Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
proje tabanlı öğrenmeyle süregelen bir başarı 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

proje tabanlı öğrenmeyle süregelen bir başarı

Eğitim Reformu Girişimi

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2009 

Proje Tabanlı Öğrenmeyle Süregelen Bir Başarı Öyküsü

 

Uygulamanın Özeti

 

 Öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerilerinin artırılması için problemle baş başa bırakılmaları ve çözüm önerileri getirmeleri gerekmektedir. Projeye dayalı çalışmanın, çok ileri düzeydeki bilişsel becerileri ortaya çıkardığı gözlemlenmiştir. Çalışma Kahramanmaraş İli Pazarcık İlçesi Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Adana İli Seyhan İlçesi Şehit İlbey Gülbey İlköğretim Okulu ve Adana Bilim ve Sanat Merkezinde Yapılmıştır. Adana Bilim ve Sanat Merkezinde aynı öğretmenin danışmanlığında 3 Yılda toplamda 24 proje ve 35 öğrenci ile projeye dayalı çalışma yapılmıştır. Bu Projelerden 2006, 2007 ve 2008 Yıllarında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışması Türkiye Finalinde ve 16.İNEPO Ulusal Çevre Proje Olimpiyatlarında Ödül Almıştır.(EKO TEKNO APARTMAN ),(HOŞGÖRÜ ARAÇLARI ), (BAKTERİAL ENFEKSİYONLARIN TEDAVİSİNDE DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜNDEN YARARLANMA), (SU ŞEHRİ) , (PUSU SAVAR )Bu çalışmanın amacı süregelen bu başarının yaşanmışlıklarını paylaşmak, öğrencilerdeki değişim ve gelişimleri paylaşarak proje tabanlı öğrenmeye dayalı etkinliklerin yaygınlaştırılmasını sağlamaktır.

 

Uygulamanın/Materyalin Tanıtımı 

Çalışmanın amacı:

Öğrenci merkezli çağdaş öğrenme kuramları kapsamında öğrencilerin birebir eğitimin her aşamasında yer alması ve biz duygusunun kazanılması yapılan işe sahip çıkılmasını, korunmasını ve sahiplenilmesini sağlamaktadır. Fen ve Teknoloji Programında; Öğretmen, örnekleyerek veya seçici bir şekilde onaylayarak öğrencileri için davranış modelleri oluşturur. Bunlar tutum olarak nitelenir. Tutumlar, becerilerin ve bilgilerin elde edildiği şekilde kazanılmaz. Pozitif tutumların gelişmesi; tutumların öğrencilerin zihinsel gelişimiyle etkileşerek ve öğrencilerin öğrendiklerini sorumlu bir şekilde uygulamaları için isteklilik yaratarak; öğrencilerin gelişiminde önemli bir rol oynar. Şeklinde açıklamalar bulunmaktadır.

Öğrencilerin de kendi öğrenmelerine ilişkin sınıf düzeyi arttıkça artan sorumlulukları vardır. Gerekli çabayı göstermeye istekli olan ve kendini veren öğrenciler kısa zamanda başarı ile çalışma arasındaki ilişkiyi öğrenecek ve çalışmaya motive olacaktır. Bununla birlikte, bazı öğrenciler evde veya büyüdükleri çevrede desteklenmemeleri veya diğer zorluklar gibi nedenlerle kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almakta zorlanacaklardır. Böyle öğrencilerin başarısı için öğretmenlerin ilgili, sabırlı ve teşvik edici olması son derece önemlidir. Bununla birlikte, şartları ne olursa olsun kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almayı öğrenme, bütün öğrenciler için eğitimin önemli bir parçasıdır.

