Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

öğretmen adayları ve öğretmenlik

Alperen ÇUNKUR

Adana Bilim ve Sanat Merkezi Proje Üretimi/Yönetimi Öğrencisi

PROJE ÖZETİ.pdf

 


PROJE PLANI.pdf


PROJE RAPORU.pdf

 

 

 

PROJE ÖZETİ

ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ VE MESLEKİ ETİK DEĞERLERE ALGILARININ ARAŞTIRILMASI

Deneyin Amacı

Bu araştırmanın amacı, Anadolu Öğretmen Lisesi, Eğitim Fakültesi Öğrencileri ve Öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine bakış açıları ve mesleğiyle ilgili etik olmayan davranışlara ilişkin algılamalarını belirleyebilmektir.  Araştırmanın genel amacı doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır.

 

Anadolu Öğretmen Lisesi, Eğitim Fakültesi Öğrencileri ve Öğretmenlerin;

1.Öğretmen-öğrenci ilişkilerinde etik olmayan davranışlara ilişkin algılamaları,

2.Öğretmenlerin etik olmayan davranışlarına ilişkin algılamaları,

3.Öğretmenlik göreviyle ilgili sorumluluklarda etik olmayan davranışlara ilişkin algılamaları,

4.Öğretmenlik mesleğine bakış açıları,

5.Öğretmenlik mesleği yerine başka mesleklere ilgileri nasıl bir dağılım göstermektedir?

Kullanılan Yöntem ve İşlemler

Araştırmanın evrenini, 2010–2011 öğretim yılında Adana il merkezindeki resmi ortaöğretim okullarında görevli öğretmenler, Eğitim fakültesi öğrencileri ve Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenini oluşturan 110( 60 Genel Lise, 23 Anadolu Lisesi, 4 Anadolu Öğretmen Lisesi, 4 Sağlık Meslek Lisesi, 3 Fen Lisesi, 1 Kız Teknik Anadolu Meslek Lisesi, 8 Meslek Lisesi, 1 Anadolu İmam Hatip Lisesi, 1 Anadolu Teknik Lisesi, 1 Sosyal Bilimler Lisesi, 4 Ticaret Meslek Lisesi )  resmi ortaöğretim okulundan 5’ine( 1 Fen Lisesi, 4 Anadolu Lisesi)  gidilerek buradaki öğretmenlerin 100’üne anket uygulanmış, bu öğretmenlerin 100’ü araştırmaya katılmıştır. 4 resmi Anadolu Öğretmen Lisesinden 1’ine gidilerek buradaki öğrencilerin 100’üne anket uygulanmış, bu öğrencilerin 100’ü araştırmaya katılmıştır. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi BTÖ, FTÖ, PDR ve Almanca Öğretmenliği öğrencilerinden 100’üne anket uygulanmış, bu öğrencilerin 100’ü araştırmaya katılmıştır.

Veri toplama aracı olarak kullanılan anket araştırmacı tarafından hazırlanılmış ve öğretmenlerde 27, eğitim fakültesi öğrencilerinde 21, Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinde 18 maddeden oluşturulmuştur. Veri toplama aracının I. bölümünde kişisel bilgiler, II. bölümünde ise öğretmen adayları ve öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine bakış açıları ve etik davranışlarını ölçmeye yönelik ifadeler yer almıştır.

Anket Formu

Veri Çözümleme Yöntemi

Gözlemler/Veri/Bulgular

Sonuçlar

Araştırma sonuçlarına göre, geleceğin öğretmen adayları olan öğretmenlik eğitimi veren Anadolu Öğretmen Liseleri ve Eğitim fakültelerinde örgenim görmekte olan örgencilerin ve öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğiyle ilgili ankette verilen etik dışı davranışları büyük oranda, etik dışı bulduklarını belirtmişlerdir.

Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin büyük çoğunluğunun öğretmen olmayı istememesi ve öğretmenlik dışında tercihler yapmak istemeleri düşündürücüdür. Öğretmen olmak isteyen bireylerin eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürmeleri için hizmet veren okullardaki öğrencilerin başka meslekleri tercih etmeleri bu okullara öğretmenlik alanıyla ilgili yapılan yatırımların ve uygulamaların atıl duruma düşmesine sebep olacağı düşünülmektedir.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...