Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
STEM-Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı Sözlü Sunum 3 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

STEM-Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı Sözlü Sunum 3

Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı

Konferans, Bahçeşehir Üniversitesi’nin (BAU) ev sahipliğinde, BAU, TÜSİAD ve Georgia State Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirildi.  

Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), Georgia State Üniversitesi (GSU) ve TÜSİAD işbirliği ile Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) temelli işgücü ihtiyacına yönelik eğitim anlayışı, müfredat değişiklikleri, okul öncesi eğitim ve öğretmen eğitimleri konuları “Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı”nda ele alınıyor. 

Konferans Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü Sinem Vatanartıran'ın sunumuyla açıldı. Ardından Peggy Gallagher (Georgia State University), TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran-Symes, BAU Rektörü Şenay Yalçın, Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel,  İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Davut Kavranoğlu ve Milli Eğitim Eski Bakanı, Geleceğin Eğitimi Derneği KurucusuNimet Baş açılış konuşmalarını gerçekleştirdi. 

21. yüzyılın değişen koşullarıyla birlikte, ekonomide bilginin ağırlığının artması, takım çalışması ve disiplinlerarası yaklaşımların önemi,  “STEM temelli işgücü”ne olan ihtiyacı gündeme getirmektedir. Bu çerçevede, Türkiye’de gençlerin erken yaşlardan itibaren doğa bilimleri, mühendislik ve teknoloji araştırmaları yapabilecek şekilde eğitilmesi gerekmektedir. Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı ile Türkiye’de STEM eğitimi konusu hem iş dünyasının ihtiyaçları hem de bilimsel yönden masaya yatırılacaktır. İki günlük konferansta STEM eğitimi teorilerine ve yaklaşımlarına dair bilimsel araştırmalar, yenilikçi deneyimler ve uygulamalar kamuoyu ile paylaşıldı. 

Hazırbulunuşluk Düzeyi Belirleme Etkinlikleri

Çalışmanın Amacı ve Konusu                    :İlköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin hangi ilgi ve yetenek alanlarında öğrenmeye açık oldukları hakkında bilgi sahibi olmak ve bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel performans düzey tespitinde kullanılan   etkinliklerdir.  Fen, Matematik, Türkçe, Müzik, Resim, Bilim ve Bilim Tarihi alanlardaki ön öğrenmeleri ve farklılıkları tespit edilmeye çalışılmaktadır.  

Etkinlikler disiplinler arası özelliğe sahip olup; Hücrenin Hikâyesi adlı etkinlik  ”Hücrenin Şarkısı”, “Hücrenin Perdesi” , “Mikroskop Kullanma Ehliyeti ”    bölümlerinden oluşmaktadır.

İspat Et adlı etkinlik” Ressam ve Çırak”, “Ses ve Enerji”,”Görünmez Oyun Hamuru”,”Elma ve Bilim”, “İspat Et Oyunu” ve “Şarkı Yapalım” bölümlerinden oluşmaktadır. Etkinliklerin İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde de kullanılabileceği düşünülmektedir.

 

Üstün Yetenekli öğrencilerin Uyum Eğitim Programı içersindeki hazır bulunuşluk düzeylerinin ve yetenek alanlarının fark edilmesi amaçlanmaktadır. Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak yapılan bu etkinlikte öğrencilerin eleştirel düşünebilme, üretici ve yaratıcı düşünebilme, bilimsel tutum ve davranışları gösterebilme, bilimsel düşünme, sahip oldukları ve sergiledikleri fikir zenginlikleri, sorumluluk alma, ekip çalışmalarına yatkınlıkları, edindiği bilgi ve bulguları paylaşabilme, girişimcilik becerisi, iletişim becerisi gibi gelişimlerinin gözlemlenebilmesidir. Öğrencilerin merkeze başladığında hangi ilgi ve yetenek alanlarında öğrenmeye açık oldukları hakkında bilgi sahibi olmak ve bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel performans düzeylerini belirlemek amacıyla uygulanan etkinliklerdir. Fen, Matematik, Türkçe, Müzik, Resim, Bilim ve Bilim Adamları gibi alanlardaki ön öğrenmeleri ve farklılıkları tespit edilmeye çalışılmaktadır.  Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel alanlara yönelik hazır bulunuşlukları,  etkinlik temelli olmak üzere uyum programı süreci içerisinde yapılmaktadır.

