Başöğretmen Eğitimde İyi Örnekler Kılavuz
...
MEB
ADANA VALİLİĞİ
Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürlüğü
I.BAŞÖĞRETMEN EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI
MAYIS 2010
MEB
ADANA VALİLİĞİ
Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürlüğü
Yazışma Adresi
2000 Evler Mahallesi
76034 Sokak No: 1 Seyhan / Adana
Proje Web Adresi ( Duyuru ve Ayrıntılı Bilgiler )
e-posta: 241273@meb.k12.tr
İletişim Bilgileri
Tlf: 0 322 2480272
Faks: 0 322 2486626
Sorumlu Kişiler
Genel Koordinatör
Bekir BOZDEMİR 505 4161655
Proje Koordinatörü
Mehmet Duran ÖZNACAR 505 5153884
Proje Ekibi
Ayşen ÖZNACAR 505 5153885
Mihrunisa DURAN 505 7586885
İlkay KIRMIZIGÜL 505 3134383
Süleyman YALÇINER 505 3929592
Murat KÖKEN 505 3099833
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ
BÖLÜM I
- ÇALIŞMANIN AMACI
- ÇALIŞMANIN HEDEFLERİ
- ÇALIŞMANIN KAPSAMI
- ÇALIŞMANIN SÜRESİ
BÖLÜM II
GENEL BİLGİLER
BÖLÜM III
UYGULAMA BASAMAKLARI
- Başvuru Formunun İl Milli Eğitim Müdürlüklerine Teslim Edilmesi
- Konferans ve Sergi
BÖLÜM IV
KONFERANS SÖZLÜ SUNUMLARI
BÖLÜM V
BAŞVURU FORMU
ÖN SÖZ
Dünyadaki hızlı değişim karşısında toplumların ve ülkelerin varlıklarını sürdürebilmeleri nitelikli bireylerin yetiştirilmesiyle mümkün olacaktır. Nitelikli bireyler için nitelikli öğretmenler gerekmektedir. Eğitim harcamalarını arttırmak, programları yeniden düzenlenmek, değerlendirmek ve geliştirmek, okulları yenilemek, eğitim araç ve gereçleri geliştirmek yanında bu öğelerin amaç doğrultusunda etkili kullanılması ve başarılı olması sistemin aktif uygulayıcıları olan öğretmenin niteliğine bağlıdır.
Eğitim sistemlerinin temel belirleyicisi olan öğretmenlerin, gelişmesi ve değişmesinin sağlanması gerekmektedir. Bir okulun ve hatta tüm eğitim sisteminin başarısı, her şeyden önce öğretmenlerin uygulamalarına bağlıdır.
Öğretmenler, bilgiyi aktaran değil, öğrencilere bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma yollarını göstermek olan çağdaş öğretmen “bir lider” olarak, yetiştirilmeleri gerekmektedir. Ancak lider özellikleri gösterecek şekilde yetiştirilebildiğinde; üstlendiği sorumlulukları yerine getirebilir; bir rehber, bir yol gösterici olabilir.
Öğretmen yetiştirmenin en önemli boyutundan biri stajyer öğretmenlerin sisteme uyum sağlamalarını sağlayacak temel eğitimdir. Diğer bir boyutu ise öğretmenlerin hizmet içi eğitimleriyle gelişmeleri sağlanması amaçlanmaktadır.
İyi bir yol gösterici, rehber olmuş, teknolojiye vakıf ve onu alanında etkili bir biçimde kullanan, sorgulayıcı, aktif, yaşama olumlu yaklaşan, moral değerleri yüksek, kendini geliştirmiş öğretmenlerin iyi örmekleri günümüzde öğretmenlerle paylaşılmakta fakat eğitim fakültesi öğrencileri ve Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencileriyle paylaşıma yönelik konferanslar düzenlenmemektedir.
“Çoklu Zekâ”, “Yapılandırmacılık” gibi kuramların ruhunu anlamak; yeni program geliştirme çalışmalarından beklenen başarıyı yakalamak için oluşturulması gereken temel alt yapı çalışmalarından biri de eğitimde iyi örneklerin öğretmen adayları ile buluşturulması olmalıdır.
Öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarındaki ve öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarına nitelikli öğrenci kaynağı oluşturmak amacıyla açılan Anadolu Öğretmen Liseleri’ndeki öğrencilere, öğretmenlik ruhu aşılamak ve öğretmenlik mesleğini sevdirmek, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği davranışları kazandırmak, iyi örnekler oluşturmuş öğretmenlerle öğretmen adaylarını buluşturmak amacıyla I. Başöğretmen Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 14–15 Mayıs 2010 tarihleri arasında Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi’nde düzenlenecektir.
Ülkemizin ihtiyaç duyduğu nitelikli öğretmenlerin yetişmesine katkı sağlamak amacıyla çalışmalara katılan öğrenci ve öğretmenlere teşekkür ederiz.
BÖLÜM I
- BAŞÖĞRETMEN EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI
- 1. ÇALIŞMANIN AMACI
Bu çalışmanın amacı, ülke genelindeki iyi örneklerin öğretmen adaylarıyla buluşturmak ve yaygınlaştırmak, öğretmen adaylarının meslekleriyle ilgili iyi örneklerle erken dönemde karşılaşmalarını sağlayarak mesleki yeterliliklerini geliştirmek ve ülkemizin ihtiyaç duyduğu nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.
