Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Üstün Yetenelilerin Eğitimi Güney Kore Raporu 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Üstün Yetenelilerin Eğitimi Güney Kore Raporu

Güney Kore

Genel Eğitim ve Yasal Düzenlemeler

Güney Kore 1990' lardan beri eğitim reformunu sürdürmeye devam etmektedir. Eğitim Reformu Başkanlık Komisyonu Mayıs 1995'de cumhurbaşkanına genel bir reform planı sunmuştur. Planda şu noktalar vurgulanmıştır:

-                     Tüm eğitim öğrenci merkezli olmalıdır; okul ve müfredat öğrenme deneyimi daha fazla seçenek sunmak için çeşitli olmalıdır;

-                     Okul yönetiminde sorumluluk olmalıdır; eşit fırsat ve yeni teknoloji sürekli eğitim kolaylaştırmak için kabul edilmesi gerektiğini; ve eğitim kalitesinin geliştirilmesi gerekmektedir.

-                     Müfredat uygulamaları  öğrencilerin büyümesine yardımcı olmak için, pekiştirecek aktiviteler sunmak, matematik ,fen,sosyal ve sanat alanlarında gözlem yapmaları ve deneyimsel yaşantılar yoluyla öğrenme süreci oluşturulması, yaratıcılığın geliştirilmesi üzerinde odaklanmaktadırlar.

Bilgiye dayalı bir toplum için insan kaynaklarının geliştirilmesi üzerinde durularak, her düzeyde ve okul türünde yeni sorunlarla başa çıkabilmek için reformlar yapılmıştır. Aynı zamanda, herhangi bir yer ve zamanda öğrenme fırsatları ile bütün bireylere yaşam boyu öğrenme için açık bir sistem inşası önerilmiştir. Mart 2000'de yaşam boyu öğrenme toplumu oluşturulması için genel bir yapılandırma ile Yaşam Boyu Eğitim Yasası yürürlüğe girmiştir.

Kore eğitim sisteminde okullar ilkokul 6 yıl, ortaokul 3 yıl ve lise 3 yıl şeklinde üç ana bölüme ayrılmaktadır. İlköğretim müfredatı ahlaki eğitim, Korece , sosyal bilgiler, matematik, fen, beden eğitimi, müzik, güzel sanatlar ve uygulamalı sanatlar şeklinde dokuz ana konudan oluşmaktadır:

İngilizce dil eğitimi birçok orta ve yüksek okullarda uygulamalı olduğu gibi çocuklar gramer kurallarını ezbere öğrenme yoluyla değil, alışveriş gibi rahat ve uygulamalı bir ortamda İngilizce öğrenmeye üçüncü sınıfta başlamaktadırlar.

 

Eğitim Temel Kanunu, tüm vatandaşları için bir kamu eğitimi veren, her vatandaşın hakkı ve kamu eğitim zorunluluğu üzerinde temel yasalar ve devletin  ve yerel yönetim yükümlülüğünü öngörmektedir. Aynı zamanda eğitim yasa ve yönetmelikleri ile  özel ve yaşam boyu eğitim  için   tüm yurttaşların eğitim haklarını garanti eder.  Devlet öğrencilerin  bireysel yeteneklerini daha da geliştirilmesi ve uygulamasında  zemin hazırlamaktadır. Yeteneklilerin eğitim olanaklarının artırılması yetenekli eğitim programının yetenekli özelliklerine uygun sağlanması, tanımlamada kusursuz bir sistem ve sürdürülebilirliği yeteneklilerin eğitiminin topluma değer katmak için önemli olduğu kabul edilmiş ve temel eğitim politikası haline getirilmiştir.

 

¢    Eğitim sürecini sorumlu vatandaş olmak için gerekli yetenekleri geliştirme üzerine inşa etmişlerdir. Sorumlu vatandaş olmak ekonomik başarı ve zihinsel gelişim sağlayacaktır.

¢    İnsanlık eğitimi pratiğe dayalı bir yaklaşım ile deneyimsel etkinliklerle görgü, kamu düzeni ve demokratik vatandaşlık değerleri hedefleri ile gerçekleştirilmiştir.

¢    Anaokulundan üçüncü sınıfa kadar görgü , topluluk duygusunun geliştirilmesi ve toplumsal kuralların gözlemlemek üzerinde odaklanılmıştır.

¢    Dokuzuncu sınıfa kadar kurallar, süreçler de dahil olmak üzere demokratik vatandaşlık, ve karar verme vurgulanmaktadır.

¢    Lise düzeyinde, başka kültürlere dikkat çekilmekte ve barış eğitimi anlayışı da dahil olmak üzere, küresel vatandaşlık üzerinde odaklanılmaktadır.

¢    Küresel vatandaş olmak için öğrenciler teşvik edilmektedir. Diğer ülkelerdeki, çevre sorunları ve çatışmalara, bölgelere ve ırklar arasında duyarlılık sağlanması hedeflenmektedir. Çeşitlilik ve farklılıklara saygı, doğru ve açık fikirli, hoşgörülü tutumlara daha fazla önem verilmelisi gerektiği vurgulanmaktadır.

¢    Yedinci müfredatları karakter eğitimi ve yetenek geliştirme gibi toplum hizmeti üzerine inşa edilmiştir.

¢    "Yirmi Birinci Yüzyıl İçin Kore Vizyonu" müfredat çeşitliliği, geniş bakış açıları, farklı gelenek ve kültürlerin anlaşılmasına açıklık içermektedir.

KEDI

Kore Eğitim Geliştirme Enstitüsü (KEDİ) Hükümet tarafından finanse edilen bağımsız olarak faaliyetlerini sürdüren  KEDİ 1972 yılında kurulmuştur. Araştırma ve geliştirme enstitüsü Kore eğitim sistemine odaklanarak kuruluşundan bu yana, sadece Kore'nin eğitiminde ön planda bir rol oynamamış, aynı zamanda eğitim politikaları ve programlarının geliştirilmesi önemli bir görev üstlenmiştir.  1998 yılından bu yana, KEDİ   bilgi temelli toplumun yeni sorunlarını ve Kore'nin eğitiminde yaşam boyu öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için çaba harcamıştır. KEDİ diğer enstitülere göre daha bağımsız ve daha fazla sorumluluk almıştır. KEDİ, eskiden Eğitim Bakanlığı'nın himayesinde çalışan, şimdi ise Başbakanlık Ofisine bağlı Beşeri ve Sosyal Araştırmalar Enstitüsü (HSRC) ve Kore Konseyi'ne emanet edilmiştir.

Üstün yeteneklileri tanılama süreci ve üstün yetenekliler eğitimi, eğitim enstitüsü tarafından yürütülür ve Milli Eğitim Bakanlığı üstün yeteneklileri tanılama talimatının oluşturulması ve desteklenmesi politikasını yürütür ve Kore Eğitimi Geliştirme Enstitüsü de üstün yeteneklileri tanılama araçlarını ve talimatını geliştirme çalışmalarını yürütür. KEDI, KAIST ve KRIGA (Sanat Alanında Üstün Yetenekliler için kurulmuş olan Kore Araştırma Enstitüsü) üstün yetenekliler eğitim merkezleri olarak kurulmuşlardır. 