Çalışmanın eğitim sistemine/öğrenme sürecine katkısı:

Üstün yetenekli bireylerin yetenek alanlarının tespiti ve tespit edilen bu yetenek alanlarında en üst düzeye ulaşmalarını amaçlayan bilim ve sanat merkezi ve benzer şekilde üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren okullarda öğrencilerle ilgili gözlemlerin etkinlik temelli olarak alınması çalışmalarına örnek teşkil edecektir. Disiplinler arası olarak tasarlanmış olan etkinlikte değişik öğretim stratejilerinin bir arada harmanlanarak kullanılması Üstün ve Özel Yetenekli bireylerin eğitim etkinliklerinde örnek teşkil edecektir. Bu etkinlik gözlem amaçlı hazırlanmasına rağmen modüler yapısı nedeniyle parça parça bir araya getirilerek öğrenme etkinlikleri kapsamında ilköğretim okullarında da uygulanabilir. 

Öğretmen merkezli tekdüze anlatım, not tutturma ve doğrulama tipi laboratuar etkinlikleri gibi geleneksel öğretim uygulamaları öğrencilerde fen ve teknoloji okuryazarlığını geliştirmek için yeterli olamadığı göz önüne alınarak yapılandırıcı öğrenme kuramına uygun alternatif etkinliklerle etkinlik çeşitliliği sağlanacaktır. Hücre konusu biyolojinin temelini teşkil etmektedir. Canlı organizmadaki hayatsal olayları kavrayabilmek için hücre ve hücredeki hayatsal olayların öğrenilmesi gerekmektedir. Öğrencilerin sağlam bir temel üzerinde daha sonra karşılaşacağı bilgiyi iyi yapılandırmasında etkili olacağı ve ilköğretim okullarında yaygınlaştırılabileceği düşünülmektedir.

 

Çalışmanın hedef kitlesi ve hedef kitlenin genel özellikleri

Bu etkinlik 2005–2006, 2006–2007, 2007–2008, 2008–2009, 2009–2010 eğitim ve öğretim yıllarında Adana Bilim ve Sanat Merkezinde uygulanmıştır. Etkinlik Tanılama sonucunda IQ seviyesi 130 ve üzeri olan uyum eğitim programına devam eden 3,4 ve 5. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. 

 

Çalışmanın yöntemi

 

Öğrencilerin merkeze başladığında hangi ilgi ve yetenek alanlarında öğrenmeye açık oldukları hakkında bilgi sahibi olmak ve bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel performans düzeylerini belirlemek amacıyla uygulanan etkinliklerdir. Fen, Matematik, Türkçe, Müzik, Resim, Bilim ve Bilim Adamları gibi alanlardaki ön öğrenmeleri ve farklılıkları tespit edilmeye çalışılmaktadır.  Etkinlik süresi toplam 80 dakika, modüler yapıda olduğundan bir parça çıkarılarak 40 dakikalık etkinlikler halinde de uygulanabilir.  