- ÇALIŞMANIN HEDEFLERİ
- Öğretmen adaylarına eğitimde iyi örnekler oluşturmuş öğretmenlerin uygulamalarını tanıtmak,
- Öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerinin geliştirilmesine erken dönemde katkı sağlamak,
- Ülkenin geleceğini yönlendirecek nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesine katkı sağlamak,
- Öğretmen adaylarını iyi örnekler oluşturmaları için teşvik etmek
- ÇALIŞMANIN KAPSAMI
Bu çalışma 14- 15 Mayıs 2010 tarihleri arasında Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesinde;
- Ülke genelinde iyi örnekler oluşturmuş, ulusal ve uluslar arası konferanslarda sözlü sunum yapmış öğretmenlerin iyi örneklerini sunması,
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin iyi örnekler oluşturması ve poster sunumu yapması,
- Öğretmenlerin, öğretmen yetiştiren Yüksek Öğretim öğrencileri ve Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin katılımı şeklinde düzenlenecektir.
- Poster sunumuna davet edilen Anadolu Öğretmen Liseleri ve Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarından katılacakların konaklama ve yemek bedelleri karşılanacaktır.
- Poster sunumu dışında katılımcı olarak konferansa katılacak Anadolu Öğretmen Liseleri ve Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumları öğrenci ve öğretmenlerinin ulaşım, konaklama ve yemek bedelleri karşılanmayacaktır.
- UYGULAMA SÜRESİ
Çalışma, 4 Ocak 2010’ da başlar ve 15 Mayıs 2010’ da tamamlanır.
BÖLÜM II
GENEL BİLGİLER
Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi tarafından düzenlenecek I. Başöğretmen Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 14–15 Mayıs 2010 tarihleri arasında, ülke genelinde iyi örnekler oluşturmuş öğretmenlerin sözlü sunumları, ülke genelindeki Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin hazırladıkları iyi örnek uygulamalarını poster sunumu olarak sunmaları, Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilecektir.
Başvurular 4 Ocak 2010 tarihinde başlayacak, ayrıntılı duyuru ve bilgiler http://adanaaol.meb.k12.tr/ adresindeki web sayfasında yer alacaktır. Başvuru ile ilgili sayfaya http://adanaaol.meb.k12.tr adresindeki I. Başöğretmen Eğitimde İyi Örnekler linkinden erişim sağlanacaktır.
- Başvuru kılavuzuna internet üzerinden ulaşılabilecektir.
- Başvuru formuna web sayfasından ulaşılabilecektir.
- Başvuru formları doldurularak okul müdürlükleri tarafından onaylanacaktır.
- Poster sunumları öğrenciler tek başlarına veya en fazla iki kişilik gruplar halinde hazırlayacaklardır.
- Öğrencilere her ilden bir danışman öğretmen veya yönetici eşlik edecektir.
- Her okul, hazırlanan iyi örneklerden bir tanesini okullarını temsil etmek üzere seçecekler ve her okuldan en fazla bir poster sunum başvurusu yapılacaktır.
Başvurular I. Başöğretmen Eğitimde İyi Örnekler Konferansı çalışma grubu tarafından değerlendirilecek ve uygun bulunan poster sunumlar davet edilecektir.
Poster sunumuna davet edilen öğrenciler ve her il için 1 ( Bir ) danışman öğretmenin konaklama ve yemekleri karşılanacaktır. Yol masrafları katılımcılara aittir.
Sonuçlar yukarıda belirtilen web sayfasından 30 Nisan 2010 tarihi mesai bitimine kadar ilan edilecektir.
Poster sunumu dışında katılımcı olarak konferansa Anadolu Öğretmen Liseleri ve Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumları öğrenci ve öğretmenleri isim bildirimi yapabileceklerdir.
I. BAŞÖĞRETMEN EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI PROGRAM AKIŞI
14 Mayıs 2010 CUMA
08.30 - 09.00 Kayıt Kabul-Kahvaltı ( Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi )
09.00 -11.00 Panoların Hazırlanması
11.00 – 12.30 Pano hazırlayan katılımcıların konaklama yerlerine yerleşmesi
12.30 – 13.30 Öğle Yemeği (Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi)
14.00 – 17.00 Açılış ve Poster Sunumların Gezilmesi
18.00 Akşam Yemeği ( Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi )
15 Mayıs 2010 CUMARTESİ
08.00 Kahvaltı ( Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi )
09.00–09.40 Konferans Sözlü Sunumlar I. Oturum ( Paralel 5 Farklı Sözlü Sunum )
09.40- 10.10 Ara ve Poster Sunumların Gezilmesi
10.10- 10.50 Konferans Sözlü Sunumlar II. Oturum ( Paralel 5 Farklı Sözlü Sunum )
10.50–11.30 Ara ve Poster Sunumların Gezilmesi
12.00–13.30 Öğle Yemeği (Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi)
14.00- 14.40 Konferans Sözlü Sunumlar III. Oturum ( Paralel 5 Farklı Sözlü Sunum )
14.40- 15.10 Ara ve Poster Sunum Gezilmesi
15.10- 15.50 Konferans Sözlü Sunumlar IV. Oturum ( Paralel 5 Farklı Sözlü Sunum )
15.50- 16.30 Ara ve Poster Sunumların Gezilmesi
16.30–17.30 Kapanış Töreni
Organizasyon, 14 Mayıs Cuma 08.00 itibariyle konferans merkezindeki kayıt işlemleri ile başlayacak, 15 Mayıs Cumartesi 16.30 – 17.00 saatleri arasında düzenlenecek kapanış töreniyle sona erecektir.
Sergi için poster sunum sahiplerine sergi standı (panosu) 125x125 cm ebatlarında kurumumuzca sağlanacaktır.
Kırtasiye malzemelerinin temini ve panoda sergilenecek olan dokümanların hazırlanması katılımcıların yükümlüğündedir.
Katılımcıların stantları kayıt anında gösterilecektir.
Sergi süresince stant sorumluluğu katılımcılara aittir.
Stantların toplanması, basın-yayın ve röportajlar nedeniyle kapanış töreninden sonra yapılacaktır.
Konferans süresince katılımcıların organizasyon akışına uymaları gerekmektedir.
