ii.ulusal üstün yetenekli çocuk k.
ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR II. ULUSAL KONGRESİ BİLDİRİ ÖNERİ FORMU |
|
Adı ve Soyadı* (Sunu ile ilgili yazışmaların yapılacağı kişi) |
Mehmet Duran ÖZNACAR |
İletişim Adresi:
|
Adana Bilim ve Sanat Merkezi Seyhan / Adana |
Telefon |
0505 5153884 |
E-posta |
bioloji@gmail.com |
Öneri Sahiplerinin Sırasıyla Ünvanları, İsimleri ve Kurumları Uzman Biyolog Mehmet Duran ÖZNACAR Adana Bilim ve Sanat Merkezi |
Özet Başlığı: |
Özet (150 ile 300 kelime arasında olmalıdır)
Hazır Bulunuşluk Düzeyi Belirleme Etkinlikleri (Hücrenin Hikâyesi - Sorun Nerede- Merak Ettiklerim- İspat Et ) Bu etkinlikler Adana Bilim ve Sanat Merkezi Uyum Eğitim Programı Hazır Bulunuşluk Düzeyini Belirlemede kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin merkeze başladığında hangi ilgi ve yetenek alanlarında öğrenmeye açık oldukları hakkında bilgi sahibi olmak ve bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel performans düzeylerini belirlemek amacıyla uygulanan etkinliklerdir. Bilim ve Sanat Merkezleri yönergesinde belirtildiği gibi; öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel alanlara yönelik hazır bulunuşlukları, etkinlik temelli olmak üzere uyum programı süreci içerisinde yapılır. Hücrenin Hikâyesi adlı etkinlik disiplinler arası bir etkinlik olup ”Hücrenin Şarkısı”, “Hücrenin Perdesi” , “Mikroskop Kullanma Ehliyeti Alalım”, “Hücrenin Modelleri” bölümlerinden oluşmaktadır. Görsel Sanatlar etkinliğinde Laboratuar perdeleri üzerinde hücre şekilleri çizilir ve kumaş boyası ile boyanır. Öğrencilerin hazırladığı perdeler laboratuara asılır. Daha önce hazırlanan yuvarlak ve köşeli alçı üzerine hücrenin kısımları işlenir. Fen Etkinliğinin giriş kısmında RAP tarzında söylenen hücrenin şarkısının sözleri öğrencilere dağıtılır. Öğrencilere tef ve darbuka gibi müzik aletlerini seçmeleri istenir. Şarkı söylenir ve öğrencilerin tekrar etmesi istenir. Öğrenciler gruplar halinde şarkıyı tekrar ederler. Daha sonra bu tarzın dışında hücrenin şarkısını başka tarza söylemek isteyen var mı diye sorulur. Müzik öğretmeni tarafından ilgili gözlemler yapılır. Mikroskop kullanma ehliyeti almak için bir mikroskobun bölümlerini ve kullanmasını bilmek gerekir. Mikroskop ile daha önceden çalışma yapıp yapmadıkları sorulur ve gerekli gözlem notları alınır. Bir mikroskop parçalara ayrılır, tekrar birleştirilir ve preparat hazırlanarak mikroskopta nasıl inceleneceği gösterilir. Öğrencilerin yapılanları tekrar etmesi istenir. Öğrenciler bu işlemleri tekrarlarken gerekli notlar alınır. Laboratuar içerisinde Sorunları olan mikroskopların bulunduğu bir köşe hazırlanır. İşlemlerini tamamlayan öğrencilerin bu mikroskoplarda bulunan sorunları bulmaları ve kullanmak için neler yapılması gerektiğine dair fikirlerini yazarak kutu içerisine atmaları istenir. Laboratuar içerisinde Merak Ettiklerim adlı bir köşe hazırlanır ve bu köşeye öğrenciler merak ettikleri konuları yazarlar bu notlar ilgili branş öğretmenine iletilir. İspat et adlı oyunla etkinlik tamamlanır. Öznacar, M.D., (2005) İlköğretim Fen Bilgisi Dersi Biyolojik Çeşitlilik, Çevre Kirliliği ve Erozyon Konularının Yapıcı Öğrenme Kuramına Göre Öğretiminin Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi, Adana Senemoğlu, N., Gömleksiz, M., Üstündağ, T., ( 2001 ) Öğrenmenin Oluşumu, İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmenin El Kitabı, Modül 1, T.C. MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı, Ankara |
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...