalarına yardımcı olmak için güçlü yönlerini kullanmanın etkili bir yoludur.

 Ancak, öğrencilerin kişisel öğrenme biçimlerini kullanmalarına olanak sağlayan proje çalışmaları, üst düzey düşünmeye doğrudan giden bir yol değildir. Sığ ve yüzeysel düşünceyi yansıtan ürünler oluşturmak mümkündür (Ennis, 2000). Ancak, projelerde bireysel öğrenme biçimlerine hitap  edildiğinde, seçimle ilgili motive edici faktörler, düşünme becerilerini bireysel öğrenme biçimleri bağlamında öğretmenin, öğrencilerin bunları öğrenme olasılığını arttırdığını ileri sürer.

 Teknolojinin projelerde kullanımı, öğrencilerin nasıl öğrendiklerine yönelik seçimler yapmalarına     yönelik fırsatlar da verir, ki bu da kendi öğrenme biçimlerinin güçlü yönlerinden yararlanmalarına izin   verir.  Videolar, slayt gösterileri, yayımlar ve müzik besteleri oluşturmak için yazılım ve     donanımları kullanmak, öğrencilerin düşünme becerilerini ve konu içeriğini, yetenek ve ilgilerini  tanıyan biçimlerde öğrenmelerine yardımcı olabilir.

 Görsel, Duyuşsal, Kinestetik Öğrenme biçimleri

Farklı öğrenme biçimlerini belirlemenin en basit ve yaygın yolu, duyulara dayanır. Yaygın bir biçimde VAK modeli olarak adlandırılan bu system, öğrenenleri görsel, duyuşsal ya da kinestetik olarak tanımlar. Görsel öğrenenler, en etkin biçimde görsel bilgileri işlerler, duyuşsal öğrenenler en iyi duyma yoluyla öğrenirler ve kinestetik/dokunsal öğrenenler dokunma ve hareket yoluyla öğrenirler. Özel Teşhise Yönelik Çalışmalar tarafından yapılan bir çalışma, ilkokul ve ortaokullardaki tüm öğrencilerin %29’unun görsel öğrenenler olduğunu, %34’ünün görsel araçlarla öğrendiğini ve %37’sinin kinestetik/dokunsal biçimlerde en iyi öğrendiğini bulmuştur (Miller, 2001).

 

  

G-D-K Öğrenme biçimleri

Görsel

resimler, videolar, grafikler, şekiller, şemalar, modeller

Duyuşsal

ders, kayıt, hikaye anlatımı, müzik, sözle ifade, soru sorma

Kinestetik

rol yapma, tiyatro, model olma

 

 

Öğrencilerin tercih ettikleri öğrenme biçimlerini belirlemelerine yardımcı

İnsan Beyni ve Öğrenme (video film)

İnsan Beyni ve Öğrenme (video film)