Değişik kaynaklardan aktarıldığına göre;  Proje tabanlı öğrenme, günümüzde eğitim sistemlerinin alması gereken biçimi göstermek için özenle seçilmiş üç temel kavramdan oluşmaktadır. Bu kavramlardan birisi öğrenme kavramıdır ki dikkati öğretene değil öğrenene çekmek açısından son derece önemlidir. Bir diğeri proje kavramıdır. Proje, tasarı ya da tasarı geliştirme anlamına gelen bir kavramdır ve öğrenmenin transferi ve tekil öğrenmeden çok belli bir amaca dönük ilişkisel öğrenmeye işaret etmektedir. Projeyi bir hedef olarak değil, alt yapı unsuru olarak ele almakla da proje tabanlı öğrenme, öğrenmenin ürün değil süreç boyutunu vurgulamakta ve öğrenmeyi arzulanan ölçüde bireyselleştirmektedir. Proje Tabanlı Öğrenmenin sadece proje yapmak olarak algılanması yönündeki yanlışların düzeltilmesi ve yaşanmışlıkların paylaşılarak eğitim sisteminde yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır.

Çalışmanın eğitim sistemine/öğrenme sürecine katkısı:

Fen Teknoloji Programında;  Özel becerili öğrenciler oldukça farklı bir öğrenci grubudur. Bu öğrenciler, sahip oldukları beceriler sonucunda bir veya daha fazla öğrenme alanında üstün performans gösterebilirler. Bu öğrencilerin yaratıcılıkları, kavramsal anlamaları ve becerileri akranlarından daha ileri düzeydedir ve öğrenme biçimleri genellikle diğer öğrencilerinkinden farklıdır. Okul ve sınıf programları fende özel becerili öğrencileri belirlemeli ve bu öğrencilerin gelişimini desteklemelidir. Program, esnek bir şekilde kullanıldığında özel becerili öğrencilerin hızlanmasını ve gelişmesini sağlayabilir. Programın uygulanması sırasında özel becerili öğrencileri gözetmek için onlara;

  • akranları, öğretmenleri ve aileleri tarafından fendeki özel becerilerine değer verme,
  • alternatif, kendi sınırlarını zorlayıcı ve geliştirici öğrenme etkinliklerine katılarak bilgi ve becerilerini kendi hızlarında geliştirme,
  • analiz, değerlendirme, sentez gibi üst düzey düşünme becerilerini teşvik eden öğrenme etkinliklerine katılma,
  • hayal gücünü, yaratıcılığı ve eleştirel düşünmeyi teşvik eden açık uçlu etkinliklerle öğrenme,
  • işbirliğine dayalı ortamlarda problem dayalı öğrenme yaklaşımlarını kullanma,
  • düşüncelerini aynı düzeyde ve benzer becerilere sahip diğer insanlara iletme fırsatları verilmelidir.

Bu çalışmalardaki yaşanmışlık ve tecrübelerin Bilim ve Sanat Merkezleri ve İlköğretim Okulu öğretmenleri paylaşılarak eğitim sistemi içerisinde projeyi bir alt yapı unsuru olarak ele alan proje tabanlı öğrenmenin yaygınlaştırılacaktır.

 

Yapılan çalışmalar ile öğrencilerin öğrenme ve yapmaya yönelik öz güvenlerinin ve motivasyonlarının arttığı gözlemlenmiştir. Hayal gücü, yaratıcılık, yeni düşüncelere açık olma, zihinsel dürüstlük ve sorgulama bilimsel faaliyetlerde oldukça önemlidir. Yapılan laboratuar modelinde öğrencilerin hayalleri gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Fen ve Teknoloji öğretim programında, yapılandırıcı öğrenme yaklaşımını esas alan “yaparak-düşünerek” öğrenme etkinliklerine öğretim sürecinde önemli ölçüde yer verilmesi öngörülmüştür. Bu çalışma yukarıdakileri destekleyici türde çalışmalar olmuştur.

