STEM-Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı Sözlü Sunum 1
Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı
Konferans, Bahçeşehir Üniversitesi’nin (BAU) ev sahipliğinde, BAU, TÜSİAD ve Georgia State Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirildi.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), Georgia State Üniversitesi (GSU) ve TÜSİAD işbirliği ile Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) temelli işgücü ihtiyacına yönelik eğitim anlayışı, müfredat değişiklikleri, okul öncesi eğitim ve öğretmen eğitimleri konuları “Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı”nda ele alınıyor.
Konferans Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü Sinem Vatanartıran'ın sunumuyla açıldı. Ardından Peggy Gallagher (Georgia State University), TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran-Symes, BAU Rektörü Şenay Yalçın, Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Başkanı Enver Yücel, İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Davut Kavranoğlu ve Milli Eğitim Eski Bakanı, Geleceğin Eğitimi Derneği KurucusuNimet Baş açılış konuşmalarını gerçekleştirdi.
21. yüzyılın değişen koşullarıyla birlikte, ekonomide bilginin ağırlığının artması, takım çalışması ve disiplinlerarası yaklaşımların önemi, “STEM temelli işgücü”ne olan ihtiyacı gündeme getirmektedir. Bu çerçevede, Türkiye’de gençlerin erken yaşlardan itibaren doğa bilimleri, mühendislik ve teknoloji araştırmaları yapabilecek şekilde eğitilmesi gerekmektedir. Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Eğitimde Yeni Trendler Uluslararası Konferansı ile Türkiye’de STEM eğitimi konusu hem iş dünyasının ihtiyaçları hem de bilimsel yönden masaya yatırılacaktır. İki günlük konferansta STEM eğitimi teorilerine ve yaklaşımlarına dair bilimsel araştırmalar, yenilikçi deneyimler ve uygulamalar kamuoyu ile paylaşıldı.
Dijital Yerlilerle Yürümek
Fen öğretiminin temel amaçlarından biri, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, edindikleri bu bilimsel süreç becerileri sayesinde yeni bilgileri kavrayarak öğrenebilirler, karşılaştıkları problemleri çözebilirler ve süreçle ile ilgili becerileri yerine getirebilirler. Günümüz dünyasında uygulanan bir eğitim programının taşıması gereken en önemli özellikleri; uygulanabilir ve güncelleştirilebilir olmasıdır. 2012-2014 yılları arasında proje grubu öğrencilerinde iletişim becerileri, takım çalışması, inovasyon, yaratıcılık gibi yeterlik alanlarında gelişim sağlamak, öğrencilerimizin birebir uygulayarak öğrenme deneyimi yaşamalarını, takım olarak proje çalışmaları yapmaları ve eğitim materyalleri ile eğitim öğretimde niteliğin kalitenin, başarının arttırılması ve sürdürülebilirliğin sağlanması amacıyla “Uygulamalı Bilim Merkezi ve Müzesi”, “Enerji Parkı” ve “Eko Park” projeleri hayata geçirilmiştir. Proje kapsamında öğrenciler her bir modülü öğretmenleri danışmanlığında incelemiş ve süreç sonunda Adana İlinde akranlarına ve daha büyük yaştaki 4500 öğrenciye ve yetişkine bilim merkezi ve müzesinde eğitim vermiştir. Aynı çalışma Özel Mersin Baheşehir Kolejin’de 20 öğrenciyle başlatılmış ve yürütülmektedir.
Gerçekleştirilen “Uygulamalı Bilim Merkezi ve Müzesi”, “Enerji Parkı” ve “Eko Park”çalışmaları ile; Öğrencilerin birebir uygulayarak öğrenme deneyimi yaşamaları, Çocukların ilgisini bilime, teknolojiye ve ekolojiye çekmek, bu alanda farkındalık yaratmak ve görme, işitme ve dokunma duyularına doğrudan hitap etmek sureti ile başarılı ve sürdürülebilir bir eğitim yöntemi oluşturulmaları, Geleceği inşa edecek dijital kuşak öğrencileri ile aynı frekansın yakalanması, Türkiye’de bir eğitim kurumu içerinde kurulan kapsamlı bir “Uygulamalı Bilim Merkezi ve Müzesi” oluşturulması, Uygulamalı Bilim Merkezinde disiplinler arası etkinlikler uygulayarak öğrencilere öğrenme şevkini, keşfetmenin mutluluğunu ve deney yapmanın heyecanını yaşatabilmek ve aktif eğitim programlarına uygulama alanı oluşturması, Öğrencilere bilimsel düşünceyi aşılamak, sunulan farklı materyaller seçeneklerinden kendilerinin ilgi ve becerilerine yönelik olanları keşfedebilmeleri ve bilimin eğlenceli yüzünü tanıma şansı elde edebilmeleri, birçok bilim dalı hakkında bilgi edinmeleriyle birlikte, bilimsel gelişmeleri takip etmeleri için teşvik edilmeleri, günümüzün en önemli konuları arasında yer alan enerji konusunda da eğitimler verebilmesi ile eğitimde öğretimde nitelik, kalite ve başarı seviyesinin arttırılması sağlanmıştır.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...