Korean Educational Development Institute

Kore Eğitim Geliştirme Enstitüsü

(KEDI)

 

KEDI, Eğitim alanında araştırmalar yürüten, eğitim politikaları, amaçları, yöntemleri ve çözüm oluşturma çalışmaları yürüten Güney Kore Eğitim Bakanlığına bağlı çalışan araştırma ve geliştirme kurumudur. KEDI Güney Kore hükümeti tarafından finanse edilen bir yarı-devlet kurumu olarak bağımsız hizmet faaliyetleri yürütmektedir.  KEDI Güney Kore'de en önde gelen eğitim politikaları araştırma enstitülerinden biridir. KEDI 1972 yılında kurulduğu günden bu yana bir eğitimsel gelişmiş ülke olarak Güney Kore'nin ortaya çıkmasında önemli rol oynamıştır. 

Güney Kore’de eğitimin iyileştirilmesi amacıyla yenilikçi eğitim sistemleri ve yeni öğrenme-öğretme yöntemlerinin geliştirilmesi çalışmaları yürütmüştür. Mesleki sorumluluk ile mükemmel araştırma programları yürütmek için araştırma sonuçlarının topluma yarar onun misyonu altında, KEDI eğitim politikası için dünya çapında araştırma enstitüsü biri olmayı hedeflemektedir. KEDI 2002 yılında Hayat Boyu Eğitim Ulusal Merkezi olarak tayin edilmiştir. Enstitü, ağırlıklı olarak araştırma raporları ve öğretim materyallerinin geliştirilmesi alanlarında iki bin yayın yayınlamıştır.

KEDI personeli düzenli olarak ulusal kurumları ve uluslararası kuruluşlar için  danışman olarak da hizmet vermektedir. KEDI yabancı ülkelerin talebi üzerine, bazı kısa dönemli stajyer eğitim kursları düzenlemiştir.  Sri Lankalı yetkililer için bir çalışma gezisi ve Bangladeşli yetkililer için yaygın eğitim programlarında dersler vermiştir.

¢                KEDI araştırma ve eğitim kapasitesinin güçlendirilmesi için, uluslararası kuruluşlarla ve Asya'da ortak kurumlar ile olan ilişkileri yoğunlaştırmak planlamaktadır.  Yakın gelecekte düzenli bir uluslararası eğitim programı kurmayı öngörmektedir

 

 

KEDI Kuruluşundan bu yana pek çok yapısal yeniden düzenlemeye uğramıştır.  Enstitü dört ofis ve yedi merkeze ayrılmıştır. 

 

 

¢    Ofisler

Planlama ve koordinasyon,

Uluslararası araştırma ve işbirliği,

Eğitim bilgi ve kaynakları

Yönetim

 

¢    Merkezlerin herbiri farklı bir araştırma alanından sorumludur

 

Müfredat araştırma ve geliştirme

Eğitim politikaları araştırma

Okul geliştirme multimedya araştırma ve geliştirme

Lise eğitimi araştırma

Mesleki ve teknik eğitimi araştırma

Yetenekli eğitimi araştırma

 

KEDI yıllık ortalama kırk araştırma projelerinin yürütülmesini amaçlayan araştırma ve geliştirme kurumudur. Bu eğitim araştırma alanında Güney Kore ana kurumu olarak kabul edilmektedir. 

1970'li yıllarda ilk ve orta öğrenimini yeniden yapılandırma çalışmaları yürütmüştür. 1979 yılından bu yana ulusal müfredat ve ders kitapları geliştirmeye çalışmıştır. Son yıllarda, yukarıda belirtilen merkezleri sorumluluğunda yedi bölgede, araştırma alanlarını genişlemiştir. 

 

 

Bu merkezler arasında Okul gelişimi Merkezi 1996 yılında oluşturulmuş olup özellikle, okullarda yenilikçi eğitim uygulamaları belirleyerek ve bunların daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için teorik temelleri sağlamaya çalışmaktadır.
•        Okul uygulamaları eğitim reformlarının uygulanması sürecinin incelenmesi;
•        Gelecekte toplum için yenilikçi bir okul modeli geliştirilmesi.

Politika Araştırma Merkezi eğitim sisteminin farklı yönlerini, bu dokuz yıllık temel eğitim programı ve aynı programın uygulanması orta vadeli bir değerlendirme örneğin iç verimlilik çalışmaları üstlenmiştir.

 

Bilişim Merkez ağırlıklı eğitim ve kültür istatistiklerin üretimine ve eğitim yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesi üzerinde çalışmaktadır.

 

Müfredat ve Eğitim Tesisleri Gelişim Merkezi farklı müfredat reformları önemli bir rol oynamıştır. Aynı zamanda ve öğretim materyallerinin hazırlanmasına çalışır öğretmen profesyonel destek sisteminin geliştirilmesi yer almıştır.


Sistem Araştırma ve Geliştirme Merkezi temel ve orta öğretim seviyesinde standart test sistemlerinin gelişimini desteklemek üzerine araştırma odaklanmış durumdadır. Aynı zamanda temel eğitimin kalitesinin izlenmesi bir rol oynamaktadır.

¢   

Eğitim ve Kültürel İletişim Teknoloji Merkezi'nin çeşitli eğitim televizyon yayınları üretmiştir.

¢     

¢    Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi özellikle meslek liselerinde teknik eğitim için yeni bir ikili sistem geliştirilmesi yer almıştır.

¢     

¢    KEDI ‘nin temel işlevleri şunlardır

¢    Ana işlevi Kore'nin bugünkü ve gelecekteki toplumun değişen eğitim ihtiyaçlarına hızlı ve zamanında cevap vererek, kalkınma ulusal hedeflerin gerçekleşmesine destek, bir araştırma enstitüsü olarak hareket etmektir.

¢     

¢    Kore’de Eğitim alanında geleceğe yönelik vizyon hazırlamak

¢    Eğitimde inovasyon için stratejik alternatifler sağlamak

¢    Okul eğitiminde derinlemesine analiz yapabilmek

¢    Kore eğitiminin zayıf yönelerini tespit etmek ve güçlendirmek

¢    Hükümet tarafından yaptırılan projeleri üstlenmek

¢    Eğitimde temel kuramları araştırmak

¢     

¢    Programlar, projeler ve ana faaliyetleri

¢    Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Ağ, KEDİ Eğitim ve İnsan Kaynakları Geliştirme, eğitim il yönetim kurulu Bakanlığı ile araştırma projeleri ve değişim programları ve eğitim araştırma enstitüleri başlatmıştır güçlendirmek için. Küreselleşmenin beraberinde getirdiği göz önüne alındığında, KEDİ uluslararası anlayış ve işbirliğini artırmak için dünya çapında eğitim ağı güçlendirilmesine devam hayati önem taşıyor. KEDİ Korece eğitim karşı karşıya olduğu sorunları çözmek için vizyon ve politika yön sağlamak için ulusal araştırma enstitüsü olarak işlevlerini devam edecektir.