 

Hücrenin Hikayesi ve Mikroskop Kullanma Ehliyeti Alalım Adlı Etkinlik 5 ana kısımdan oluşmaktadır. 80 Dakika

 

Hücrenin Şarkısı

Hücrenin Perdesi

Mikroskop Ehliyeti Alalım

Merak Ettiklerim

Sorun Nerede

 

İspat Et Adlı Etkinlik 8 ana kısımdan oluşmaktadır.  8 ana kısımdan oluşmaktadır. 80 Dakika

 

1-                  Kuralların konulması

2-                  Ressam ve Çırak Hikâyesi

3-                  Ses ve Enerji

4-                  Elma ve Bilim

5-                  Görünmez Oyun Hamuru

6-                  İspat Et Oyunu

7-                  Şarkı Yapalım

8-                  Çember Olma ve Değerlendirme

 

Etkinlik Adana Bilim ve Sanat Merkezinde 2005-2006 eğitim ve öğretim yılında 60, 2006-2007 eğitim ve öğretim yılında 120, 2007-2008 eğitim ve öğretim yılında 65, 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında 100 öğrenci üzerinde ortalama 20 kişilik gruplarda uygulanmıştır. Etkinliğe farklı branşlardan öğretmenler gözlemci olarak katılmış ve kendi branşlarıyla ilgili gözlemler yapmışlardır. Etkinlik sonunda yapılan gözlemler gözlemi gerçekleştiren öğretmenlerle bir araya gelinerek değerlendirilmiştir.

Kullanılan materyaller/araçlar:

Hücrenin Hikâyesi adlı etkinlik sırasında, tef, darbuka, hücrenin şarkısı, perdelik kumaş, alçı, jöle, mikroskop, e mikroskop yazılımı, lam, lamel, damlalık kullanılmaktadır. İspat Et adlı etkinlik sırasında bir elma, plastik top, not kâğıtları, müzik kullanılmaktadır.

Çalışmanın Süresi                            : 5 Yıl

Başlama ve Bitiş Tarihleri               : 2005-Devam Ediyor

Elde Edilen Çıktılar                         :1- Çalışma 2010 Nisan ayında Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi Tarafında düzenlenen 7. Eğitimde İyi Örnekler Konferansında sözlü olarak sunulmuştur. Konferans sırasında katılımcılar ve değerlendirme kurulu tarafından yaygınlaştırılmasına karar verilmiş en iyi 8 örnek seçilmiş ve birçok ilde yerel çalıştaylarda öğretmenlere sunumu yapılmıştır.

1-      Ege Üniversitesi tarafından düzenlenen 18. Eğitim Bilimleri Kurultayında sözlü sunumu yapılmıştır.

2-      2010 EMEPYA ( Eğitim Metotları ve Materyalleri Proje Yarışması)’da İlköğretim Fen Bilimleri Kategorisinde Mansiyon Ödülü almıştır.

3-       .”Eğitimde İnovasyon” II. Uluslar arası Eğitim Forumunda “Dijital Yerlilerin Öğretmeni Olmak “ başlığı altında sunulmuştur. ( http://www.vitaminogretmen.com/videolar/video-detay/333)

4-      Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresinde sözlü sunulmuştur.

5-      ICIE (The International Centre For Innovation in Education) tarafından düzenlenen Excellence in Education 2009 :Leading Minds-Cresting the Future Ulm-Germany (August 24-27, 2009) da sözlü sunuma davet edilmiş maddi yetersizlik nedeniyle katılım olmamıştır.

6-      Çalışma Milli Eğitim Bakanlığının “11-29 Haziran 2012 tarihleri arasında düzenlediği Yüz Yüze Eğitimler kapsamında Etkili Öğretim Teknikleri konu başlığı altında Seyhan İlçesinde 500 öğretmene uygulamalı olarak sunulmuştur.

7-      Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen Eğitim Öğretimde Yenlikçilik Ödüllerinde Ödül Almıştır.