Öğrencinin pasif olarak kendi önüne söz, yazı, gösteri vb. şekillerde konulan bilgileri öğrenmelerinden çok, tıpkı bir bilim insanı gibi gereksinim duyulan bilgiyi ortaya çıkarmaya ve değerlendirmeye yönelik faaliyetlere girişmesi, aktif olarak bilgi oluşturma ve edinmeye çabalaması ve bunu uygun şekillerde tartışmaya sunması öğrenme olarak nitelenmektedir. Böyle bir amaca hizmet eden öğretim yöntemleri öğretmenin bir antrenör gibi öğrencileri motive eden, durumlara tanı koyan, gerektiğinde rehberlik eden, saha kenarından işleyişi yöneten, öğrencilerin yararına yeni ve özgün ortamlar hazırlayabilen, kendisi öğrenmekten bıkmayan ve sürekli araştıran özelliklere sahip olmasını gerektirir. Performans değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve becerilerini sergileyen bir ürün veya çözüm oluşturmasını gerektiren bir alternatif değerlendirme biçimidir. Bu çalışma öğrencilerin performanslarının da değerlendirileceği bir çalışma olmuştur

Çalışmanın hedef kitlesi ve hedef kitlenin genel özellikleri

Bu çalışma İlköğretim 6,7 ve 8. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. 1999-2000 Yılında Kahramanmaraş ili Pazarcık İlçesi Mehmet Akif Ersoy İ.Ö.O ve 2004 Yılında Adana İli Seyhan İlçesi Şehit İlbey Gülbey İ.Ö.O Fen ve Teknoloji Derslerinde uygulanmıştır. Adana Bilim ve Sanat Merkezinde yapılan çalışma sonucunda aynı öğretmen danışmanlığında toplamda 24 proje ve 35 öğrenci ile projeye dayalı çalışma yapılmıştır.

Çalışmanın yöntemi

 

Projeye dayalı çalışma, çok ileri düzeydeki bilişsel becerileri ortaya çıkartır ve öğrencilerin kendilerini, kendi öğrenmelerinden sorumlu tutar.
Proje çalışmalarının yapılandırılmasına ilişkin faktörler:
a- Öğrenciler:
• Genellikle kendi ilgi alanlarına denk düşen bir proje seçerler,
• Kendi kaynak materyallerini kendileri bulurlar,
• Ortaya bir sonuç ürün koyarlar (bu genellikle bir rapor olur) ve,
• Kendi başlarına ya da gruplar halinde çalışırlar.

Proje Tabanlı Öğrenmede işlem basamakları ise aşağıdaki gibi özetlenebilir.
Proje tabanlı öğrenmede temel adımlar:
1. Hedeflerin belirlenmesi.
2. Yapılacak işin ya da ele alınacak konunun belirlenip, tanımlanması.
3. Takımların oluşturulması.
4. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi.
5. Çalışma takviminin oluşturulması.
6. Kontrol noktalarının belirlenmesi.
7. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi.
8. Bilgilerin toplanması.
9. Bilgilerin örgütlenip, raporlaştırılması.
10. Projenin sunulması 

 

Kullanılan materyaller/araçlar

  • Okul genelinde sınıflarda kullanılmayacak durumda olan perdeler.
  • Evlerden getirilen kullanılmayan araç ve gereçler
  • Her türlü katı atıklar

 

EKTEKİ CD de projelerde kullanılan araç ve gereçler belirtilmiştir.

 

Uygulamanın nasıl yapıldığı ve uygulama örnekleri

 

Bilim ve Sanat Merkezi Dışındaki her iki ilköğretim okulunda da bu çalışmaya başlamadan önce ücretsiz Fen ve Teknoloji Kursu verilmesi için onay alınmış ve öğrencilere hiçbir karşılık beklemeden kurs verilmeye başlanmıştır.( Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulunda 4,5,6,7 ve 8. sınıflara, Şehit İlbey Gülbey ilköğretim Okulunda 6,7, ve 8 . sınıf düzeyinde )

Şehit İlbey Gülbey İlköğretim okulunda kısa süre çalışıldığından perdeler, proje sergisi yapılmış aşağıdaki bazı çalışmalar sadece Pazarcık Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulunda yapılmıştır.