¢     

¢    KEDI yılda birkaç kez eğitim bilimlerinde dünyaca ünlü bilim insanları ile dersler düzenlemektedir. Bu davetlerle küresel eğitim eğilimleri ve konularda anlayış  geliştirerek katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

¢     

¢    KEDİ araştırma alanları

¢    Eğitim yönetimi ve politikaları

¢    Eğitim yönetimi

¢    Öğretmen ve müfredat politikası

¢    Erken çocukluk ve ilköğretim

¢    Orta öğretim

¢    Yüksek öğretim

¢    Insan kaynaklarının geliştirilmesi

¢    Eğitim istatistikleri ve değerlendirme

¢    Yaşam boyu eğitim

¢    Yetenekli eğitimi

¢    Uluslararası işbirliği projeleri

¢     

¢    İŞBİRLİĞİ

¢     

¢    KEDİ zaten 18 farklı dünya standartlarında eğitim kurum ve kuruluşları OECD, UNESCO ve Dünya Bankası gibi uluslararası bir ağ geliştirmiştir

¢    Uluslararası kuruluşlar: OECD, Dünya Bankası, Küresel Vakfı Geliştirme Ağı, UNESCO, Asya ve Avrupa,

¢    Ulusal örgütler: CERID Nepal, NIEPA Hindistan, SEJ Meksika, INRP, Eğitim Değerlendirme Ofisi Yeni Zelanda, Çin NCEDR Office Eğitim Konseyi, Tayland,

¢    Akademik kurumlar: Eğitim University of Alberta, Pekin Normal Kong Enstitüsü Hong Üniversitesi, Shanghai Eğitim Bilimleri, Akademisi,

¢   

¢    Türleri ve faaliyetleri hangi KEDİ bölge ülkelerine destek olabilir

¢    KEDİ ortak çabalar içerisine girmek için herhangi bir ilgili kurum ve araştırmacılar için bir davet verecek. KEDİ vizyonu değil, sadece Kore eğitimsel gelişimi daha fazla olduğunu, küresel toplumun. Kuruluşundan bu yana, KEDİ, ortak araştırma faaliyetleri organize etmek, uluslararası forumlarda ev sahipliği yapmaktadır ve fikirlerin uluslararası değişim için ziyaret bilginleri barındırma.

¢    Kendi eğitim politikalarını hazırlayan yerel eğitim müdürleri seçimle göreve gelmektedir.

 

Güney Kore’de 16 Yerel Eğitim Müdürlüğü Bulunmaktadır. Eğitim müdürleri seçimle göreve gelmektedir. Bölgesel üstün yeteneklilerin eğitimini geliştirmeyle ilgili olarak, Belediye ve Valilik Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Geliştirme Komisyonu kurulmaktadır. Belediye ve Valilik Komisyonunun yapısı ve yönetimiyle ilgili gerekli maddeler cumhurbaşkanı tarafından belirlenmektedir.

 

¢    2002 yılından itibaren okul sonrası müfredat dışı faaliyetleri teşvik eden bir  politika izlenmektedir. Yerel koşullara bağlı olarak farklı ve yaratıcı eğitim programları sunmak  ve müfredat dışı taleplerini karşılayarak veliler üzerindeki mali yükü azaltmak için  öğrencilerin yeteneklerini ve hobilerini geliştirmeleri  için özel okul dışı öğrenme faaliyetleri desteklenmektedir.  Müfredat yetenek eğitimi üzerine inşa edilmiş olup Bilim müzeleri, saraylar vb. yerlerde destek eğitimi verilmekte olup özellikle bilim merkezlerinde yetenek eğitimi yapılabilecek laboratuarlar bulunmaktadır. Müze, saray gibi alanlarda  gezi amacı yanında bireylerin eğitimleri üzerine odaklanarak,  olabildiğince farklı yetenek alanlarına hitap edecek şekilde farklı materyaller kullanılmıştır.Bu alanlarda yazı, resim,
model, ses, görüntü, dijital tasarımlar, hologramlar, robotlar beraber kullanılarak öğrenmenin kalıcı olması hedeflenmiştir. Seul Ulusal Bilim Müzesinde, Fizik, kimya, biyoloji gibi tam donanımlı laboratuarlar ve atölyelerin bulunduğu diğer bölümlerle bağlantılı ayrı bir bina vardır. Her laboratuar ve atölyede sorumlu öğretmenler bulunmaktadır. Araştırma ve kişisel gelişme için fizik, enerji ve matematik arasında değişen konularda sergiler bulunmaktadır.

¢     Kara ve sucul böcekler, kelebekler, örümcekler ve larva üreme laboratuarı bulunmaktadır.

¢    Astronot ve yaşam alanı pratik unsurlarından bazılarına odaklanan sergiler ile havacılık hakkında sergiler bulunmaktadır. Taban alanı 1,65,000 metrekarelik bir alana yayılır Seul Ulusal Bilim Müzesi çocukların pratik deneyimler ve bilimsel gerçekleri öğrenmekleri için bir şanstır.

 

¢    Çeşitli bilim sınıfları ve bilgisayar sınıfları işletilen büyük sergi salonu bulunmaktadır.

¢    Ayrıca düzenli olarak gösterilen farklı bilimsel bir sinema bulunmaktadır.

Öğrenciler İçin Deneyimler


  -Tang Tang çanları yapma
  -Bir top yapma
  -Bir roket araba yapma
  -Bir saman uçak yapma
  -Kelebek Yapımı

Üstün Yeteneklilerin Eğitimi ve Yasal Düzenlemeler

                                            

 

Yaratıcı ve yetenekli çocukların eğitimleri önemsenmektedir.Üstün yeteneklilerin eğitimi, Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Teşvik Yasasına (2000) ve Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Teşvik Yasasını Uygulama Kararnamesine (2002) gore yürütülmektedir. Politik strateji ve görevler tüm düzeylerde kurulan ‘Üstün Yetenekliler Eğitiminin Kapsamlı Teşvik Planı (Birinci ve İkinci)’na dayandırılmaktadır. Üstün yetenekliliği çeşitli alanlarda geliştirmek için ilgili bölümler arasında yakın işbirliği yapılır. Sanat alanları için Kore Ulusal Sanat Üniversitesi’nde sanat alanında üstün yetenekli öğrencilerin eğitim merkezinde Kültür ve Turizm Bakanlığı ile işbirliği yapılır. Bakanlık ayrıca Kore Bilim ve Yaratıcılıkta İlerleme Kuruluşu aracılığıyla araştırmaları ve etkinlikleri destekler. Buluş alanı, eğitim içeriği için Kore Zihinsel Property Dairesi ile işbirliği yapar.

 

Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Teşvik Yasası’na göre üstün yetenek doğuştan gelen potansiyel temelinde tanımlanır.

Üstün Yetenekli: Doğuştan potansiyelinin geliştirilmesi için özel eğitim gerektiren göze çarpan yeteneği olan kimsedir (Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Teşvik Yasasının 2. Maddesi)

Üstün Yetenekliliğin Alanları: Genel zeka, özel akademik yetenek, yaratıcı düşünme kabiliyeti, sanatsal yetenek, fiziksel yetenek ve diğer özel yetenekler (Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Teşvik Yasasının 5. Maddesi)

Bu kanuna göre, üstün yetenekli kişilerin erken dönemde keşfedip potansiyel güçlerini geliştirme ayrıca yetenek ve kapasitesine uyan eğitimi vererek kendisinin farkına varmasını sağlamayı ve ülke, toplum gelişimine katkıda bulunmaları amaçlanmaktadır.