Tüm Katılımcı Öğrenci ve Danışman Öğretmenler Milli Eğitim Bakanlığı Yönetmelikleri çerçevesinde hareket etmek zorundadır.
Sergi süresince konferansa poster sunumla katılan grupların yemek giderleri okulumuz tarafından karşılanacaktır.
Ulaşım giderleri katılımcılara aittir. Konaklama için Adana dışından poster sunum için gelen katılımcıların kalacakları yerler web sayfamızdan duyurulacaktır.
BÖLÜM III
UYGULAMA BASAMAKLARI
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
- Poster Sunumların Tamamlanarak Başvuru Formunun Doldurulması
Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencileri bir danışman öğretmen rehberliğinde hazırlayacakları iyi örneklerini ekte verilen başvuru formuna uygun şekilde yazacaklardır.
- Adana’ da Poster Sunumların Sergilenmesi
Ülke genelindeki Anadolu Öğretmen Liseleri öğrencilerinin hazırladıkları iyi örnek poster sunumlarından uygun görülenler 14 -15 Mayıs 2010 tarihleri arasında Adana İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi spor salonunda sergilenecektir.
Sergi sonunda danışman öğretmenlere ve sözlü sunum yapan öğretmenlere “Teşekkür Belgesi”, öğrencilere “Başarı Belgesi” verilecektir.
Poster sunum için örnek bir poster aşağıda verilmiştir.
Posterlerde aşağıdaki logo kullanılacaktır.
POSTER SUNUM DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Başvuru uygulama içeriyorsa; |
|
14. Uygulama ticari amaçla geliştirilmemiştir. |
Başvuru materyal içeriyorsa; |
|
BÖLÜM IV
SÖZLÜ SUNUM SUNUŞ ÖZETLERİ
Yaratıcı Drama Atölyesi
ERG 6. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Burdur Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayı
Orbay İlköğretim Okulu Beyoğlu / İstanbul
Cevdet Bayram, Çağdaş Drama Derneği İstanbul Şubesi
Yaratıcı drama, önceden yazılmış bir metin olmaksızın katılımcıların kendi yaratıcılıkları, özgün düşünceleri, öznel anıları ve bilgilerine dayandırılarak oluşturdukları eylem durumları ve doğaçlamaları içeren bir süreçtir. Yaratıcı drama çalışmaları, sanat eğitimi alanı başta olmak üzere eğitim bilimlerinin tüm ana bilim dallarından yararlanır. Fotoğraftan müziğe, heykelden şiire, öyküye, kitle iletişim araçlarının eğitim açısından etkilerinden resme, eğitimin psikolojik temellerinden sosyolojiye pek çok alandan kendine içerik oluşturabilir. Yaratıcı dramanın; yaratıcı, eleştirel dereme yeteneği kazandırma, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma, sosyal gelişimi sağlama, kendine güven duyma ve karar verme becerilerini geliştirme, dil ve iletişim becerileri kazandırma, soyut kavramları ya da yaşantıları somutlaştırma, imgelem gücünü, duygularını ve düşüncelerini geliştirme, vb. hedefleri vardır. Söz konusu atölye ile disiplinler arası bir yöntem olarak yaratıcı dramanın kullanım alanları, yaşama dönük etkisi, diğer sanat dallarıyla ilişkisi tanıtılmaya çalışılacaktır. Atölyeye 24 kişinin rahat hareket edebilecekleri kıyafetlerle katılması öngörülmüştür.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Takdir Edebilirsen, Başarabilirim!
Erhan Ağbaba, Şehit Öğretmen Ahmet Onay İlköğretim Okulu, İstanbul
İlköğretim kurumlarında öğrenciler genellikle ders başarılarına göre ödüllendirilmektedir. Velilerin ödüllendirilmesine yönelik herhangi bir uygulama ise mevcut değildir. Peki; ders başarısızlığı, şiddet eğilimi ve uyum sorunu gibi problem teşkil eden davranışları olan öğrencilerin ve başarılı olsun ya da olmasın, öğrencilerin velilerinin takdir edilmeye hakkı yok mudur? Proje, buradan hareketle öğrencileri her yönü ile inceleyerek olumsuz özellik, davranış ve başarısızlıklarının dışında kalan, var olan ya da gizli kalmış olumlu özellik, davranış, akademik ve sosyal gayretlerini tespit ederek hem kendilerini hem de ailelerini ödüllendirmek amacıyla geliştirilmiştir. Proje, problem davranışların sağaltılarak öğrencinin otokontrol geliştirmesi, velilerin ödüllendirilmesi hususundaki uygulama açığının kapatılması ve velilerin çocuklarını değerlendirme ölçütlerini sorgulaması açısından önem arz etmektedir
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Haydi Veliler Okula!
Erhan Ağbaba, Şehit Öğretmen Ahmet Onay İlköğretim Okulu, İstanbul
Okul ve aile işbirliğinin eğitim dünyası için önemi tartışılmaz bir gerçektir. Bu bağlamda okul ile aile sürekli bir ilişki içinde olmalı ve birbirini tamamlayıcı bir süreç içinde hareket etmelidir. Bu sürecin en önemli ayağı veli toplantılarıdır.
Fakat veli toplantıları ile ilgili mevcut uygulamalar sınıf öğretmenleri ve sınıf rehber öğretmenleri tarafından öğrencilerin devam- devamsızlık, disiplin ve ders başarı durumları hakkında bilgi vermek amacıyla genelde ihtiyaç duydukları zaman, yıl içinde bir ya da iki kez yaptıkları görüşmelerden öteye gitmemektedir. Yapılan toplantılar yaşanan ve yaşanabilecek problemlerinin çözümüne yönelik önleyici ve bilgilendirici bir amaç taşımaması ve birbirinin tekrarı olması nedeniyle velilerin katılım oranını da büyük ölçüde düşürmektedir.
