Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

vitaboy

VİTABOY ( YAŞAM ÇOCUK ) HİKÂYE KİTABI-ÇİZGİ FİLM

VE BİLGİSAYAR OYUNU PROJESİ

 

 

Projenin Amacı                     : İlköğretim 1.,2., ve 3. sınıf öğrencilerinin doğa sevgisi,canlıların çeşitliliği ve erozyon konularının öğretiminin zevkli hale getirilmesi.

 

Projenin Hedefleri                : Okul öncesi , ilköğretim 1., 2., ve 3. sınıf öğrencilerine yönelik vitaboy adlı çizgi kahramanın yaşadıklarının anlatıldığı hikaye kitabı ve çizgi film serisi içerisinde doğa sevgisi,canlıların çeşitliliği ve erozyon konularının öğretebilmek.

 

Özet

Pokemon vb. çizgi filmleri izleyen çocukların burada anlatılan gerçek dışı canlıların adlarını ve özelliklerini çok iyi öğrendiklerini biliyoruz. Çizgi film kahramanın özellikleri tespit edilerek 4 serilik örnek hikâyeler oluşturulmuştur. Vitaboy çizgi film kahramanın yaşadıklarının anlatıldığı hikâye kitapları örnek olarak bastırıldı. Okul öncesi için sesli ve görüntülü hikayeler oluşturulması çalışmaları yapılmaktadır. Çukurova Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu’ndan 2 öğrenci projemize destek vererek animasyona yapımına başlandı. Vitaboy çizgi filminde ise kahraman her bölümde ülkemizin değişik yerlerindeki çevre sorunlarını çözümlemeye çalışacak ve değişik canlı türlerinin tanıtımı yapılacaktır. Çocuklar çizgi film seyrederken aslında değişik canlıların özelliklerini ve çevreye duyarlı olmayı öğreneceklerdir. Bu projenin yaygınlaşması ile okul öncesi ve ilköğretim öğrencilerinin televizyon seyrettikleri süre içerisinde doğa ve canlılar hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacak. Okudukları kitaplarda değişik canlıları tanımaları sağlanacak. Uluslar arası boyut kazandığında ülkemizin kültürü ve doğal zenginlikleri tanıtılmış olacaktır.

 

Gerçekleştirilen Faaliyetler                         : Bu projeye başlamamızdaki çıkış noktası olan pokemon çizgi filmlerinde hayali canlıların çocuklar tarafından içselleştirilmesiydi. Bu nedenle bu filmlerde verilen hayali canlılar yerine yeryüzünde yaşayan canlıların tanıtılması için canlılar ve özellikleri ile ilgili araştırmalar yaptık. Bu hikaye serisi içerisinde hangilerini kullanacağımızı kararlaştırdık.

            Vitaboy çizgi film kahramanı ile ilgili çizimler yaptık ve Adana Bilim ve Sanat Merkezimizdeki arkadaşlarımızın fikirlerini alarak bu çizimlerden birini seçtik. Vitaboy, annesi ve babasının isimleri konusunda tartıştık. Sonunda babasının Atilla, Annesinin Nursima, vitaboy’un Can olmasına karar verdik.

            Hikaye’ ye bir giriş yapmamız gerekiyordu. Bu bizi çok uğraştırdı. Hikayede kopukluklar olmaması gerekiyordu. Aynı zamanda değişik canlıları ve çevre sorunları olan bölgeleri tespit etmemiz ve buna göre hikaye yazmamız gerekiyordu. Proje başvurusunu yaptığımız günden beri yoğun bir çalışma temposu içinde önce hikayeleri tamamlayıp sonra da bu hikayelere göre çizimlerini tamamladık.

            Bu hikayelerin bilgisayar oyununa nasıl dönüştürüleceği konusunda araştırmalar yaptık ve bir oyun prototipi yaptık. Buradaki amacımız çocukların çevre sorunlarını çözen, canlıları tanıtan bir oyunla oyun oynarken bir şeyler öğrenmesini sağlamaktır.