1. Üstün yeteneklilerin eğitimiyle ilgili kapsamlı bir planın oluşturulması

 

2. Üstün yeteneklilerin eğitimiyle ilgili araştırma geliştirme faaliyetleri ve bunu yaygınlaştırma

 

3. Üstün yeteneklilerin eğitim kurumlarının belirlenmesi, kurulması ve yürütülmesi

 

4. Üstün yeteneklilerin eğitimi araştırma merkezinin belirlenmesi, kurulması ve yürütülmesi

 

5. İlkokul, ortaokul, lise arasında üstün yeteneklilerin bağlantı geliştirme planı kurulması ve uygulanması

 

6. Üstün yeteneklilerin eğitim sorumlusu öğretmenin atanması ve eğitimi

 

7. Bu kişilerin eğitimine harcanacak para desteği

 

8. Bunların dışında üstün yeteneklilerin eğitimini geliştirmek için politikalar

 

Devlet, üstün yeteneklilerin eğitimiyle ilgili araştırma geliştirme ve destek görevini yerine getirebilmek için eğitim merkezi kurar ya da üstün yeteneklilerin eğitim merkezi olarak belirler.

 

 Üstün yeteneklilerin eğitim birimi aşağıdaki maddelerden birine bağlı olan görevi yerine getirir. 

 

1. Üstün yeteneklilerin eğitimiyle ilgili teorik temel araştırma

 

2. Üstün yeteneklilerin eğitimiyle ilgili politika araştırma

 

3. Üstün yeteneklileri ayırt etmeyle ilgili araştırma geliştirme

 

4. Üstün yeteneklilerin eğitim yöntemi ve materyalin araştırma geliştirmesi

 

5. Üstün yeteneklilerin eğitim destek sisteminin geliştirilmesi

 

6. Öğretmenin eğitim malzemesinin geliştirilmesi ve eğitimin uygulanması

 

7. Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimiyle ilgili toplu bir veri tabanı oluşturma ve yönetme

 

8. Özel yetenekli çocukların seçilmesi ve uygun yeterlikte eğitim süreciyle ilgili değerlendirme

 

9. Özel yetenekli çocuklara uygun eğitimi vermek için uzman ve  yetkin kurumun bağlantısını sağlamak ve kariyer haritası oluşturmak

10. Bunların dışında üstün yetenekli çocuklarla ilgili olarak araştırma görevini yerine getirmek

 

Teşvik kanununa göre üstün yetenekli çocuk kategorisine gireceklerin seçimi

Bu çocukların eğitim kurumunun müdürü aşağıda numaralandırılmış konularından birine bağlı olarak potansiyeli yüksek  kişiler içinden eğitim kurumlarının amaçlarına uyduğunu düşündüğü kişiyi özel eğitim için kabul eder.

 

1. Normal zeka seviyesi

 

2. Özel çalışma gerektiren doğuştan gelen yetenek

 

3. Yaratıcılık

 

4. Sanatsal beceri

 

5. Fiziksel beceri

 

6. Bunların dışındaki özel yetenekler

 

Üstün yeteneklilerin eğitim kurumu başkanı 1. Maddedeki düzenlemeye göre özel eğitim alacak kişileri seçer. Düşük gelirli ailelerin çocukları, toplumsal olarak zayıf bölgede oturanlar vb. toplumsal ve ekonomik sebeplerden ötürü potansiyeli yeteri kadar ortaya çıkarılamamış özel yetenekli çocukları seçmek için ayrıca seçim süreci hazırlayan adımları atabilir. Yukarıdaki  maddelere göre özel eğitim alacak üstün yetenekli çocukların seçiminin kriterleri ve süreci gibi ile ilgili olarak gerekli maddeler cumhurbaşkanı tarafından belirlenmektdir.

 

Üstün Yeteneklilerle İlgili 4 Adım Uygulanmaktadır.

Devlet ve yerel yönetimler, üstün yetenekli öğrencilerin eğitmenlerinin becerilerini geliştirmek için düzenli aralıklarla eğitim vermekler yükümlüdür.

 

Okulların Açtığı Sınıflar: “Üstün yeteneklilerin sınıfı”, ilk ve orta okul eğitim yasasına göre kurulan lise altı her seviyedeki okullarda kurulan / bulunan üstün yetenekli çocukların eğitimi için hazırlanmış sınıflardır. Devlet üstün yeteneklilerin eğitimini yürütmek için lise sürecinin altındaki her seviyedeki okullar arasında bazı okulları üstün yetenekliler için belirleyip ve açmaktadır. Devlet ya da yerel yönetimler bu çocuklara eğitim vermek için lise süreci altındaki her okula akademik derslerin tamamı ya da bir kısmıyla alakalı olarak özel sınıflar kurulabilir.Bu okulların belirlenip kurulma kriterleri, işletme yöntemleri vb ile ilgili gerekli maddeler cumhurbaşkanı tarafından belirlenmektedir.

 

¢    Eğitim Müdürlüklerinin Enstitüleri

Belediye ve Valilik eğitim büroları, üniversite, devlet araştırma kurumu, devlet desteği alan kurumlar,  ve bilim, teknik, sanat, spor vb. ile ilgili olan kar amacı gütmeyen bir kurum oluşturabilir. Üstün yeteneklilerin eğitim birimlerinin kurulma kriteri ve yönetme gibi konularla ilgili olarak gerekli maddeler cumhurbaşkanı tarafından belirlenmektedir.

¢    Üniversitelerde Kurulan Enstitüler Üstün yetenekli öğrenciler, özel kurulan eğitim kurumlarında eğitim sürecinin tümünü ya da bir kısmını  tamamlarlarsa buna uygun olan ders programını bitirmişler kabul edilir.

Üstün Zekalı Çocuklar Okulları ( Bilim Liseleri vb.) Üstün yeteneklilerin eğitim kurumlarının müdürü gerekli gördüğü durumlarda ilgili çocuğun eğitim sürecinin bir kısmını başka bir kuruma ya da üniversiteye yönlendirebilir. Eğitim programının bir kısmının tamamlanması için gönderildiği okulun müdürü, ilgili programı tamamlayan öğrencinin okula girmesi durumunda okulun kurallarına dayanarak notla kabul edilir. Devlet ve yerel yönetimler üstün yeteneklilerin eğitim kurumlarında eğitim programını tamamlamış öğrencilerle ilgili olarak bir üst düzey eğitim kurumunda öğretim görebileceği bağlantılı bir sistemi oluşturmaktadır. Üstün yeteneklilerin eğitiminin devam sistemlerini geliştirme konusunda gerekli maddeleri cumhurbaşkanı oluşturur. Üstün yetenekli okul öğrencilerinin eğitim süreci yüksek başarı göstermesi halinde erken sınıf atlaması yapabilir, okuldan erken mezun olabilirler.