Bu bağlamda projenin amacı; “Haydi veliler okula!” parolasıyla okul veli toplantılarını zaman, sıklık, içerik ve uygulama şekli bakımından yeniden yapılandırarak velileri okula ve eğitim sürecinin içine çekmektir. Sonucunda bu mekanizmayı sistematikleştirerek, velilerin eğitiminde etkili bir süreç olarak kullanmaktır.
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri, Ortaöğretim
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Oyun ve Matematik
Türkay Tol, Gözcübaba Lisesi, İstanbul
Öğrencilerin matematik dersine ilgisizliğinin, önyargılarının ve korkularının en basit konuları anlamalarına engel olmasından yola çıkarak ve “Çocuk, oyunla hayatı öğrenir.” fikrinden hareketle, matematik derslerinde, kavramların oyun aracılığı ile aktarıldığı bu çalışmada, özgüven kazanmaları, topluluk önünde konuşmaları ve kendilerini ifade etmeleri için “Tabu”, 7. sınıflarda koordinat eksenini anlatabilmek için “Amiral Battı” ve “Uzay Savaş Oyunu” öğrencilere öğretilmiş ve oynatılmış; kesişim, birleşim fark kavramları için renkli kartonlarla çalışma yaptırılmıştır. Okulda matematik odası oluşturulması, “Amiral Battı” turnuvası ve “Satranç- Stant” gibi etkinlik ve uygulamalarla sınıf içi uygulamalar desteklenmiş, tüm bu çalışmaların, hem öğrenciler hem de okuldaki diğer öğretmenler üzerinde olumlu etkisi gözlenmiştir.
Sınıf İçi Uygulamalar, İlköğretim I. Kademe
ERG 6. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul
Eğitimde İşbirliğine Dayalı Öğrenmeye Veli Katılımının Başarıya Etkisi
Parlayan Yıldızlar Şenliği
Ayşen ÖZNACAR, Şehit İlbey Gülbey İlköğretim Okulu, Adana
İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin uygulandığı bir öğrenme ortamında veli, öğretmen, öğrenci işbirliğinin akademik başarıyı olumlu etkilediğini alt sosyo ekonomik düzeyde bir ilköğretim okulunda yapılan bu çalışma ile görmek mümkün olacaktır. “Hastalıkta ve Sağlıkta Biz Olacağız”, “Kelebekler Gibi Özgürüz”, “Birimiz Hepimiz, Hepimiz Birimiz” Çaba Sarf Edersem Başarı Gelir”, “Yaparsam Sergilerim” , “Sınıfta Demokrasi”, “Seversem Yaparım” , “Annem Babam Sıramda”, ”Haberimiz var, Sıra Bende” başlıkları altında etkinlikler düzenlenmiş, yapılan etkinliklerle öğrencilerin sosyal gelişimleri ve akademik başarılarının olumlu yönde geliştiği gözlemlenmiştir.
Yapılan veli bilgilendirme ve işbirliği toplantılarına, veli katılımının %98 olduğu ve velilerin çocukların eğitiminde aktif rol alması ve eğitime katkı sağlamasıyla öğrencilerin duyuşsal, sosyal ve bilişsel gelişimlerinde artış olduğu gözlemlenmiştir. Projenin okul genelinde yaygınlaştırılması amacıyla “Parlayan Yıldızlar Şenliği” adlı bir uygulama yapılmıştır.
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri, Özel Eğitim
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi Eskişehir, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı - İzmir
Hazır Bulunuşluk Düzeyi Belirleme Etkinlikleri
Hücrenin Hikâyesi - Sorun Nerede- Merak Ettiklerim- İspat Et
Mehmet Duran ÖZNACAR, Adana Bilim ve Sanat Merkezi
Bu etkinlikler, Adana Bilim ve Sanat Merkezi “Uyum Eğitim Programı Hazır Bulunuşluk Düzeyini Belirleme” de kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin merkeze başladığında hangi ilgi ve yetenek alanlarında öğrenmeye açık oldukları hakkında bilgi sahibi olmak ve bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel performans düzeylerini belirlemek amacıyla uygulanan etkinliklerdir. Bilim ve Sanat Merkezleri yönergesinde belirtildiği gibi; öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel alanlara yönelik hazır bulunuşlukları, etkinlik temelli olmak üzere, uyum programı süreci içerisinde yapılır.
“Hücrenin Hikâyesi” adlı etkinlik, disiplinler arası bir etkinlik olup ”Hücrenin Şarkısı”, “Hücrenin Perdesi” , “Mikroskop Kullanma Ehliyeti Alalım”, “Hücrenin Modelleri” bölümlerinden oluşmaktadır. “Görsel Sanatlar” etkinliğinde laboratuar perdeleri üzerinde hücre şekilleri çizilir ve kumaş boyası ile boyanır. Öğrencilerin hazırladığı perdeler laboratuara asılır. Daha önce hazırlanan yuvarlak ve köşeli alçı üzerine hücrenin kısımları işlenir. Fen Etkinliğinin giriş kısmında “Rap” tarzında söylenen hücrenin şarkısının sözleri öğrencilere dağıtılır. Öğrencilere tef ve darbuka gibi müzik aletlerini seçmeleri istenir. Şarkı söylenir ve öğrencilerin tekrar etmesi istenir. Öğrenciler gruplar halinde şarkıyı tekrar ederler. Daha sonra bu tarzın dışında “hücrenin şarkısını başka tarza söylemek isteyen var mı?” diye sorulur. Müzik öğretmeni tarafından ilgili gözlemler yapılır. Mikroskop kullanma ehliyeti almak için bir mikroskobun bölümlerini ve mikroskobu kullanmasını bilmek gerekir. Mikroskop ile daha önceden çalışma yapıp yapmadıkları sorulur ve gerekli gözlem notları alınır. Bir mikroskop parçalara ayrılır, tekrar birleştirilir ve preparat hazırlanarak mikroskopta nasıl inceleneceği gösterilir. Öğrencilerin yapılanları tekrar etmesi istenir. Öğrenciler bu işlemleri tekrarlarken gerekli notlar alınır. Laboratuar içerisinde sorunları olan mikroskopların bulunduğu bir köşe hazırlanır. İşlemlerini tamamlayan öğrencilerin bu mikroskoplarda bulunan sorunları bulmaları ve mikroskobu kullanmak için neler yapılması gerektiğine dair fikirlerini yazarak bu fikirleri kutu içerisine atmaları istenir.