Yapılan kursların son 5 dakikasında tüm sınıflarda öğrencilere gözlerini kapatmaları ve bir Fen ve Teknoloji Laboratuarı hayal etmeleri istenmiştir. Öğreten öğrencilerin hayallerini tek tek söz vererek aralıklarla not etmiştir. Öğrencilerin hayalleri gruplandırılarak aşağıda sıralanmıştır.

  • İçinde değişik hayvanların olmasını istiyorum.
  • Çeşitli bitkilerin olmasını istiyorum.
  • Laboratuar malzemelerinin kilitli dolaplarda olmasını istemiyorum. Yakından görmek ve dokunmak istiyorum.
  • Bilimle ilgili dergi ve kitaplar olsun istiyorum.
  • Diğer okullardan farklı bir laboratuar istiyorum.
  • Projeler yapmak ve devamlı sergilenmesini istiyorum.
  • Atıkları değerlendirmek istiyorum.
  • Rahat sandalyeler istiyorum( Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulunda kurs verilen sınıf Spor Malzeme Odası, Soyunma Odası, Arşiv, Folklor ve Bando Takımı Malzeme Deposu olarak kullanılmakta ve okulun kırık dökük sıralarında kurs yapılmaktaydı)
  • Televizyonda izlediğim öğrenciler gibi bizde projeler yaparak sergilemeliyiz.
  • Diğer okullarda olmayan araç ve gereçler bizde olsun istiyorum.
  • Gazetelerden ve dergilerden kestiğimiz bilim haberleri tüm arkadaşlarımla paylaşmak istiyorum.
  • Boş zamanlarımda deneyler yapmak istiyorum.
  • Bilim Tarihine önemli katkıları olan bilim adamlarını tanımak istiyorum.
  • Laboratuarlar malzemelerin isimlerini öğrenmek istiyorum.
  • Çok büyük hücre modelleri çizmek istiyorum.
  • Üzerine değişik canlıları çizebileceğim büyük resim kâğıtları istiyorum.
  • Değişik canlıları tanımak ve özelliklerini bilmek istiyorum.

Değişik şubelerden öğrencilerle yapılan kurslarda elde edilen öğrenci istekleri okulda kursa katılamayan diğer öğrencilerle paylaşılmış ve görüşleri alınmıştır. Oluşturulan istek listesi tüm şubelerdeki öğrencilerle paylaşılmıştır. Öğrencilere “Dünya Dönüyor fakat hayallerde dünyayı döndürüyor” Hayallerimizi gerçekleştirmek istiyor musunuz? Diye sorulmuştur. Öğrenciler büyük bir motivasyon ile “evet” diye haykırmışlardır.

Öncelikle okuldaki tüm sınıflar gezilerek kullanılmayan perdeler toplanmıştır. Okuldaki masa tenisi masası etrafında teneffüslerde ve boş zamanlarda hatta öğretmenin dersinin olmadığı zamanlarda öğrencilerin katılımı ile perdelerden birine laboratuar malzemelerinin resimleri çizilmiş ve isimleri yazılmıştır. Daha sonra bu çizimler öğrencilerden tarafından istenilen renklerde boyanmıştır. Tamamlanan perde laboratuarda duvara  asılmış ve öğrenciler yaptıkları çalışmanın güzelliği karşısında mutlu olmuşlardır. Her gün değişik sınıflardan gelen öğrencilerle bir perdede Hücre modelleri, başka birinde Bitkiler ve sınıflandırma, başka birine Hayvanlar ve sınıflandırma, başka birine Mitoz ve  Mayoz bölünme, Döllenme çizilmiş ve istenilen renklerde boyanmıştır. Başka bir perdeye Bilim Tarihinde Dönüm Noktası olan bilim adamlarının resimleri ve çalışmaları yapıştırılmıştır. Her geçen gün öğrenciler yaptıklarının mutluluğuyla sahiplenmeye başlamışlardır. Okuldaki öğrencilerin büyük bir kısmı daha neler yapabiliriz diye her an öğretmenin etrafında toplanmaya başlamışlardır.