Üstün yetenekliler için eğitim okulda kurulan üstün yetenekliler sınıfında, eğitim meclisi tarafından kurulan üstün yetenekliler eğitim merkezinde, üstün yetenekliler için üniversite ve okulda kurulan üstün yetenekliler eğitim merkezinde oluşturulur.

Üstün yetenekliler sınıfı ve üstün yetenekliler eğitim merkezi diye ayrılır ve diğer genel eğitim yollarının aksine sadece üstün yetenekli öğrenciler için normal olmayan eğitim programında çalışılır ve temel olarak hafta sonlarında, tatillerde ve bunun gibi zamanlarda uygulanır

Üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılmakta olan halen 4 okul bulunmaktadır.  Kore’de ilk olarak  Busan’da KAIST Üniversitesi Kore Bilim Akademisi (2003), devamında da Seul Bilim Lisesi (2009), Gyeonggi Bilim Lisesi (2010), Daegu Bilim Lisesi(2011) kuruldu. Fen alanında üstün yetenekli olan öğrenciler için bu okullara ilaveten bilim ve sanatın birleştirildiği/kombine edildiği bilim ve sanat alanında üstün yetenekli öğrenciler için bir okul açılmak üzeredir. İlköğretim ve Ortaöğretim Yasalarına göre kurulan normal okullardan farklı olarak bu kurumlar Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Teşvik Yasasına tabi olduğundan, bağımsız müfredat geliştirilebilir, uygulamaya konabilir  ve akademik meseleler ile öğrenci seçimi yöntemleri konusunda özgürce kararlar alınabilir.

 

 

Üstün yetenekliler eğitimi üstün yetenekliler eğitim merkezinde mentörlük sistemiyle uygulanmaktadır. Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik özel okullar bulunmamaktadır. Devlet okullarında okul sonrası, hafta sonu ve tatil dönemlerinde üstün yetenekli öğrenciler için özel programlar hazırlanmaktadır. Yetenekli eğitim kurumlarının sayısını artırmak için yetenekli eğitim için bir örgütsel ve idari destek sistemi geliştirmek, yetenekli eğitim için bir altyapı oluşturmak ve yetenekli öğretim kurumları değerlendirmek için bir plan geliştirme  politikası izlenmektedir. Yerel koşullara yönelik yetenekli eğitimin desteklenmesi için  metropol ve taşra teşkilatına destek  çabaları sürdürülmektedir.

Güney Kore’ de ekonomik rekabet gücü, ileri kalkınma ve büyüme, bilim ve teknoloji   için, üstün yeteneklilerin eğitimine  yatırım yapmanın kaçınılmaz olduğu düşünülmektedir.

 Öğretmen Seçimi

       1. Doktora diplomasını almış olan eğitmenler veya ilgili branşlarda 5 yıldan fazla tecrübe sahibi olmuş yüksek lisans mezunu eğitmenlerin yetenekli çocuklar okulunda görev almasında herhangi bir sakınca yoktur.

       2. Lisans mezunu öğretmenler sıra dışı bir yeteneğe sahip olması halinde yetenekli öğrenciler eğitim kurumunda çalışabilme yetisi olduğu kabul edilebilir.

       3. İkinci maddeye göre istihdam sağlanan eğitmenler sadece yetenekli öğrenciler okulunda çalışabilir, aynı anda diğer kurumlarda çalışma olasılığı yoktur.

Üstün yeteneklilerin öğretmenleri, üstün yetenekliler için normal eğitimde görevli olan, farklı müfredata dayalı üstün yetenekliler sınıfında ders verenlerden ve üstün yetenekli eğitim merkezindeki öğretmenlerden oluşur. Normal okullardaki üstün yeteneklilerin eğitiminde görevli öğretmenler de, Üstün Yeteneklilerin Eğitimini Teşvik yasasında öngörülen fakülte diplomasına sahip olmasalar bile, üstün yeteneklilerin eğitiminden sorumlu olabilecek kapasitedelerse üstün yetenekli öğretmeni olarak görevlendirilebilirler. Normal eğitim programı dışında eğitim veren kurumlarda ve üstün yetenekliler için eğitim merkezinde görevli olan herhangi bir öğretmen 60 saatlik ya da daha fazla olan temel eğitim kursunu tamamladıktan sonra öğretmen olarak; üstün yetenekliler eğitimi konusunda yeterliliğe sahip olanlar ise üstün yetenekliler eğitim enstitüsüne okutman olarak bağımsız olarak görevlendirilebilirler.

 

Eğitmeni  atamaya yetkili olan kişi  üstün yeteneklilerin eğitimi için gerek görürse, üstün yeteneklilerin eğitim sorumluluğunu üstlenecek yeteneğe ve cumhurbaşkanlığının belirlediği sertifikaya sahip olan kişiyi eğitmen olarak atayabilir.  Üstün yeteneklilerin eğitiminden sorumlu öğretmenin atama, ücretlendirme, fazla mesai ücreti, çalışma koşulları, seçilme kriteri gibi konularda gerekli maddeler cumhurbaşkanı tarafından belirlenir

 

Eğitmeni atamaya yetkili kişi, üstün yeteneklilerle ilgili araştırma ve beceri geliştirme gibi konular için gerektiğinde öğretmeni başka bir üstün yetenekliler eğitim kurumu, üstün yetenekliler araştırma merkezi, eğitim idare makamı, yurt içi-yurt dışı eğitim/araştırma kurumu vb. yerlere belli bir süre için görevlendirebilir. 

 

Atama yetkisindeki kişi atama nedeninin kalkması ya da atama amacının dışına çıkması durumunda o öğretmeni tereddütsüz bağlı olduğu kuruma geri gönderir. Gönderilen öğretmenin görev süresi, prosedürü ve görev süresi boyuncaki hizmeti gibi gerekli maddeler cumhurbaşkanı tarafından belirlenir.

 

 

 

Üstün yetenekli eğitimine ilk başlandığında Renzulli ve diğerlerinin Zenginleştirme Üçlü Modeline dayalı eğitim modeli üstün yetenekliler eğitim enstitüsünde geliştirilmiş, 2000 yılından itibaren çeşitli eğitim modelleri üzerindeki araştırmalara başlanmıştır.

 

Tanılama

1. Aşama: Okul ve sınıf şartlarında öğretmenler tarafından öğrencilerin gözlemi yoluyla üstün yetenekliler için potansiyel grup oluşturma

2. Aşama: Üstün öğrencilerin okul aday komitesi tarafından aday gösterilmesi

3. Aşama: Üstün yeteneklilerin eğitimi enstitüsünün seçim inceleme komitesi tarafından üstün yetenekli öğrencinin seçilmesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üstün yeteneklileri tanılama modelleri yazılı sınav metodundan kaçınır fakat öğretmenlerin gözlemine dayanan aday göstermeli üstün yeteneklileri tanılama modeli kullanılır ve bu model 2010 yılındaki pilot uygulamanın sonucu temelinde yavaş yavaş yayılmaktadır.

¢    2010 yılından itibaren üstün yetenekli öğrencilerin tanılanmasında gözleme dayalı bir yöntem uygulanmaya başlamıştır. Okuldaki öğretmenler tarafından öğrencilere normal zamanlarda yapılan gözlemlerin sonucu, öğrencilerin özelliklerini ve yeteneğini gösterebilen ürün seçki dosyası ya da verinin (nesnel endeks, kontrol listesi, vb) sunulması gerektiğine dayanır.