Laboratuar içerisinde “Merak Ettiklerim” adlı bir köşe hazırlanır ve bu köşeye öğrenciler merak ettikleri konuları yazarlar. Bu notlar ilgili branş öğretmenine iletilir. “İspat et” adlı oyunla etkinlik tamamlanır.
Eğitimde Katılımcı İşbirliği
ERG 6. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Burdur ve Nevşehir Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
İğne Deliği (Pinhole) Fotoğraf Tekniği: Fotoğraf Eğitiminde Alternatif Bir Yöntem Çalışması
Nuri Gürdil, Tepebağ Lisesi, Adana
Fotoğraf için hep fotoğraf makinesine gereksinim duyulur. Fotoğrafa başlamanın da, başlayamamanın da nedeni olur fotoğraf makinesi. Okulun “Fotoğraf Kulübüne” katılan öğrenciler, gerekli donanımı sağlayamadıkları için sorunu, fotoğraf makinesinin en ilkel hali sayılan ve “Camera Obscura” ilkesine dayalı çalışan “iğne deliği” tekniği ile çözdüler. Öğrenciler, üzerlerine delik açılmış konserve kutularını kullanarak basit makineler yaptılar. Bu çalışmayla fotoğraf için pahalı makinelerden çok, akıl ve özveriye ihtiyaç olduğunu gösterdiler ve kentin kültür mirasını fotoğrafladılar. Çeşitli illerde sergi açtılar.”İğne deliği” (pinhole) fotoğraf tekniğiyle okullarımızda atıl durumdaki fotoğraf kulüpleri işlev kazanabilir ve bu teknik, tüm okullarda uygulanabilir. Sunuşta, bu uygulamanın yöntem ve teknikleri paylaşılacaktır.
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri, İlköğretim
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı İzmir
Bitkiler Dava Açtı - Doğa Şifresini Saçtı
Mehmet Duran Öznacar, Adana Bilim ve Sanat Merkezi
İnsanlar gelecek kuşaklara hiçbir şey bırakmayacak şekilde davranmaktadır. “Bitkiler Dava Açtı”, “Ben Seni Yerim” ve “Doğadaki Canlıların Şifresi” adlı etkinlikler biyolojik çeşitlilik, çevre kirliliği ve erozyon konularının yapıcı öğrenme kuramına dayalı olarak öğretimini amaçlamaktadır. Etkinlik, yüksek lisans tez çalışmasında, “Tema Vakfı Doğa ve Erozyon Eğitimi Kampı Yavru Tema Dönemlerinde 4 yıl” ve Adana Bilim ve Sanat Merkezi’nde uygulanmıştır. Öğrencilerin eleştirel düşünebilme, demokrasinin gereklerini sınıf ortamında uygulayabilme, üretici ve yaratıcı düşünebilme becerileri ve ekip çalışmalarına yatkınlık edindiği, bilgi ve bulguları paylaşabilme, girişimcilik ve iletişim becerileri açısından gelişim kaydettikleri gözlemlenebilmektedir. Bu çalışmayla; çevre bilinci kazanmış, bu sorunları çözebilecek, sorgulayan, problem çözebilen bireylerin yetişmesine katkı sağlamak hedeflenmektedir.
Sosyal bilgiler dersinde öyküleştirme ve yaratıcı yazma temelli bir uygulama: “Demokrasinin Serüveni”
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Erim KOÇYİĞİT, Terakki Vakfı Okulları
Ölçme Değerlendirme Uzmanı
Uygulamamız 6. sınıf öğrencilerinin, “Demokrasinin Serüveni” ünitesinde yer alan “Demokrasinin Tarihsel Gelişimi” konusunu somutlaştırarak, tarihsel süreçte değişik dönemlerde ve kültürlerde demokratik yönetim anlayışının nasıl gelişim gösterdiğinin farkına vardırılmasına yönelik öğrenme etkinliklerini kapsamaktadır.
Uygulamada, “öyküleştirme tekniği, eleştirel düşünme becerilerine yönelik sorular, yaratıcı okuma, çalışma kâğıtları ve akran kontrolü” kullanılmıştır.
Uygulamanın ölçme değerlendirme sonuçları, öğrencilerin demokrasinin tarih boyunca çeşitli süreçlerden geçerek günümüzdeki halini aldığını fark ettiğini, aynı zamanda konuyla ilgili temel kavramları öğrendiğini göstermiştir. Diğer bir önemli sonuç ise kullanılmış olan yöntem ve tekniklerin öğrencilerin ilgisini çektiği ve aktif katılımlarını sağlayarak etkili bir öğrenme ortamı oluşturduğu şeklindedir.
Çok büyük çok küçük pozitif sayılar mı? Ne işimize yarayacak ki hocam?
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Erim KOÇYİĞİT, Terakki Vakfı Okulları
Ölçme Değerlendirme Uzmanı
Uygulamamız 7.sınıflarda “çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar” konusunun yapılandırmacı öğretim yaklaşımları ve disiplinler arası işbirliği çerçevesinde uygulanması şeklinde olmuştur. Uygulamanın diğer bir amacı ise bilgisayar ve teknoloji kullanımının öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkilerini görmektir. Uygulama toplam 251 öğrenciyle, 4 ders saati süresince matematik öğretmenleri rehberliğinde yürütülmüştür.
