Gizemli Kutular Adana Uygulaması
GİZEMLİ KUTULAR EĞİTİM ETKİNLİĞİ SÖZLEŞME METNİ İNDİR
GİZEMLİ KUTULAR ADANA UYGULAMASI RESMİ YAZI İNDİR
GİZEMLİ KUTULAR ADANA UYGULAMASI PROJE METNİ İNDİR
HABER METNİ
İlkokul 4 ve Ortaokul öğrencilerine uygulamalı bilim eğitimleri düzenleyerek kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, teknolojiyi etkili biçimde kullanabilen, planlı çalışma alışkanlığına ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olarak yetiştirmelerine katkı sağlamak amacıyla;
İl Milli Eğitim Şube Müdürü Metin ERDURAN koordinatörlüğünde, Adana Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Mehmet Duran ÖZNACAR danışmanlığında “Gizemli Kutular” atölye çalışmaları ilimizde uygulanmaya başlanacaktır.
Londra Bilim Müzesi işbirliği ile Çocuk İstanbul tarafından uyarlanarak uygulanan “Gizemli Kutular” atölye çalışmaları ile çocuklar bilim insanları olarak interaktif bir grup çalışması deneyimlemektedir. 2012-2013 eğitim yılında İstanbul’da yaklaşık 6.000 öğrencinin Gizemli Kutular Eğitim Programından ücretsiz olarak yararlanmıştır.
Bilim nedir? Bilimsel düşünmenin kabul görmüş yöntemleri nelerdir? İnsan bilim insanı mı olur, yoksa bilim insanı olarak mı doğar? Bilim ve bilimsel düşünce gündelik hayatımızın dışında bir yerlerde mi yoksa içinde mi? Gibi soruların cevap bulduğu çocuklarda bilimsel düşüncenin geliştirilmesini hedefleyen bir atölye çalışması ve çocuklarda bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamalı olarak verildiği 2 saatlik bir eğitim programı uygulamasıdır.
“Gizemli Kutular” (Mystery Boxes) Programı, Londra Bilim Müzesi tarafından geliştirilmiş, Londra Bilim Müzesi işbirliği ile çocukistanbul tarafından uyarlanarak uygulaması gerçekleştirilen, çocuklarda bilimsel düşüncenin geliştirilmesini hedefleyen bir atölye çalışmasıdır. 2 saat süren ve video gösterimi, çeşitli egzersizler, çalışma kâğıtları, öğrenci sunumları ile desteklenen interaktif atölye çalışması boyunca öğrenciler, bilim ile ilgili süreçleri ve yöntemleri pratik biçimde deneyimleyerek unutulmaz, farklı ve ilginç bir grup çalışması gerçekleştirmektedirler.
Program, bilim insanlarının teorilerini ve hipotezlerini oluşturma, test etme, araştırma ve ellerindeki verilerle sonuca varma süreçleri ile paralellik göstermektedir.
Bu programda öğrenciler,“ Kutuların içinde neler var?” sorusunun cevaplarını bulmaya çalışırken,
- Tartışma, argüman geliştirme, gözlem ve takım çalışması
- İletişim, dinleme, mantık yürütme ve sosyal becerilerini geliştirme, bakış açılarını genişletme ve zenginleştirme
- Bilimsel düşünme yöntemleri ile çalışarak yaratıcı bir biçimde hipotez oluşturma
- Gözlem ve deney yolu ile analiz yapma ve işbirliği becerilerini geliştirme fırsatı ve ortamı bulmaktadırlar.
Hedef Grup:
Yaş Grubu
İlkokul; IV. Sınıf,
Ortaokul; V, VI, VII ve VIII. Sınıflar
Grup sayısı
Programa katılım maksimum 25 kişilik gruplar halinde gerçekleşmektedir.
Süre
Gizemli Kutular Atölye Çalışması 2 saat sürelidir.
“Gizemli Kutular” (Mystery Boxes) Programı kapsamında Çocukistanbul İnformal Eğitim kurucuları Sibel ÇETİNGÖZ ve Erdoğan KAHYAOĞLU ilimizde 2 gün süren eğitimci eğitimi düzenlemişlerdir.
Eğitici eğitimlerine 28-29 Eylül 2013 tarihleri arasında Adana Final Okulları ev sahipliği yapmıştır. Eğitimlere proje onayında belirlenen eğitimciler Şube Müdürü Metin ERDURAN, Mehmet Duran ÖZNACAR, Turkay TOL, Sezai SARPKAYA, Mihrunisa DURAN, Ayşen ÖZNACAR, Başak YALÇIN, Hüseyin Ali ŞAHİN, Çidem TÜRKORAL, Hüseyin IŞIK, Funda İŞOĞLU, Özlem KARADAĞ, Adana Final Okulları İlköğretim Müdürü Şirvan KOPAR, Adana Final Okulları öğretmenleri Aslışah YAYICI, Gözde ALTUĞ, misafir öğretmenler katılmışlardır.
28 Eylül Cumartesi 09.00 - 17.00 saatleri arasında eğitimci eğitimi, 29 Eylül Pazar 09.00 – 14.00 saatleri arasında Adana Final Okulları öğrencileri ile pilot uygulamalar ve 14.00 – 16.00 saatleri arasında eğitim değerlendirme toplantısı yapılmıştır.
Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü “Gizemli Kutular” (Mystery Boxes) Programını ilk uygulayan ve yaygınlaştıran Milli Eğitim Müdürlüğü olmaktadır.
Eylem Adımları
1- Çocukistanbul İnformal Eğitim kurucuları Sibel ÇETİNGÖZ ve Erdoğan KAHYAOĞLU ile yapılan değerlendirme toplantıları ile ilimizdeki yaygınlaştırmada görev alacak eğitimciler belirlenecektir.
2- Bilim ve Sanat Merkezi, Halk Eğitim Merkezi ve İlçe Belediyeleri ile yapılan görüşmeler sonucunda ortamları tespit edilecektir.
3- Proje yürütme kurulu tarafından bu ortamlarda eğitim verecek eğitimler tespit edilecektir.
4- Afiş ve broşürler hazırlanacaktır.
5- Eğitim ortamları ve ilimiz geneli tüm ilkokul 4. Sınıf ve ortaokul öğrencileri randevulu bir şekilde bu eğitimleri alabileceklerdir.
GERİ BİLDİRİMLER
UYGULAMA
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...