Devlet okullarında üstün yeteneklilerin eğitimi için söz konusu öğrencinin tanılanması 4. sınıf öğrencisine eğitim sağlamak için ilkokul 3. sınıfın sonunda başlar. Okuldaki öğretmenler tarafından öğrencilere normal zamanlarda yapılan gözlemlerin sonucu, öğrencilerin özelliklerini ve yeteneğini gösterebilen ürün seçki dosyası ya da verinin (nesnel endeks, kontrol listesi, vb) sunulması gerektiğine dayanır. Yazılı sınavın aksine seçim, normal şartlar altında öğrencilerin gözlem sonuçlarına dayanarak yapılır. Bu gözlemlerde öğrencinin motivasyonu, ilgi alanı düzeyi, hırs ve yaratıcılıklarındaki potansiyel kapasitesine odaklanır.

 

Üstün Yetenekli öğrenci adaylarının seçimi

1-      Üstün yetenekli öğrenci adayı olarak seçilmek istenen kişilerin başvuru dilekçesi, öğretim görmekte olduğu okulun müdürü veya müdür yardımcısı tarafından verilmiş olan tavsiye mektubu, üstün yeteneklilere eğitim veren kurum başkanlığına teslim edilir.

2-        Başvuru dilekçesini teslim alan kurum başkanı seçim standartlarını oluşturup seçim kurulunun sorgulamasının ardından başvuran kişiler aday olarak seçilip seçilmediğini başvuru sahibine bildirir.

3-       Üstün yetenekli çocukların eğitim kurlunun başkanının okul kurallarına göre düzenlemeleri baz alınarak secime başvuran öğrencilerin secim masraflarının hepsini veya bir kimsini karşılama durumu söz konusu olabilir.

 

Üstun yetenekli öğrenci adaylarının ustun yetenekli eğitim kurulunun eğitim tarzı ve eğitim amacı belirlenip eğitimin içeriği

 

Beyin gücü testi, yaratıcı çözüm yeterliliği testi, zor durumda problem çözümleme yetisi ve bunun dışındaki araştırmalar mülakatlar ve tarzlara göre özel yetenekli öğrenciler ve özel alanlara potansiyeli olan öğrenciler seçilir.

 

Beyin gücü testi, mulakat, pratiklik testi tarzına göre sanatsal olarak fiziksel olarak olağanüstü özelliklere sahip olanlar seçilir. Ustun yetenekli öğrenciler kurum başkanı secim kriterlerini üstün yetenekli çocuk adaylarının başvuru tarihi bir ay öncesinden duyurulmalıdır. Üstün yetenekli öğrenci sınıfı ve üstün yetenekli öğrenci eğitim merkezi öğrenci sayısı yetersizliğini başvuru tarihinden 7 gün öncesinde bildirmelidir.

 

 

¢    Yazılı sınavın aksine seçim, normal şartlar altında öğrencilerin gözlem sonuçlarına dayanarak yapılır. Bu gözlemlerde öğrencinin motivasyonu, ilgi alanı düzeyi, hırs ve yaratıcılıklarındaki potansiyel kapasitesine odaklanır.

¢    Diğer alanlarda, zeka testi hemen hemen hiç kullanılmamaktadır. Bunun yanında farklı yetenek alanlarını ortaya çıkartmak için yetenek testi ya da performans değerlendirme uygulanmaktadır.

¢    Gözlem yöntemlerinin çeşitlendirilmesi suretiyle daha uygun bir yöntem oluşturulmaya çalışılmaktadır.

¢    Sınava dayalı tanılama yapıldığı yıllarda ailelerin çocuklarını yetenekli çocuklar okullarına giriş yapabilmeleri için maddi ve manevi yük altına girdikleri , gözleme dayalı tanılama ile bunun aşıldığı belirtilmiştir.

¢    Üstün Yetenekli Eğitimi Teşvik Kanunu bulunmaktadır.

¢    Her çocuk kendi okulu içerisinde gözleme dayalı olarak üstün yetenekli olarak belirlenebiliyor. Çocuklar istediklerinde enstitülere başvuru yaparak devam edebiliyorlar.Eğitim müdürlüklerince açılmış 261 enstitü bulunmaktadır.

¢    Fen müfredat uygulanmasından sapmış liseler için acilen reform çağrısında bulunulup, Yasa ile Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde, reform çabalarına fen liseleri ile başlanmıştır.

¢    Lise mezunlarının bilimle ilgili çalışmalar yapmış olması üniversiteye giriş için çok büyük avantaj sağlamaktadır.

¢     

¢    Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Eğitim Bakanlığı ortaklaşa sanatta üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi için Güzel Sanatlar Enstitülerinde çalışmalar yapmaktadırlar.

 

Seul Bilim Lisesi

Kore’de temel eğitim 6 yıl olduğu için bilim okuluna 7. sınıftan itibaren öğrenci kabul edilmektedir. Eğitim kademeleri 6+3+3 olmak üzere 12 yıldır.

Okulda eğitim dili Korece ve İngilizcedir. Yılda 120 öğrenci okula kabul edilmekte bu çocukların %10’unun alt sosyo-ekonomik olmasına yönelik kontenjan ayırmaya dikkat etmelerine rağmen bu oran halihazırda %1-2 arasında olduğu görülmüştür. Hedeflerinin bu kotayı doldurmak olduğunu belirtmişlerdir.

¢    1989’ da bilim ve matematikte yetenekli öğrenciler için kurulmuştur.

¢    Müdür 1        

¢    Müdür Yardımcısı 1  

¢    Coğrafya 1

¢    Etik 1 

¢    Korece 5                               

¢    Tarih 1

¢    Kimya 9         

¢    Matematik 15            

¢    Müzik 1

¢    Biyoloji 9       

¢    Beden Eğitimi 2                    

¢    Fizik 11

¢    Çince 1          

¢    Yerbilim 1                             

¢    Japonca 1

¢    İngilizce 6+1 ( 1 Dilin Yerlisi)                     

¢    Bilgisayar 4

¢    Danışman 1   

¢    Hemşire 1      

¢    Diyetisyen 1

¢    Toplam 70 Öğretmen

¢    25 Öğretmen Doktora

¢    45 Öğretmen Yüksek Lisans

¢    Doktoralı öğretmenlerin 7’si Üniversitelerde çalışmış akademisyenler arasından müdürce 3 yıllık sözleşmeyle seçiliyor.

Tanılama

Okul öğrenci alımı konusunda Kwangju, Daegui Daejon gibi  kırsal kesimlerde yıllık toplantılar düzenlemekte olup bu toplantılarla öğrencileri ve  velileri bilgilendirmektedir. Ayrıca halka açık internet sitelerinden Seoul Fen lisesine kabul edilme gereklilikleri hakkında bilgi verilmektedir.

 

¢    Portfolyo değerlendirme

¢    Yaratıcılık / matematiksel ve bilimsel yetenek problem çözme testi (derinlemesine görüşmeler, sunumlar, vb aracılığıyla öğrencilerin potansiyelini değerlendirmek )

¢    Bilim kampı / Röportaj olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır.