Yaşamın içinden örnekler seçilerek oluşturulan uygulamaya başlamadan önce öğrencilere ön test uygulanmıştır. Şubeler, ortalamalar arası farklılıklar ve homojenlikleri açısından karşılaştırılarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur.
Uygulamanın yansımalarının, ön test-son test karşılaştırmalarında pek etkili olmadığı gözlense de, performans ödevi değerlendirme sonuçlarına göre açık farkla deney grupları lehine olumlu bir gelişme görülmektedir. Bu nedenle uygulamanın, öğrencilerin öğrendiklerini transfer etmede ve günlük yaşamla ilişkilendirmede olumlu bir katkı sağladığı söylenebilir.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik – İlköğretim
Hafize Güner / Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki İlköğretim Okulu, İstanbul
İyi ki Varsın “Tilki Toni”
Biz öğretmenler, öğrencilerimizin sürekli olarak birbirlerini şikayet etmelerini, dersi bölmelerini istemeyiz. Oysaki dikkat çekme, kabul görme ihtiyacı dışındaki öğrencilerin çoğu, sorunlarını nasıl çözeceklerini bilemedikleri için şikayet etmektedirler. Çalışmada, birinci sınıf öğrencilerinin ilişkilerini yönetebilmeleri, problem çözme becerilerini geliştirebilmeleri amaçlamıştır. Bu amacın yanı sıra öğrencilerin hayal güçlerinin, yaratıcılık ve spontanlıklarının gelişmesi de desteklenmiştir. Kuklanın eğitim aracı olarak kullanıldığı, yaratıcı dramanın rol oynama, doğaçlama tekniklerine yer verildiği çalışmada öğrenciler, yaşlı ve gezgin Tilki Toni’yle tanışmışlardır. Sunumda; Tilki Toni’yle yaşanılan süreç, süreç sonunda veli, öğrenci, öğretmen geribildirimleri, çalışmanın başında ve sonunda öğrencilerin Tilki Toni’ye yazdıkları mektupların değerlendirilmesi, kuklanın eğitimde kullanılmasına ilişkin bilgiler paylaşılacaktır.
Öğrenme Öğretme Etkinlikleri – İlköğretim
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Hafize Güner / Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki İlköğretim Okulu, İstanbul
Atom Tarihine Yolculuk
Çalışmamızda, yapılandırmacı yaklaşıma uygun yöntemlerden “yaratıcı drama ve bilgisayar destekli öğretim” kullanılmıştır. Böylece, öğrencilerin kendilerini ifade etmesi, yaparak yaşayarak öğrenmeleri sağlanmıştır. Birkaç basit materyalle (kumaş, şapka ...) merak unsuru yaratılarak öğrenmenin de eğlenceli olabileceği öğrencilerle yaşanmıştır. Bir yaratıcı drama uzmanı, eğitim teknoloğu, fen bilgisi öğretmeniyle oluşturulan öğrenme tasarımımız 265 altıncı sınıf öğrencisine bir ders saati süresinde, sınıf ortamında uygulanmıştır. Tüm öğrencilerin etkinliğe dahil olması ve öğretmenin de oyun kişisi, katılımcı lider olması esas alınmıştır. Zamanda yolculuk şeklinde tasarlanan çalışmada, öğrenciler yolculukları sırasında Democritus, Dalton, Marie Curie’yle karşılaşarak onların hayatı ve atom konusunda bilime
katkısıyla ilgili bilgi edinmişlerdir.
Öğrenme Öğretme Etkinlikleri – Okulöncesi
Tipitop ve Arkadaşları İle Toprağı Tanıyoruz
Yard.Doç.Dr.Hülya GÜLAY, Pamukkale Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Projenin amacı, okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarına toprağı ve toprakla ilgili kavramları tanıtmaktır.
Bu amaç doğrultusunda belirlenen alt amaçlar şunlardır:
5-6 yaş çocuklarını,
- Toprağın özellikleri
- Toprağın altında/üstünde yaşayan canlılar,
- Toprağın önemi,
- Erozyonun ne olduğu, sebepleri/sonuçları konularında bilgilendirmek.
Bu yaş çocuklarının çevrelerini tanımalarını sağlamak ve duyarlılıklarını arttırmaktır. Okul öncesi dönemde tüm gelişim alanlarında hızlı ilerlemeler söz konusudur. Bu ilerlemeler çocuğun kişiliğini de şekillendirmektedir. Okul öncesi dönemdeki hızlı gelişimi destekleyen unsurlardan biri, çocukların çevreye duydukları meraktır. Çocuklar, merakları doğrultusunda soru sorarlar. Nesnelerle etkileşime girerler. Neden-sonuç ilişkilerine odaklanırlar. Çocukların merakının en iyi ve doğru şekilde giderilmesi, gelişimi desteklemekle birlikte yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini de geliştirmektedir. Doğal çevre ile sağlıklı etkileşimler içinde bulunma, psikolojik ve duygusal bir ihtiyaçtır. Bununla birlikte çevre bilgisi ve çevreye yönelik tutum, yaşamın ilk yıllarında şekillenmeye başlar. Bu dönemde kazandırılan çevre bilinci, ileriki yıllarda da çevreye karşı olumlu tutum geliştirilmesini destekler.
Buradan yola çıkarak, “Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz” adlı proje, 5-6 yaş çocuklarına toprağı tanıtmak ve çevre bilincini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır.
Programda etkili öğrenmeyi desteklemek, bilimsel bakış açısını kazandırmak için oyun, drama, hikaye, şarkı, deney başta olmak üzere farklı etkinlikler ve aile katılımı çalışmaları uygulanmıştır.