Öğrenciler okul müdürüyle konuşarak laboratuarda bulunan spor , bando ve diğer malzemelerin boşaltılmasını istemişler ve okul müdürü tarafından yapılan olumlu çalışmalar göz önüne alınarak bu malzemeler başka bir yere taşınmıştır. Çizilen perdeler üst üst gelecek şekilde duvardaki kornişe asılmıştır. Bir perde açıldığında altında bir başkası çıkacak şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler Duvara bir periyodik tablo çizme istemiş ve tepegöz ile yansıtılan periyodik tablo duvara asetat üzerine çizilmiş ve boşta olan her öğrenci gelerek periyodik tabloyu tamamlamıştır. Duvarın alt kısmına Omurgalı hayvanların resimleri ve özellikleri bir pano hazırlanarak asılmıştır. Laboratuar dışına bilim dünyasında yapılan çalışmalar asılarak diğer öğrencilerin bilgisine sunulmuştur. Öğrenciler gün geçtikçe güzelleşen el emeği göz nuru çalışmalarına yenilerini ekleyerek çalışmaya devam etmişlerdir. Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu öğrencileri farklı olarak laboratuara plastik masa ve sandalye almak istemişlerdir. Öğretmen öğrencilere güvendiğini ve istenirse alınabileceğini söylemiştir. Her sınıftan bir öğrenci temsilcisi seçilmiş ve sınıfların görüşleri alınmıştır. Bu görüş kabul görmüştür. Sosyo ekonomik olarak alt düzey bir okulda 1999 yılında 40 adet sandalye ve 6 plastik masa alınması bazı öğretmenler tarafından risk olarak görülmüş ve öğretmen gerekirse ben öderim diyerek masa ve sandalyeleri öğrenci temsilcileri ile birlikte satın almıştır. Masa ve sandalyenin alındığı esnafa öğretmen kefil olmuş ve öğrenciler topladıkları paralarla ödemeleri kendileri yapmaya başlamışlardır. Öğretmeni en çok etkileyen öğrencilerin İçecek üzerine iddialı yaptıkları maçlarda içecek paralarını masaların ödenmesinde kullanıldığını öğrenmesidir. Bu istek ve güven karşısında öğretmen laboratuar kapısına “DENEY YAPALIM”      yazısını ve dersinin olmadığı saatleri yazarak bu saatlerde isteyen öğrencilerin öğretmen nezaretinde istediği deneyi yapacağı ilan etmiştir. Gün geçtikçe çocuklarından laboratuar çalışmalarını duyan veliler çalışmaları ve çocuklarındaki gelişmeleri görmüş ve okula gelerek neler yapabiliriz diye sormaya başlamışlardır.

Bir aynı zamanda okulumuz öğretmeni bir veli bu çalışmalar karşısında evindeki TV okula bağışlamış, başka bir veli bir hayırseveri okula getirerek pencereleri korkuluk yaptırmış, başka bir veli çalıştığı inşaat malzemecideki patronuna anlatıp bir lavabo getirmiş, başka bir veli kapanan bir dükkândan atıl durumdaki demir rafları getirmiştir. Her gün artarak devam eden çalışmalar ve kurslarla öğrenci ve veli işbirliği zirveye ulaşmıştır.

Tüm zamanlarını güvercinlerle geçiren iki öğrenci ile konuşulmuş ve güvercinleri laboratuara getirilmiş ve öğrencilerin bu merakı kontrol altına alınmış bu kuşların sorumluluğu bu öğrencilere verilmiş ve güvercinlerle ilgili bilgileri diğer arkadaşları ile paylaşmaları istenmiştir. Laboratuara akvaryum alınmış, muhabbet kuşu getirilmiş, Tübitak bilim kitapları getirilmiş, evlerden getirilen bitkilerle botanik bahçesi oluşturulmuştur.