2400 öğrenci başvurusundan ;

I. aşamada 800 öğrenci

II. Aşamada ise 200 öğrenci

Bilim kampına katılan 200 öğrenciden 120’si kayıt

edilmektedir. 

 

Etkinlikler çoğunlukla deneysel, deneyimsel ve arazi çalışmaları şeklinde yaşantısal öğrenme sağlayacak şekilde düzenlenmektedir.

¢    Ders dışı etkinlikler özel aktivite adı altında okul bitirilinceye kadar 240 saat olarak tespit edilmiştir. 120 saat grup çalışması, 120 saat gönüllü hizmetleri gerçekleştirmek zorunludur.

¢    NASA ve Silikon Vadisi gibi ziyaretler gerçekleştirilmektedir.

¢    Öğrencilerden 9 Uluslar arası burs ve 116 Ulusal burs almıştır.

¢    Öğrenciler bilimsel yayın yapabilmektedir.

¢    Etüt ve serbest zamanlarda öğrencilere danışman öğretmenler eşlik etmektedir.18.30-21.30 saatleri arası grup çalışmalarına yönelik( Müzik-Laboratuar, spor vb.) , 21.30-23.00 saatleri arasında derslere yönelik etüt çalışmaları yapmaktadırlar.

¢    Kulüp faaliyetlerine uygun dışarıdan öğretmen temini yapılmaktadır.

¢    Okulu tamamlamak için 170 kredi ve 240 saat özel aktivite tamamlamak gerekmektedir.

¢    170 kredinin 140’ ı dersler, 30 ‘ u yaratıcı araştırmaya yöneliktir.

¢    30 Kredilik yaratıcı araştırma çalışması sonunda her öğrenci bitirme tezi yazmaktadır. Öğrenciler özgürce ve nesneler ya da yaşam olayları ile ilgili bir konu seçip oluşturulması ve konu gözden geçirilmesi yoluyla yaratıcılığı geliştirmek amaçlanmıştır.  Grup çalışmaları ve konferanslar aktiviteler arasındadır.

¢    140 kredilik akademik derslerin 57 kredisi Genel, 83 Kredisi özel alanlara aittir.

¢    57 kredilik Genel akademik derslerin 27 kredisi zorunlu, 28 kredisi seçmeli, 2 kredisi gelişmiş seçmeli derslerden oluşmaktadır.

¢    83 kredilik özel alanlara ilişkin derslerin, 43 kredisi zorunlu, 8 kredisi seçmeli, 32 kredisi gelişmiş seçmeli derslerden oluşmaktadır.

¢    Okulda herbiri10 kişiden oluşan 60 kişilik her ekibe ekip  başı10 000 dolar olmak üzere yıllık 600 000 dolar devlet tarafından bütçe ayrılmaktadır.

¢                Sınıf mevcutları 15 kişiden olmak üzere 8 sınıf  bulunmaktadır. Her sınıfta 5 öğrenciye 1 öğretmen  olmak üzere 3 akademik danışman görevlendiriliyor.

¢                Bu kişiler üstün yetenekli bireylerin eğitimi konusunda çok ciddi 120 saatlik eğitim almaktadır.

Öğretnciler, çeşitli öğrenci kulüpleri, Okul dışı programlar: ileri düzey dersler, derinlemesine çalışma  programları, uygulama programları, özel konferanslar, TOEFL, TEPS kapsamındaki İngilizce dersleri, ve öğrenciye özel dersler şeklinde yetenek alanlarına yönelik çalışmalara katılırlar.

¢    Okula yatılılık hafta içi zorunludur. Etüt saatleri 18.30- 21.30 arası grup çalışmalarına  yönelik serbest etüt  etkinliği (laboratuar çalışması, müzik ve spor etkinlikler vb.), 21-30-23-30 arası ders tabanlı etüt çalışması  yapılmaktadır. 

Öğretmen Seçimi ve Eğitimi

¢    Ülkenin en nitelikli eğitim sunan üniversitesi olan Seul Üniversitesi mezunu öğretmenlerin 70’inin 25’i doktoralı geri kalanın bir kaçı hariç hepsi yüksek lisanslıdır.

¢    Öğretmen seçimi  ders işleme/sunuş, birebir mülakat  ve daha önce çalıştığı okulla görüşme olmak üzere belli kriterler doğrultusunda yapılmakta olup son karar okul müdürüne aittir.

¢    Öğretmen olmayan 7 kişi şirketlerde ve üniversitede çalışan doktora düzeyinde eğitimli fizik, kimya, matematik ve biyoloji alan mezunlarıdır. Bunların dışında serbest etüt etkinliklerinde sanat ya da spor konusunda uzmanlığı olan kişilerin desteği alınmaktadır. Seoul’de görev yapan ve müdürleri tarafından başarılı oldukları için önerilen öğretmenler seçilir. Başvuran öğretmen bir tanılama sürecine alınır, bu süreçte örnek ders uygulaması yapar, sorular sorar ve yorumlar, mülakattan geçer.  Üniversiteden fen alanında doktora yapan öğretim görevlileri getirilir.

¢    Her yıl 120 saatlik üstün zekalıların eğitimi konulu bir eğitimden geçerler

¢    Öğretmen Danışman sistemi:kıdemli öğretmenler yeni gelenlere rehberlik yaparlar

¢    Öğretmen değerlendirme sistemi mevcuttur. Öğretmen ve yöneticilerin yeterliliklerini belirlemek için 90 sorudan (5 ölçekli) oluşan öğrenci ve öğretmenlerin okul hizmetinden memnuniyetlerini araştıran bir anket yapılır.Kategorilerden bazıları: öğretim konuları, araştırma yürütülmesi, danışmanlık şeklindedir. Müdür ve müdür yardımcıları da değerlendirilir ve sonuçlar bakanlığa  bildirilir.

¢     

¢    Araştırma ve Eğitim Programı: İki öğretmen birlikte çalışarak bir araştırma yürütür, üniversite profesörleri danışmanlık yapar ve yıl sonunda bir tez ortaya çıkarırlar

¢     

 

Özel sektörün okula yatırımının oldukça fazla olduğu görülmüş olup örneğin Boeing firması bir sınıfın tefrişatında 70000 dolarlık bir kaynak aktarımı yapmıştır.

¢    Öğrencilerin dünyadaki en prestijli fen ve teknoloji alanlarındaki dergilerde makalelerinin yayınlanmış olması oldukça çarpıcıdır.

¢    Ülkenin en iyi üniversiteleri bu okul mezunlarını merkezi sınav dışında mülakatla okullarına kabul etmektedir.

¢    Ülkenin en büyük şirketi olan SAMSUNG firması SKK üniversitesini kurmuş olup destek vermeye devam etmektedir.

¢    Ülkedeki  demir çelik fabrikası Postech üniversitesini kurmuştur. Söz konusu üniversite dünyada dört tane bulunan elektronik parçacık hızlandırma rampalarından birine sahiptir.