Öğrenme Öğretme Etkinlikleri – İlköğretim
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Filmlerden Alınan Kesitlerin Ders Materyali Olarak Kullanılmasının Öğrenme Üzerindeki Olumlu Etkisi
Kenan Eroğlu, İnegöl Vehbi Koç İlköğretim Okulu
Öğrencilerin derste edindikleri bilgilerin ne ise yaradığını, günlük hayatta nasıl ve hangi durumlarda kullanabileceğini bilmelerinin, öğretim düzeyini olumlu anlamda etkilediği bir gerçektir. Bu çalışmada ders rutin şekilde islendikten sonra, konuyu destekleyen bir sinema filminden alınan beş ayrı kesit, örgencilerle izlenmiş ve her bölüm sonrası öğrencilerle tartımsa, çalımsa yaprağı, animasyon görüntüleri, uygulama ve açık uçlu sorularla edinilen bilginin yapılandırılması sağlanmıştır. Öğrencilerin son derece keyif aldıkları, öğretimin daha eğlenceli ve kalıcı olduğu bu çalışmada, “Acaba film, bu dersin öğretimi için mi çekilmiş?” dedirtebilecek “The Edge” (İhanet) filminden bölümler izletilip, farklı derslerde kullanılabilecek yöntem üzerinde durularak çalışma basamakları izleyicilerle paylaşılacaktır.
Çocuklar için Felsefe
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Dr. Mehmet Ali Dombaycı, Gazi Üniversitesi
Felsefe nedir? Bu soru kendiliğinden önemli ve kısmen cevapsız iken “Çocuklar Felsefe Yapabilir mi?” sorusu gerçekten düşündürücüdür. İkinci sorunun ilkinden bağımsız cevaplanması zihinleri doyurmayacaktır. Bu nedenle “felsefe”nin ne olduğunun ve günlük hayat ile ilişkisinin ortaya konulması gerekmekte, bütün bu belirlemelerin eğitim ortamlarında çocukların düşünme becerilerine etkileri tartışılmalıdır. Bu çalışmada dünya üzerinde yaklaşık 40 ülkede çeşitli içerik ve yöntemlerle uygulanmaya çalışılan “çocuklar için felsefenin temel ilkeleri, felsefeye bakış açısı ve örnek uygulamaları” ele alınacaktır.
Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklar
Metin UZUN, Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Federasyonu Genel Başkanı
Mehmet AKSU, Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Destekleme Derneği, Ankara
Üstün yeteneklilerin bir toplumdaki oranı yüzde 2’dir. Az sayıda aktif bir topluluğun, çok sayıda pasif bir topluluktan daha yararlı olduğunu ve ülkelerin, milletlerin kaderini değiştirenlerin bu az sayıdaki sıra dışı, üstün yetenekli insanlarla olmuş ve olacaktır. Bu etkinlikte tarih boyunca üstün yeteneklilerin eğitimi konusunda yapılanları, Cumhuriyet Döneminde uygulanan yöntemler, aile eğitiminin önemi, üstün yeteneklilerin eğitimi konusunda akademik çalışmalar, eğitim politikaları anlatılacaktır. Üstün ve özel yeteneklilerin eğitimiyle ilgili olarak ileri sürülen öneriler paylaşılacaktır. Bu konunun ülkemiz insanı için milli bir görev olarak algılanması ve değerlendirilmesi gerekmektedir.
Evet, Bize Göre de 7 Çok Geç!
ERG 5. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı İstanbul, Afyon ve Sakarya Eğitimde İyi Örnekler Çalıştayları
Erdoğan Kızmaz, İnegöl Vehbi Koç İlköğretim Okulu Müdürü
“Her çocuğun yetenekleri ölçüsünde gelişmeye hakkı vardır. Bu gelişimin desteklenmemesi veya bu duruma seyirci kalınması bir insan hakları suçudur.” Çocuk Hakları Bildirgesi
Kendi eğitim bölgemizdeki, maddi yetersizlikler nedeniyle çocuklarını okul öncesi eğitime gönderemeyen ve çoğunlukla başka illerden göç etmiş olan ailelere, sosyal sorumluluk projesi kapsamında, tek tek ev ziyaretleri yapıldı. Görüşmelerde, programın önemi anlatıldı, yedi yaşın çok geç olduğu belirtildi ve çocuklarımızın çok yönlü gelişiminin, onun en yakın çevresi olan anne yolu ile desteklenmesinin gerekliliği vurgulandı. 22 anne ve çocukla 32 haftalık bir eğitim başlatıldı.
Öğrenme Öğretme Etkinlikleri-İlköğretim
Görüş Belirtiyorum
Halil BOLAT, Adana Bilim ve Sanat Merkezi
- Dersten önce “Kesinlikle Katılıyorum, Katılıyorum, Kesinlikle Katılmıyorum, Katılmıyorum ve Fikrim Yok” köşeleri için kağıtlar hazırlanarak sınıfın belli yerlerine asılır.
- Öğrencilere çevrelerinde yaşayan insanlardan kendilerinden farklı olanlar olup olmadığı sorularak örnekler vermeleri istenir.
- Farklılıkları olan, bizim gibi düşünmeyen, bizim dilimizi konuşmayan kişilerle birlikte yaşamamalıyız cümlesi tahtaya yazılır.
- Öğrencilerin bu cümleye göre önceden hazırlanmış olan “Kesinlikle Katılıyorum, Katılıyorum, Kesinlikle Katılmıyorum, Katılmıyorum ve Fikrim Yok” köşelerine gitmeleri istenir.
- Burada olan öğrencilerin fikirlerini açıklamaları sağlanır. Bu yapılırken öğrencilerin rahat olmalarına ve arkadaşlarını ikna etmeye çalışmalarına önem verilir.