 

 

Sonuç                                               

Bu etkinlikte öğrencilerin çok karmaşık sözleri olan günümüz müziklerinin sözlerini çok kolay öğrendikleri göz önünde bulundurularak Hücrenin Şarkısı yazılmıştır. Görsel Sanatlar etkinliğinde yapılabilecek Hücre Modelleri ve Perde Üzerine Hücre Çizimleri Tasarlanmış ve uygulanmıştır. Öğrencilere bir mikroskobun kısımları ve preparat hazırlama nasıl olur öğretilmiş ve sonucunda Mikroskop Kullanma Ehliyeti adlı bir belge verilmiştir. Bu belgeyi alan öğrencilerin boş zamanlarında isterlerse kendi başlarına mikroskop kullanacakları söylenmiştir. Öğrenmede bireysel farklılıkları dikkate alan, bireyin kendine özgü özelliklerini ön plana çıkararak herkesin hâlihazırda sahip olduğu bilgilerle yeni aldığı bilgileri kendine özgü biçimde yapılandırdığını öne süren, bu nedenle de öğretim yöntem ve tekniklerinin mümkün olduğunca çeşitlendirilmesi gerektiğini vurgulayan yapılandırıcı anlayışa uygun etkinliklerin öğrencilerin başarılarına olumlu katkıları bu çalışmada gözlemlenmiştir. Bu çalışmaya katılan öğrencilerden bazıları Hücre konusunda iki ayrı proje hazırlamış bu projelerden ikisi de 2007 Bu benim eserim proje yarışması bölge sergisinde( E-Mikroskop Cellula ve Full Mikroskop Paylaşım) , biri Türkiye Finalinde( Full Mikroskop Paylaşım) sergilenmiştir. E Mikroskop Bilgisayarda ve internet üzerinden bir sanal bir mikroskopla inceleme yapmaya uygun hale getirilmiştir. Bu proje etkinliklerimizde kullanılmaktadır.

 

Uygulamalar sırasında araştırmacı tarafından her uygulamadan önce sınıfta demokrasinin gerekleri, bütün bireylerin eşit haklara sahip olduğu, bir birey konuşurken onu dinlemenin o bireye duyduğumuz saygıyı gösterdiği ve aynı saygıyı bizimde görmemiz için konuşan biri olduğunda onu dinlememiz gerektiği söylenmiştir.(Kurallar Bölümü)  Öğrencilerdeki bu yöndeki gelişimler izlenmiştir.

Sınıf içi etkinliklere katılmada isteksiz görülen öğrencilerin bu etkinliklere zamanla katıldıkları ve kendilerini ifade edebildikleri, kendilerine getirilen eleştirileri alınmadan dinledikleri, bilimsel düşünebilme, araştırma ve inceleme yapma, sorumluluk alma, ekip çalışmasına katılma, elde ettiği bulguları paylaşma, girişimcilik ve iletişim becerilerinin geliştiği gözlemlenmiştir.

Yorum ve Değerlendirme:

Hazır Bulunuşluk Düzeyi Belirleme Etkinlikleri kapsamında; Öğrencilerin merkeze başladığında hangi ilgi ve yetenek alanlarında öğrenmeye açık oldukları hakkında bilgi sahibi olmak ve bilişsel, duyuşsal, sosyal ve devinişsel performans düzeylerini belirlemek amacıyla hazırlanan bu etkinliğin kullanılabilir olduğu görülmüştür. Fen, Matematik, Türkçe, Müzik, Resim, Bilim ve Bilim Adamları gibi alanlardaki ön öğrenmeleri ve farklılıkları tespit edilmeye çalışılmada uygun olduğu görülmüştür.

Etkinliklerin detaylandırılarak ilköğretim okullarında da uygulanabileceği söylenebilir. Fen ve Teknoloji Programındaki; öğrencilerin belirlenen kazanımları edinebilmesi için kullanılacak öğretim stratejileri ve öğrenme deneyimleri çoğunlukla yapılandırıcı öğrenme teorisiyle yönlendirilmeli, öğrenme ortamları ve öğretim stratejileri de yapılandırıcı, aktif bir öğrenme süreci görüşünü yansıtmalıdır şeklindeki açıklamaları destekleyici etkinliklerle öğrenme sürecine olumlu bir ivme kazandıracağı düşünülmektedir.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...