            Bu hikaye serilerini nasıl animasyona dönüştürürüz konusunda yaptığımız araştırmalar sonucunda AnimaTürk yetkilileri ile temas sağladık. Yapılan yazışmalar sonunda animasyonların 1 dakikası için 2000 YTL fiyat istediler. Yaptığımız sponsor araştırmaları sonucunda animasyonlar için sponsor bulamadık. Adana’ da bu işle uğraşanlarla yaptığımız görüşmelerde proje ortağı aradık fakat hiçbiri ortak olarak yapmak istemedi. Bu iş karşılığı sadece ücretlerini alarak işlerini yapacaklarını belirttiler. Yılmadan araştırmalara devam ettik.Çukurova Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Bilgisayar Bölümü öğretim görevlilerinden Erdoğan ………..ile yaptığımız görüşme olumlu sonuçlandı. Erdoğan hoca projeyi beğendi. Bu proje için 15 saniyelik bir fragman hazırlayabileceğini fakat bunun proje teslim tarihine yetişmeyeceğini belirtti. Aynı bölüm öğrencilerinden Halil ve Aytül adlı iki öğrenci ile görüşme yaptık ve onlarda başlangıçta ücret istediler. Biz projeye ortak olmaları halinde animasyonların Televizyonlarda yayınlanması halinde alınacak ücreti paylaşabileceklerini söyledik. Bizden istedikleri düşünme süresi sonunda teklifimizi kabul edip animasyonları hazırlamaya başladılar. Projenin bölge sergisinde sergilenmesi halinde animasyonların bu süre içinde hazırlanacağını düşünüyoruz.

            Yaptığımız çalışmalar sonucunda “VİTABOY DOĞUYOR”, VİTABOY KONYA’DA”, “VİTABOY GÜNEYDOĞU’DA” ve “VİTABOY HASTA “ adlı dört seri hazırladık bu serilerinden örnek basım yaptırdık. Adana TEMA il temsilcisi Halil AKYÜREK ile yapılan görüşmede, Halil Bey hikayeleri çok beğendi. Bu ay sonunda İstanbul’da yapılacak TEMA yönetim toplantısında basılması için gündeme getireceğini söyledi. TEMA Merkez Yavru TEMA sorumlusu Belma KILIÇ ile yapılan görüşme sonucunda kitapların basılıp dağıtılması konusunu Eğitim Bölüm Başkanlığına sunacağını belirtti. Adana’ da bir dershane ile görüşmelerimiz devam ediyor. Projenin sergilenmesi durumunda hikaye kitapları bastırılmış, Bilgisayar oyununun prototipi hazırlanmış ve animasyonlar hazır bir şekilde sergide yerimizi alacağız.

 

Kullanılan Yöntemler            :                            Problemin belirlenmesi

                                                                                       Verilerin toplanması

                                                                                       Karakterlerin Tespit Edilmesi

                                                                                       Çizimlerin Yapılması

                                                                                       Çizimlerle Metinlerin Birleştirilmesi

                                                                                       Sonuç

Ulaşılan Sonuçlar                  : Çizgi fil kahramanın özellikleri tespit edilerek 4 serilik örnek hikâyeler oluşturuldu. Hikâye kitapları bastırıldı. Okul öncesi için sesli ve görüntülü hikayeler oluşturulması çalışmaları yapılmaktadır. Çukurova Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Öğretim Görevlisi Erdoğan GÜRDAL ve 2 öğrenci projemize destek vererek animasyona yapımına başlandılar. Animasyonların seslendirmelerini yaparak sergi sırasında hazır hale getireceğiz. Bu projenin yaygınlaşması ile okul öncesi ve ilköğretim öğrencilerinin televizyon seyrettikleri süre içerisinde doğa ve canlılar hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanacak. Okudukları kitaplarda değişik canlıları tanımaları sağlanacak. Uluslar arası boyut kazandığında ülkemizin kültürü ve doğal zenginlikleri tanıtılmış olacaktır.

İlgili Çalışmalar                     :

http://www.animaturk.com

www.maltepe.edu.tr/akademik/fakulteler/guzelsanatlar/animasyon.asp

http://www.dvdsokagi.com/Home/TitleCategory.aspx?id=12&sid=43

Proje Sonucu                         : Pokemon vb. çizgi filmleri izleyen çocukların burada anlatılan gerçek dışı canlıların adlarını ve özelliklerini çok iyi öğrendiklerini biliyoruz. Vitaboy çizgi film kahramanın yaşadıklarının anlatıldığı hikaye kitabı serisi yazılı olarak hazırlanmış ve sesli anlatımlı olarak hazırlanacaktır. Vitaboy çizgi filminde ise kahraman her bölümde ülkemizin değişik yerlerindeki çevre sorunlarını çözümlemeye çalışacak ve değişik canlı türlerinin tanıtımı yapılacaktır. Çocuklar çizgi film seyrederken aslında değişik canlıların özelliklerini ve çevreye duyarlı olmayı öğreneceklerdir. Uluslararası boyutta izlenen bir çizgi filme dönüştürüldüğünde ülkemizin ve kültürümüzün tanıtımı açısından önemli bir değer arz edecektir.

 

 

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...