- Bu esnada öğrenci görüşlerine müdahale edilmez.
- Bütün öğrenciler görüşlerini açıkladıktan sonra grubunu (köşesini) değiştirmek isteyenlere bu fırsat verilir.
- Köşesini değiştiren öğrencilerin köşelerini neden değiştirdiklerini açıklamaları istenir.
- Bu aşamadan sonra tüm öğrenciler yerine oturtulur ve “Görüş Belirtiyorum” etkinliği öğrenci formu dağıtılarak, öğrencilerden formu doldurması istenir.
- Bu işlemden sonra farklılıklarımızın zenginliğimiz olduğu konusunda öğrencilerle fikir alışverişi yapılır.
- Birinci ders bu şekilde bitirilir. İkinci derste aşağıdaki çalışmalar yapılır.
- Daha önceden hazırlanmış fotoğraflar sınıfın belirli yerlerine asılır.
- Öğrencilere “Görüş Belirtiyorum Etkinliği, Fotoğraf Analiz Formu” dağıtılır.
- Öğrencilerin bu resimleri sırasıyla görmeleri ve gördüğü fotoğrafları “Görüş Belirtiyorum Etkinliği, Fotoğraf Analiz Formuna yazmaları istenir. Bu durum tek tek sırasıyla tüm öğrencilere yaptırılır. Ekstradan örnek vermelerine de fırsat verilir.
- Öğrencilerin genel olarak fotoğraflardan ne anladıklarını “Görüş Belirtiyorum Etkinliği Fotoğraf Analiz Formu’nun” son bölümüne yazmaları istenir.
- Öğrencilerin yazdıklarını sınıfla paylaşmaları sağlanır. Bu aşamada tek tek fotoğraflar analiz edilir.
BÖLÜM V
BAŞÖĞRETMEN EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI
AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR.
MAYIS 2010
Eğitim Fakülteleri ve Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerine Yönelik |
|||
Başvuru Formu |
|||
1 Başvuru Sahibi BilgileriUygulamayı/materyali gerçekleştiren tek kişi ise onun, bir kurum ya da birden fazla kişi ise ekibi ya da kurumu yazışmalarda temsil edecek kişinin bilgilerini yazınız. |
|||
Ad:Soyadı:T.C. Kimlik No:
|
|||
Yazışma adresi:
Cadde/Sokak: Apt./Daire No: Semt: Posta kodu: İlçe/İl: |
E-posta adresi:
Telefon:
Cep telefonu:
Faks: |
||
Uygulamanın/Materyalin adı: 2Konferans kitapçığında yer almasını istediğiniz şekilde yazınız. |
|||
|
|||
3 Uygulamayı/Materyali gerçekleştiren kişi, kişiler ya da kurum adı:Konferans kitapçığına yazılmasını istediğiniz sırada yazınız. 1. bölümde yazdığınız başvuru sahibi bilgilerini yeniden yazınız. |
|||
|
|||
4 Uygulamayı/Materyali |
|||
|
Poster olarak sunmak istiyorum(z) |
||
5 Uygulama/Materyal konu ve alanı: |
|||
Öğrenme – Öğretme Etkinlikleri |
Okul Öncesi İlköğretim 1.-5. Sınıflar İlköğretim 6.-8. Sınıflar Ortaöğretim |
||
Ölçme ve Değerlendirme Özel Eğitim Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
|
|||
6 Uygulamanın/Materyalin Özeti:Konferans kitapçığında yer almasını istediğiniz şekilde yazın. Özetler en fazla 100 sözcük içermelidir. |
|||
7 Uygulamanın/Materyalin Tanıtımı:Tanıtım yazınızı 8. bölümde yer alan kontrol listesini dikkate alarak yazınız. Başvurunuzun jüri değerlendirmesine girebilmesi için, kontrol listesinde yer alan ön koşulların yerine getirilmesi gereklidir. |
|||
|
|||
Çalışmanın amacı:
Çalışmanın eğitim sistemine/öğrenme sürecine katkısı:
Çalışmanın hedef kitlesi ve hedef kitlenin genel özellikleri (çalışmanın yapıldığı grubun yaşı, büyüklüğü, genel özellikleri):
Çalışmanın yöntemi (bilginin nasıl toplandığı, uygulama süresi, grubun nasıl oluşturulduğu, çalışmada kullanılan ölçme araçları):
Kullanılan materyaller/araçlar (varsa):
Uygulamanın nasıl yapıldığı ve uygulama örnekleri / Materyalin nasıl geliştirildiği ve uygulama örnekleri:
Bulgular - Sonuçlar:
|
|||
Yorum ve Değerlendirme:
Başvurulan kaynaklar: |
|
Başvuru formuyla beraber ek gönderiyorumBaşvuru formuyla beraber ek göndermiyorum |
Tarih:İmza: |
8 Başvuru adresi ve son başvuru tarihi:Başvuru formunu ve ekleri aşağıdaki adrese gönderebilirsiniz: Adana IMKB Anadolu Öğretmen Lisesi 2000 Evler Mahallesi 76034 Sokak No: 1 Seyhan / Adana Tlf: 0 322 2480272 Faks: 0 322 2486626
Son başvuru tarihi 16 Nisan 2010’dur. Yazılı başvuruları postaya vermek için son tarih 12 Nisan 2010’dur. 16 Nisan 2010’ dan sonra elimize ulaşan ya da 12 Nisan 2010’ dan sonra postaya verilmiş olan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Adres yanlışlığından kaynaklanan gecikmeler nedeniyle sorumluluk kabul edilmeyecektir. |
9 Bilgi için:241273@meb.k12.tr Genel Koordinatör Bekir BOZDEMİR 505 4161655
Proje Koordinatörü Mehmet Duran ÖZNACAR 505 5153884
|
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...