Fen ve Teknoloji dersinde akademik olarak başarısız olan öğrencilerde olumlu gelişmeler gözlemlenmiştir. İl genelinde yapılan sınavlarda Fen ve Teknoloji dersindeki sınıf başarıları açık bir şekilde görülmüştür.( Belgeler Ektedir) Öğrenciler değişik alanlarda projeler yapmış ve çevre okullardan öğrenciler bu çalışmaları görmek için geziler düzenlemeye başlamıştır. 2000 yılında bu ilköğretim okulunda kesit almasını, kan preparatı hazırlamayı öğrenen öğrenciler komşularından getirdikleri kamera ile video mikroskop sistemini kurarak mikroskop görüntüsünü Televizyona aktarmışlardır. İlçede Fen Bilgisi öğretmenleriyle yapılan Hizmetiçi eğitim toplantısında tüm öğretmenler ilköğretim müfettişi tarafından okula getirilmiş ve örnek gösterilmiştir . İlçeye gelen Bir Bakanlık müfettişi ilçe milli eğitim müdürü tarafından laboratuara getirilmiş ve övgüler almıştır.

Laboratuarda her öğrenciye ayrı bir görev verilerek sorumluluklarını yerine getirdikleri gözlemlenmiştir. Her şubeden sırasıyla laboratuar görevlileri seçilmiş ve temizliğine varıncaya kadar tüm sorumluluk öğrencilere verilmiştir. Raflar açık olmasına rağmen hiçbir şekilde laboratuar malzemeleri zarar görmemiştir.

 

Bilginin katlanarak arttığı ve teknolojik değişimlerin çok hızlı gerçekleştiği çağımızda, her iş ve hizmet alanında bilim ve teknolojiye dayalı etkin bir şekilde problem çözme ve karar verme becerisine sahip bireylere ihtiyaç vardır. Öğrencilerin bu yetilerinin artırılması için problemle baş başa bırakılmaları ve çözüm önerileri getirmeleri istenilebilir. Projeye dayalı çalışma, çok ileri düzeydeki bilişsel becerileri ortaya çıkartır ve öğrencilerin kendilerini, kendi öğrenmelerinden sorumlu tutar.
Proje çalışmalarının yapılandırılmasına ilişkin faktörler:
a- Öğrenciler:
• Genellikle kendi ilgi alanlarına denk düşen bir proje seçerler,
• Kendi kaynak materyallerini kendileri bulurlar,
• Ortaya bir sonuç ürün koyarlar (bu genellikle bir rapor olur) ve,
• Kendi başlarına ya da gruplar halinde çalışırlar.

 

Adana Bilim ve Sanat Merkezinde yapılan çalışma sonucunda toplamda 24 proje ve 35 öğrenci ile projeye dayalı çalışma yapılmıştır.

2006 Yılında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışmasına 1 Proje ile katılım sağlanmış ve Türkiye Finalinde Ödül Almıştır.( EKO TEKNO APARTMAN )

2007 Yılında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışması Bölge Sergisinde 6 proje sergilenmiş 2 proje Türkiye Finaline Seçilmiştir.

2007 Seyhan 2. Bilim Şenliğinde 8 Proje sergilenmiştir.

2007 Yılında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışması Türkiye Finaline  2  Proje ile katılım sağlanmış ve Ödül almıştır.(HOŞGÖRÜ ARAÇLARI )

29 Nisan 2007 Tarihinde İstanbul Dünya Ticaret Merkezinde Eğitim Günleri kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğün daveti ile Akıllı Karakol, Hoşgörü Araçları ve Full Mikroskop Projeleri sergilenmiştir.

2008 Seyhan 3. Bilim Şenliğinde 7 Proje sergilenmiştir.

2008 Yılında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışması Bölge Sergisinde 7 proje sergilenmiş 1 proje Türkiye Finaline Seçilmiştir.

2008 Yılında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışması Türkiye Finaline  2  Proje ile katılım sağlanmış ve Ödüllendirilmiştir. (BAKTERİAL ENFEKSİYONLARIN TEDAVİSİNDE DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜNDEN YARARLANMA )

16. Uluslarası Çevre Proje Olimpiyatı Olan İnepo’ Ya İlköğretim Düzeyinde 43 Proje Finalist Seçilmiş Bu Projelerden 6 Tanesi Adana Bilim ve Sanat Merkezine aittir. Bu projelerden PUSU SAVAR Jüri Özel Ödülü ve SU ŞEHRİ Mansiyon almıştır.