 

Eğitim Programı

 

Fen ve matematik konusunda üstün yeteneği ve potansiyeli olan öğrencileri seçilmektedir. Temelde fen ve matematikte akademik başarıya, yaratıcı problem çözme becerilerine, fen ve matematik alanındaki yüksek ilgi ve motivasyona odaklanmaktadırlar. Genel öğretim stratejisi İleri ve  Hızlandırılmış bir eğitim öğretim program şeklindedir.

- “İleri Fizik” “ileri kimya” gibi üniversite düzeyinde dersler açılıyor

-  Derslerde ve seminer derslerinde soru soran türden bir yöntem

uygulaması

- Grup çalışmasında Wiki kullanılması- öğrencilerin yaratıcı ve problem

çözme becerilerinin gelişmesine yardımcı oluyor.

-Uygulamalı deneylere dayalı dersler

 

¢    Sınıf düzeyine göre gruplandırmaların olmadığı, kredi temelli sistem

¢    Yaratıcılığı ve araştırma becerilerini geliştirecek çeşitli araştırma etkinlikleri

¢    Fenciler için matematik, Matematikçiler için Fen Bilimsel araçların pratikte kullanımı, İlimin tarihi ve felsefesi, Fen alanındaki tezleri okuma gibi Disiplinlerarası bir müfredat uygulanmaktadır.

¢    İleri düzey dersler (Üniversite seviyesinde)

¢    Deniz aşırı ülkelerdeki üstün zekalılara yönelik okullarla öğrenci değişim Programı (Örn, Singapur’daki NUS, Tayland’daki Mahidol okulu, Çin’deki  Beijing)

¢    İnsanı bir bütün olarak eğitmeyi amaçlayan çeşitli programlar: gönüllü işler, Jeju adası gibi yerlerde saha incelemeleri, Kulüp etkinlikleri, vs)

¢    Yaptığımız etkinlikler insanı bir bütün olarak eğitmeyi hedefleriz.

 

Araştırma Etkinliklerini Güçlendirmek için aşağıdaki programlar uygulanmaktadır.

-Araştırma ve Eğitim Programı: Öğretim üyeleri, öğretmenler ve

Öğrenciler birlikte çalışarak  çeşitli üniversiteler ve eğitim kurumları ile

işbirliği içerisinde araştırma projeleri yürütüyorlar.

-Bağımsız Araştırma Programı: Öğrenciler kendi seçtikleri bir konuda

bireysel ya da ikili olarak araştırma yürütüyorlar

-İşbirlikçi Araştırma Programı: Öğrenciler kendi ilgi alanlarına göre

gruplar oluştururlar ve bağımsız araştırma programı kapsamında

olmayan konularda da çalışma imkanı elde ederler.

 

Finansal Yapı

Kullandığımız bütçe esasen hükümet tarafından sağlanmaktadır.  Bu sene (2011 yılında) Seul Metropolitan Eğitim Dairesi’nden 2,3  milyon lira aldık. Temel harcama kategorileri: öğretmen eğitimi,  deniz aşırı ülkelerde eğitim programı, deneysel öğrenme  programı, öğretmenler için Araştırma & Öğretim programı,  sınıfların yenilenmesi, öğretim materyalleri (metinler , alıştırma  kitapları, öğretimde destek, vb) laboratuarlar için araç gereç, binanın  bakımı, Araştırma ve Eğitim Programı, vb’dir.

KAIST ÜNİVERSİTESİ

Kore'nin en iyi araştırma odaklı bilim ve mühendislik eğitim kurumu olarak, gelişmekte olan ve ülkede bilim ve teknoloji geliştirmede liderlik rolü oynar.

KAIST enstitüsüne bağlı alt birimler ;

Bio Century

Bilgi ve teknoloji

Karmaşık sistemlerin tasarımı

Eğlence mühendisliği

Nano Century

Eco-Enerji

Optik Bilim

Kentsel mekan ve sistemler

Bu birimlerinden her biri, bir fakülte düzeyinde bağımsız bir araştırma merkezi olarak çalıştırılır, maliye ve tesisler için destek alırlar.

¢    KAIST, bilim ve mühendislik eğitimi ve araştırmada uzmanlaşan, ulusun ilk mezun veren okulu olarak 1971'de kurulmuştur. Seul'de Ulusal üniversitenin ve POSTECH ile beraber Güney Kore'de en üst bilimin teknoloji

    üniversiteleridir.

¢    KAIST küresel bir araştırma üniversitesi haline gelmiştir.Üniversitenin güçlü öğretim uluslararası tüm dünyada akademik kurumlar ve sanayi ile işbirliği içinde araştırmaları yürütmektedir. KAIST küresel bir güç olarak Kore eğitimini teşvik etmek için, uluslararası öğrenciler için cömert yardımlar ve burslar sunmaktadır.

¢    KAIST özerk benzersiz ve esnek akademik sisteme sahiptir. Diğer Kore kolejleri ve üniversiteleri devletin yönettiği kabul ettiği müfredat gereksinimlerine uymak zorundadır.

¢    Lisans programı için KAIST bir öğrencinin kendi yetenek ve ilgisine uygun bir disiplin seçmeden önce üç dönem dersleri almasına izin vermektedir.

¢    KAIST, çok yönlü ve esnek giriş prosedürüne sahiptir.

¢    KAIST mezunları MIT, UCLA, Harvard, Pennsylvania Eyalet, GYTE ve diğer üniversitelerde araştırma yapabilmektedirler.

¢    Samsung, SK Telecom, LG, Hyundai ve NHN dahil işyerleri, çok sayıda KAIST mezunlarını istihdam etmektedir.

¢    Kore'nin devlet yönetimindeki araştırma kuruluşları arasında, Elektronik ve Haberleşme Araştırma Enstitüsü (ETRI), Bilim Kore ve Teknoloji Enstitüsü (KIST), Kimya Teknolojisi (KRICT) ile Kore Araştırma Enstitüsü ve diğerlerinde KAIST mezunları çalışmaktadır.

¢    KAIST   hedefleri arasında akademik ve araştırma faaliyetlerini küreselleştirmek ve uluslararası deneyime sahip, yaratıcı küresel liderler yetiştirmektir. KAIST, uluslararası değişim ve işbirliği programları olarak geniş bir alana sahiptir. Yurtdışı üniversiteler ile uluslararası akademik konferanslar, atölye çalışmaları ve sempozyumlar, araştırmacı personel ve öğrencileri misafir ediyor ve uluslararası ortak araştırma projeleri yürütmektedir.

¢    30 ülkede 102 üniversite ile protokol imzalanmıştır. Yaklaşık 600 öğrenci yurt dışındaki ortak üniversitelerle yıllık değiş tokuş edilmektedir. Bunlar arasında Teknoloji Georgia Institute (ABD), Waterloo Üniversitesi (Kanada), Melbourne (Avustralya) Üniversitesi ve INSA de Lyon (Fransa) bulunmaktadır.

¢    Akademik ve idari personel yurt dışından gelince, onların çocukları için ortaöğretim ele alınması gereken bir sorun haline geleceğini düşünerek, kampus de bir K-12 okul kurmuşlardır.

 

Mehmet Duran ÖZNACAR

Adana Bilsem Müdürü

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...