STEM-Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı Sözlü Sunum 4
Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı
Konferans, Bahçeşehir Üniversitesi’nin (BAU) ev sahipliğinde, BAU, TÜSİAD ve Georgia State Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirildi.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), Georgia State Üniversitesi (GSU) ve TÜSİAD işbirliği ile Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) temelli işgücü ihtiyacına yönelik eğitim anlayışı, müfredat değişiklikleri, okul öncesi eğitim ve öğretmen eğitimleri konuları “Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı”nda ele alınıyor.
Konferans Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü Sinem Vatanartıran'ın sunumuyla açıldı. Ardından Peggy Gallagher (Georgia State University), TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran-Symes, BAU Rektörü Şenay Yalçın, Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel, İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Davut Kavranoğlu ve Milli Eğitim Eski Bakanı, Geleceğin Eğitimi Derneği KurucusuNimet Baş açılış konuşmalarını gerçekleştirdi.
21. yüzyılın değişen koşullarıyla birlikte, ekonomide bilginin ağırlığının artması, takım çalışması ve disiplinlerarası yaklaşımların önemi, “STEM temelli işgücü”ne olan ihtiyacı gündeme getirmektedir. Bu çerçevede, Türkiye’de gençlerin erken yaşlardan itibaren doğa bilimleri, mühendislik ve teknoloji araştırmaları yapabilecek şekilde eğitilmesi gerekmektedir. Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı ile Türkiye’de STEM eğitimi konusu hem iş dünyasının ihtiyaçları hem de bilimsel yönden masaya yatırılacaktır. İki günlük konferansta STEM eğitimi teorilerine ve yaklaşımlarına dair bilimsel araştırmalar, yenilikçi deneyimler ve uygulamalar kamuoyu ile paylaşıldı.
Proje Tabanlı Öğrenmeyle Süregelen Bir Başarı
Öğrencilerin problem çözme ve karar verme becerilerinin artırılması için problemle baş başa bırakılmaları ve çözüm önerileri getirmeleri gerekmektedir. Projeye dayalı çalışmanın, çok ileri düzeydeki bilişsel becerileri ortaya çıkardığı ve iletişim becerileri, yaratıcılık, inovasyon, takım çalışması gibi becerilerin gelişimi de gözlemlenmiştir. Çalışma Kahramanmaraş İli Pazarcık İlçesi Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu(1999), Adana İli Seyhan İlçesi Şehit İlbey Gülbey İlköğretim Okulu(2004) ve Adana Bilim ve Sanat Merkezinde(2005-2014) Uygulanmıştır. Adana Bilim ve Sanat Merkezinde danışmanlığımda 9 Yılda toplamda 80 proje ve 135 öğrenci ile projeye dayalı çalışma yapılmıştır. Bu Projeler birçok ulusal ve uluslararası yarışmada ödül almıştır. Bu çalışmanın amacı süregelen bu başarının sadece sonuç odaklı ödül süreci değil öğrencilerde geliştirilen becerileri, yaşanmışlıkları paylaşmak, öğrencilerdeki değişim ve gelişimleri paylaşarak proje tabanlı öğrenmeye dayalı etkinliklerle beceri gelişimini amaçlayan etkinliklerin yaygınlaştırılmasını sağlamaktır. Pozitif tutumların gelişmesi; tutumların öğrencilerin zihinsel gelişimiyle etkileşerek ve öğrencilerin öğrendiklerini sorumlu bir şekilde uygulamaları için isteklilik yaratarak; öğrencilerin gelişiminde önemli bir rol oynar. Süreç içerisinde ;
Biz Duygusu kazanan öğrenciler kendi yaptıkları çalışmalarla övünmeye başlamış ve özgüven duygularının,
Öğrencilerin öğrenme sorumluluğu aldıkları, öğrenme sürecini kontrol etme becerilerinin geliştiği,
Öğrencilerimiz farklı kaynaklardan araştırma yapmaya başladıkları
Öğrencilerimizi, öğrenme sürecinde aktif hale getirdiği için öğrenme motivasyonlarının artığı,
Konuların ve kavramların derinlemesine anlaşıldığı, öğrenilen bilgi ve becerilerin kalıcı olduğu ve yeni durumlarda kullanılma becerilerinin arttığı gözlenmiştir. Süreç içerisinde üst düzey beceri gösteren iki öğrenci belirli aralıklarla düzenlenen Dünya Bilim Kampına katılmışlardır. ( G.Kore ve Japonya )
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...