2008 II. Web Tabanlı Proje Yarışmasına Full Mikroskop Paylaşım ve E Mikroskop Cellula Adlı iki proje iler katılım sağlanmıştır.

2008 Volvo Adventure Uluslarası Çevre Projesi Yarışmasına 5 Proje ile başvuru yapılmıştır.

2009 Yılında Bu Benim Eserim ve Matematik Proje Yarışması Bölge Sergisinde 7 proje Bilim Kurulunca Sergiye Davet Edilmiştir.

2009 Volvo Adventure Uluslarası Çevre Projesi Yarışmasına 2 Proje ile başvuru yapılmıştır.

Proje Tabanlı Öğrenmede işlem basamakları ise aşağıdaki gibi özetlenebilir.
Proje tabanlı öğrenmede temel adımlar izlendi.
1. Hedeflerin belirlendi
2. Yapılacak işin ya da ele alınacak konunun belirlendi, tanımlandı.
3. Takımların oluşturuldu.
4. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlendi.
5. Çalışma takviminin oluşturuldu.
6. Kontrol noktalarının belirlendi.
7. Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeyleri belirlendi.
8. Bilgilerin toplandı.
9. Bilgilerin örgütlenip, raporlaştırıldı.
10. Projeler sunuldu. 

 

Projeler çalışmaları ve sergiler sırasında öğrencilerle ilgili gözlemler yapılmıştır. İlk yıl proje grubunda olan öğrencilerin ikinci yıl bir projeyi tek başına hazırlama, sonuçlandırma, sunma ve  basın açıklaması yapma gibi kişisel becerileri kazandığı ve gözlemlenmiştir. Öğrencilerin kişilik özellikleri ile bilgilerin proje çalışması sırasında daha detaylı olarak alındığı görülmüştür.

 

 

 

Gerçekleştirilen Projeler

1-       EKO TEKNO APARTMAN( ÖDÜLLÜ PROJE)

2-       AKILLI KARAKOL ( ÖDÜLLÜ PROJE)

3-       E MİKROSKOP ( BÖLGE SERGİSİ )

4-       FULL MİKROSKOP( BÖLGE SERGİSİ-TÜRKİYE FİNALİ)

5-       KORUYALIM KALKINALIM ( BÖLGE SERGİSİ)

6-       VİTABOY ( BÖLGE SERGİSİ VE 16.İNEPO)

7-       SEMT PAZARINDAKİ HAZİNE ( BÖLGE SERGİSİ)

8-       TURAÇLAR YOK OLMAYACAK (BÖLGE SERGİSİ)

9-       HOŞGÖRÜ ARAÇLARI ( ÖDÜLLÜ PROJE )

10-    BAKTERİ KOVAR (BÖLGE SERGİSİ )

11-    FİTO SİSMOGRAF ( BÖLGE SERGİSİ)

12-    BESİN BOY ZEKA

13-    AĞAÇLARDA ŞAPKA DEVRİMİ ( BİLİM ŞENLİĞİ )

14-    SU ŞEHRİ ( ÖDÜLLÜ PROJE )

15-    BİTKİ ÖZSULARININ TOPRAK MİKROORGANİZMALARINA ETKİSİ

16-    BAKTERİAL ENFEKSİYONLARIN TEDAVİSİNDE DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜNDEN YARARLANMA ( ÖDÜLLÜ PROJE)

17-    BESLEMATİK

18-    ÇEVRE DOSTU YAĞMUR SENSORLU ÇAMAŞIRLIK-2009

19-    ŞALGOZ-2009

20-    GAZ KESEN TENCERE VE ÇAYDANLIK-2009

21-    ÇİZER GİDER BOYAR GİDER CETVEL-2009

22-    TURUNÇ YAĞLI ELMA SİRKELİ BULAŞIK MAKİNESİ DETERJANI(TÜRKİYE FİNALİ)

23-    KİMYASAL TEMİZLİĞE SAVAŞ –DOĞAL TEMİZLİK-2009

24-    YAŞLILAR İÇİN GÜVENLİ EV VE TASARIMLAR-2009

25-    EROZYONU ÖNLEMEDE ÇİFTÇİLERİN EĞİTİMİ VE KALKINMA MODELİ ( ÖDÜLLÜ PROJE)

26-    KÖPRÜ VE ÜST GEÇİT KAZALARINI ÖNLEYECEK TASARIMLAR(TÜRKİYE FİNALİ )

 

 

 

 

Bulgular - Sonuçlar:

Biz Duygusu kazanan öğrenciler kendi yaptıkları çalışmalarla övünmeye başlamış ve özgüven duyguları gelişmiştir

Öğrencilerin öğrenme sorumluluğu aldıkları, öğrenme sürecini kontrol etme becerilerinin geliştiği

Öğrencilerimiz farklı kaynaklardan araştırma yapmaya başladıkları

Öğrencilerimizi, öğrenme sürecinde aktif hale getirdiği için öğrenme motivasyonlarının artığını

Öğrencilerimizin, yaratıcılığını geliştirdiğini

Konuların ve kavramların derinlemesine anlaşıldığı, öğrenilen bilgi ve becerilerin kalıcı olduğu ve yeni durumlarda kullanılma becerilerinin arttığı gözlenmiştir

 

Yorum ve Değerlendirme:

Bu çalışma öğrencilerin performanslarının da değerlendirileceği bir çalışma olmuş ve öğrencilerin ihtiyacını dikkate alma konusuna uygun çalışmalar yapılmıştır. Bununla birlikte, şartları ne olursa olsun kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almayı öğrenme, bütün öğrenciler için eğitimin önemli bir parçası olduğu görülmüştür. Yapılan çalışmalar ile öğrencilerin öğrenme ve yapmaya yönelik öz güvenlerinin ve motivasyonlarının arttığı gözlemlenmiştir. Biz Duygusu kazanan öğrenciler kendi yaptıkları çalışmalarla övünmeye başlamış ve özgüven duyguları gelişmiştir.

 

Bu çalışmalara katılan öğrenciler; bilgiye ihtiyaç duyduğunu hissetmekte ve ihtiyaç duyulan bilgiye ulaşmakta, değerlendirmekte ve etkili olarak kullanmaktadır. Projeler:
• Belirli bir süre devam ettiğinden ve saptanmış zaman parametreleri gerektirdiğinden ve Bir dizi girdi ve ek gayret gerektirdiğinden öğretmenler proje grubu öğrencilerini daha yakından tanımış olurlar.

 

Başvurulan kaynaklar:

Gelişme ve Öğrenme Prof.Dr.Nuray SENEMOĞLU 

Gelişim ve Öğrenme Editör: Doç. Dr. Ayten ULUSOY 

Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi Editör: Prof. Dr. Binnur YEŞİLYAPRAK 

İlköğretim Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı   ( Modül 1 ) ÖĞRENMENİN OLUŞUMU Prof.Dr.Nuray SENEMOĞLU,  Doç. Dr. Müfit GÖMLEKSİZ, Dr. Tülay ÜSTÜNDAĞ 

İlköğretim Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı  Modül 7

İLKÖĞRETİMDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Doç. Dr. Fitnat KAPLAN, Araş. Gör. Hünkar KORKMAZ 

Öğrenme ve Öğretme Süreci Dr. Ahmet SABAN  

Öğrenme ve Öğretme Doç.Dr. Yüksel ÖZDEN 

Sınıfta Demokrasi Doç.Dr. Ali Şimşek 

 

 

 

 

 

 

 

eko_1.JPGPHOT0005.JPGPHOT0006.JPGPHOT0007.JPGPHOT0008.JPGPHOT0010.JPGPHOT0011.JPGPHOT0018.JPGPHOT0017.JPGPHOT0010.JPG

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...